Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Nadat vorig jaar al Splendor Kids (zie ook recensie Jong Geleerd) verscheen, bracht Asmodee in januari Dixit Kids uit.
Het coöperatieve kinderspel Dixit Kids is een variant op het gekende Dixit, speciaal ontwikkeld voor kinderen vanaf zes jaar. In dit fantasierijke, coöperatieve avontuur slaan drie tot zes spelers de handen in elkaar om het verjaardagsfeest van Chef Postkonijn te redden. De uitnodigingen zijn nog niet verstuurd en de tijd dringt — kunnen ze alle gasten op tijd bereiken?
Elke ronde neemt één speler de rol van Chef Postkonijn op zich. Chef Postkonijn kiest een gast en zoekt een kaart die perfect aansluit bij diens stemming. Deze kaart vormt de officiële uitnodiging. De andere spelers zijn postkonijntjes in opleiding. Samen proberen zij te achterhalen welke uitnodiging bij welk konijn hoort. Hoe beter ze communiceren en elkaars gedachten begrijpen, hoe meer gasten er op het feest verschijnen. Lukt het om vóór het einde van de week voldoende gasten te verzamelen? Dan winnen ze samen het spel!
Dixit Kids brengt de spelervaring van het originele Dixit naar een toegankelijke, kindvriendelijke versie. De 84 nieuwe, speciaal voor kinderen geïllustreerde kaarten zijn compatibel met kaarten uit andere spellen van het Dixit-universum.
Ben ik wel benieuwd naar. Hij ligt hier klaar om even te testen met mijn kinderen. Binnenkort plaats ik dan ook een review.
In eerste instantie dacht ik dat het absoluut geen meerwaarde bood. Aangezien je de standaardversie ook perfect kan spelen met kinderen. Maar de koppeling naar emoties lijkt me een leuke toevoeging.
Maar voor ik in de pen kruip, wil ik hem eerst een paar keer spelen. Stay tuned.
Jerome schreef: vr 20 feb 2026, 07:23
Als je die review schrijft, kan je dan ook in een paar regels aandacht geven of de kaarten goed door de volwassen Dixit decks te schudden zijn?
De 84 nieuwe kaarten, speciaal geïllustreerd voor kinderen, zijn compatibel met alle andere spellen in het Dixit-universum.