DSV Games kondigt nieuwe spellen en uitbreidingen aan

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

DSV Games kondigt nieuwe spellen en uitbreidingen aan

Bericht door Bart »

dsv-games.webp

DSV Games kondigde vanavond zes nieuwe spellen en vier uitbreidingen aan.

De vijf eerste spellen/uitbreidingen: Drillers, Night at the Zoo, Night at the Zoo Laatkomers, Carl von Linné en Medium maken deel uit van de "Future of Fun". Een week lang kunnen deze spellen met korting voorbesteld worden. De spellen zullen bovendien ook een week vroeger geleverd worden.

Drillers.webp

In Drillers verkennen spelers met hun mechs een verlaten mijn, op zoek naar alles wat een vergeten bedrijf aan nuttigs of waardevols heeft achtergelaten. Expertspel.

Drillers | DSV Games - Q4 2026
  • spelauteurs: Adam Španěl en Říman
  • grafisch werk: Ondřej Hrdina, Jiří Kůs, Jiří Mikovec en Jakub Politzer
  • aantal spelers: 1 tot 4
  • leeftijd: vanaf 12 jaar
  • speelduur 30 tot 60 minuten
Nightatthezoo.webp
De spelers verkennen delen van de donkere dierentuin om de dieren via de beste routes naar hun verblijf te leiden. Familiespel.

Night at the Zoo (incl. mini-uitbreiding Eenhoorn) | DSV Games - Q3 2026
  • spelauteur: Tomáš Holek
  • grafisch werk: Tereza Kovandová
  • leeftijd: vanaf 10 jaar
Nightatthezoolaatkomers.webp
Night at the Zoo: Laatkomers (uitbreiding) | DSV Games - Q3 2026
  • spelauteur: Tomáš Holek
  • leeftijd: vanaf 10 jaar
CarlLinne.webp
De spelers kruipen in de rol van natuurhistorici, geïnspireerd door het werk van Carl Linnaeus en zijn tijdgenoten. Ze bouwen stap voor stap kennis en reputatie op, door het verkennen verre regio’s, het verzamelen en onderzoeken van specimen, het aanleggen van botanische tuinen, het corresponderen met wetenschappelijke instellingen en jet publiceren van boeken. Expertspel.

Carl von Linné (incl. extra tegels) | DSV Games - Q4 2026
  • spelauteur: Michal Peichl
  • grafisch werk: Stanislava Pajonková en Michal Řezníček
  • leeftijd: vanaf 12 jaar
  • speelduur 60 tot 120 minuten
Carl von Linné: Alexander von Humboldt uitbreiding (extra personage) | DSV Games - Q4 2026

Medium.webp
In Medium: Denk jij wat ik denk? gebruiken spelers paranormale gaven om de gedachten van de medespelers lezen en te voorspellen wat ze zullen zeggen. Partyspel.

Medium | DSV Games - Q4 2026
  • spelauteurs: Danielle Deley, Lindsey Sherwood en Nathan Thornton
  • grafisch werk: Sarah Kelly
  • aantal spelers: 2 tot 8
  • leeftijd: vanaf 14 jaar

Later dit jaar worden ook nog vier andere spellen aan het DSV-gamma toegevoegd: Class of '89, Lairs, en twee uitbreidingen voor Een Wild Avontuur: Feestelijkheden en Zijpaden.

Class89.webp
Lairs.webp
Wildavontuurfeestelijk.webp
Wildavontuurzijpaden.webp

Labels:
Patries
Grote Dienaar

Re: DSV Games kondigt nieuwe spellen en uitbreidingen aan

Bericht door Patries »

Ik heb de aankondigingen gisteren ook gezien. Ik vind het een goede zet dat ze allianties met oorspronkelijke uitgevers zijn aangegaan en zode NL-versie vrijwel tegelijk met de Engelse versie kunnen uitgeven.

Ik denk dat er goede spellen bij zitten. Ik heb met mijn kritische blik gekeken en ben niet direct geinteresseerd in een van deze nieuwe titels, maar ik kan me voorstellen dat anderen wel zijn.
siepie
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!

Bericht door siepie »

Patries schreef: di 07 jul 2026, 13:14 Ik heb de aankondigingen gisteren ook gezien. Ik vind het een goede zet dat ze allianties met oorspronkelijke uitgevers zijn aangegaan en zode NL-versie vrijwel tegelijk met de Engelse versie kunnen uitgeven.

Ik denk dat er goede spellen bij zitten. Ik heb met mijn kritische blik gekeken en ben niet direct geinteresseerd in een van deze nieuwe titels, maar ik kan me voorstellen dat anderen wel zijn.
Ik heb niet heel kritisch gekeken, maar heb wel dezelfde conclusie. Ik zal wel wat op een beurs willen proberen en wie weet bedenk ik me dan. Maar het is hoe dan ook indrukwekkend wat ze in een paar jaar tijd nu neergezet hebben.
We hebben best een aantal spellen al van DSV. Tenby en Wild Avontuur hebben we al in het Engels. Ratten van Wistar liepen we tweedehands in het Engels tegenaan. Voor mij hoeft het ook niet Nederlands te zijn, maar is fijn dat het voor anderen wel beschikbaar komt.
Afbeelding
Patries
Grote Dienaar

Bericht door Patries »

Tenby wil ik hebben, ik kan wachten op de NL. Verder koop ik ook wel Engelse spellen, maar als er ook een NL versie is of op de planning staat, dan liever die, ook vanwege de gunfactor. Ik kan me voorstellen dat meer dat hebben, dus slimme zet om te proberen met de Engelse release mee te liften.
siepie
Hazelnoot Ridder

Bericht door siepie »

Patries schreef: di 07 jul 2026, 16:06 Tenby wil ik hebben, ik kan wachten op de NL. Verder koop ik ook wel Engelse spellen, maar als er ook een NL versie is of op de planning staat, dan liever die, ook vanwege de gunfactor. Ik kan me voorstellen dat meer dat hebben, dus slimme zet om te proberen met de Engelse release mee te liften.
Ja alleen bij Tenby en A Wild Venture hadden we de Engelse dus al. Anders dan zal ik ook wel geneigd zijn de Nederlandse te kopen als die aangekondigd is. DSV is snel met aankondigen (alleen bij deze 2 niet snel genoeg) dus dat is wel fijn.
Afbeelding
Patries
Grote Dienaar

Bericht door Patries »

Eerlijk gezegd had ik nog nooit van die spellen gehoord. Ik ben geen early adopter, ga niet mee met hypes en volg het buitenlandse bordspelnieuws ook niet. Ik kom ook niet op Spiel.

Tenby gaat helemaal bij ons passen. Een wild avontuur heb ik me nog niet in verdiept en dat hoeft van mij ook niet per se. Dan wordt mijn wishlist ook niet zo lang :) Maar ik ben wel benieuwd wat je ervan vindt.
siepie
Hazelnoot Ridder

Bericht door siepie »

Wij volgen best veel, gaan niet naar Spiel. Maar niet alles zei me dit keer iets.

Wat ik van Wild Avontuur vind? Dat kan je hier lezen:
https://www.speloptafel.nl/review-a-wil ... -avontuur/
Afbeelding