Jouw wensenlijstje voor Quined games
Moderators: Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
-
RJV
- Jakkiebak!
Jouw wensenlijstje voor Quined games
Hierbij mijn lijstje. Hopelijk dat QWG dit kan realiseren.
Capitol
Chinatown
Die Macher
Capitol
Chinatown
Die Macher
Laatst gewijzigd door RJV op ma 30 nov 2009, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Labels:
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ter informatie:
Die Macher is over niet al te lange tijd als herdruk leverbaar bij Valley Games in Canada.
Wallenstein wordt gerestyled (zoals zovele spellen van Dirk Henn) en onder de naam Shogun in Essen opnieuw uitgegeven.
Il Principe staat op losse schroeven omdat ik had begrepen dat de Duitse partij zich had teruggetrokken.
Die Macher is over niet al te lange tijd als herdruk leverbaar bij Valley Games in Canada.
Wallenstein wordt gerestyled (zoals zovele spellen van Dirk Henn) en onder de naam Shogun in Essen opnieuw uitgegeven.
Il Principe staat op losse schroeven omdat ik had begrepen dat de Duitse partij zich had teruggetrokken.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
-
Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Dat belooft wat voor de NSP 2007: Vorsten van Florence, Taj Mahal en Wallenstein/Shogun!Erwin schreef:En als het goed is, zitten daar dan ook Nederlandstalige regels bij.cymric schreef: Wallenstein wordt gerestyled (zoals zovele spellen van Dirk Henn) en onder de naam Shogun in Essen opnieuw uitgegeven.
-
cymric
- Wu Feng
-
Peter Hein
- Burgemeester
Dat is natuurlijk maar afwachten. Tot nu toe zijn er alleen recente spellen bekroond. Maar uiteraard gaat de prijs dit jaar naar Tai Pan, en dat is inderdaad al een oudje.cymric schreef:Inderdaad. De eerste spellenprijs die spellen die al minstens 5 jaar oud zijn bekroont.
Maar om je commentaar in te gaan: voor de NSP komen alle spellen in aanmerking die voor het eerst met Nederlandstalige regels verschijnen. Deze drie zouden daarom in aanmerking komen voor nominatie. Dat de doorsnee veelspeler ze al een tijdje kent doet daar niets aan af.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
-
BoBo
- Meeple
-
BoBo
- Meeple
-
hclerx
- Joker
Re: Jouw wensenlijstje voor Quined games
Met Capitol en Chinatown kan ik het eens zijn. Verder zou ik graag herdrukken zien van:RJV schreef:Hierbij mijn lijstje. Hopelijk dat QWG dit kan realiseren.
Capitol
Chinatown
Die Macher
Ausgebremst
Capone
Liberté
-
cymric
- Wu Feng
De Nederlandse Programma Stichting is u dankbaar voor al deze aandacht, terwijl de Nederlandse Spellenprijs zich afvraagt waar u het over heeft.
Dat terzijde: natuurlijk ben ik bekend met de doelstellingen van de NSP en natuurlijk volgt daaruit dat het gaat om het Nederlandse bordspel en niet dat uit het buitenland. Als je ervan uitgaat dat de gemiddelde Nederlander geen spellen in een vreemde taal koopt, is dat spel voor hem inderdaad 'nieuw'. Het is alleen grappig om te zien dat 'nieuw' in dit geval al 'erg oud' is.
Niet ter zake doende tekst gewist.
Dat terzijde: natuurlijk ben ik bekend met de doelstellingen van de NSP en natuurlijk volgt daaruit dat het gaat om het Nederlandse bordspel en niet dat uit het buitenland. Als je ervan uitgaat dat de gemiddelde Nederlander geen spellen in een vreemde taal koopt, is dat spel voor hem inderdaad 'nieuw'. Het is alleen grappig om te zien dat 'nieuw' in dit geval al 'erg oud' is.
Niet ter zake doende tekst gewist.
Laatst gewijzigd door cymric op vr 04 aug 2006, 10:25, 2 keer totaal gewijzigd.
-
cymric
- Wu Feng
Re: Jouw wensenlijstje voor Quined games
Liberté is her en der nog wel verkrijgbaar... Of wil je een herdruk om die afschuwelijke layout van het speelbord en de slechte kleurovereenkomst van sommige kaarten en provincies te verbeteren?hclerx schreef:Liberté
-
Peter Hein
- Burgemeester
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Da's mooi. Een jurylid introduceert een NSP-element in deze discussie en vraagt zich vervolgens af of dit niet beter naar elders verplaatst kan worden. Ben jij soms van de werkverschaffing voor moderatoren?Peter Hein schreef:Ik weet niet of er een moderator in de buurt is, maar kunnen we delen van deze discussie niet beter verplaatsen naar het onderwerp over de NSP?
-
Peter Hein
- Burgemeester
Tja, ik maak nog eens een terloopse opmerking...Erwin schreef:Da's mooi. Een jurylid introduceert een NSP-element in deze discussie en vraagt zich vervolgens af of dit niet beter naar elders verplaatst kan worden. Ben jij soms van de werkverschaffing voor moderatoren?Peter Hein schreef:Ik weet niet of er een moderator in de buurt is, maar kunnen we delen van deze discussie niet beter verplaatsen naar het onderwerp over de NSP?
(over de NSP van 2007 notabene)
Hoe dan ook, extra discussie over de NSP juich ik altijd toe, in welke thread dan ook!