Backpack/reisspellen
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Sultana.
- Meeple
Backpack/reisspellen
Hallo allemaal!
Ik ben op zoek naar spellen die mee kunnen in de backpack, oftewel, ze moeten licht, compact en het liefst taalonafhankelijk zijn. Wij bezitten al aardig wat kaartspellen maar zoeken iets met wat meer body. In het bezit o.a.:
- skipbo
- saboteur duel
- phase 10
- Catan kaartspel
- Cherokee
- Love letter
- Machiavelli
- Sushi go
- Hanabi
- Wizard
- Qwixx
We spelen verder graag spellen als Dominion, 7 wonders duel en pandemic.
Alvast bedankt!
Ik ben op zoek naar spellen die mee kunnen in de backpack, oftewel, ze moeten licht, compact en het liefst taalonafhankelijk zijn. Wij bezitten al aardig wat kaartspellen maar zoeken iets met wat meer body. In het bezit o.a.:
- skipbo
- saboteur duel
- phase 10
- Catan kaartspel
- Cherokee
- Love letter
- Machiavelli
- Sushi go
- Hanabi
- Wizard
- Qwixx
We spelen verder graag spellen als Dominion, 7 wonders duel en pandemic.
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Sultana. op di 12 jun 2018, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Labels:
-
YnSeBnY
- Jakkiebak!
Re: Spellen in de backpack
Zelf laatst ook wat backpack/vakantie games gekocht (bol.com actie) om mee te nemen op vakantie. Misschien wat heb je er wat aan.
- Crooks
New York, 1935 – Je bent een sluwe topcrimineel met een plan dat niet kan mislukken. Het enige dat je nog nodig hebt zijn dieven en ander tuig om deze plannen tot uitvoering te brengen. Gelukkig barst het in de stad van werkeloos gespuis dat in bars, in poolzalen en op de renbaan zijn kans afwacht om snel geld te verdienen. Verzamel de sterkste dieven en overval diverse locaties in de stad en ga aan het einde van de dag met het meeste geld naar huis.
- Claim
De koning is dood! Wat is er gebeurd? Niemand weet het, maar hij werd vanochtend met zijn hoofd in een wijnvat gevonden. Is het moord of was hij misschien erg dorstig? Hoe dan ook, de koning heeft geen erfgenamen, dus de vijf facties in het rijk moeten besluiten wie de nieuwe koning zal worden: word jij het of jouw tegenstander? Heb jij het wat nodig is om de facties van het rijk voor je te winnen?
- OMG
Verzamel grondstoffen in je hand of via het marktaanbod om je gebouwen efficiënt te laten produceren. O mijn Goederen! is een vlot kaartspel, dat door de tactische en speculatieve mogelijkheden veel uitdaging biedt!
- Crooks
New York, 1935 – Je bent een sluwe topcrimineel met een plan dat niet kan mislukken. Het enige dat je nog nodig hebt zijn dieven en ander tuig om deze plannen tot uitvoering te brengen. Gelukkig barst het in de stad van werkeloos gespuis dat in bars, in poolzalen en op de renbaan zijn kans afwacht om snel geld te verdienen. Verzamel de sterkste dieven en overval diverse locaties in de stad en ga aan het einde van de dag met het meeste geld naar huis.
- Claim
De koning is dood! Wat is er gebeurd? Niemand weet het, maar hij werd vanochtend met zijn hoofd in een wijnvat gevonden. Is het moord of was hij misschien erg dorstig? Hoe dan ook, de koning heeft geen erfgenamen, dus de vijf facties in het rijk moeten besluiten wie de nieuwe koning zal worden: word jij het of jouw tegenstander? Heb jij het wat nodig is om de facties van het rijk voor je te winnen?
- OMG
Verzamel grondstoffen in je hand of via het marktaanbod om je gebouwen efficiënt te laten produceren. O mijn Goederen! is een vlot kaartspel, dat door de tactische en speculatieve mogelijkheden veel uitdaging biedt!

-
predator
- Jakkiebak!
- Persoonlijke Ondertitel: schaakleraar
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Port Royal
Regenwormen
Claim
Qwirkle
Hero Realms of
Star Realms
Regenwormen
Claim
Qwirkle
Hero Realms of
Star Realms
-
Ilse23
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: Omdat spelen moet!
Misschien handig om te weten: Bol heeft momenteel
2 voor 20 en 3 voor 20 acties lopen op backpack-friendly spelletjes.

-
Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Re: Backpack/reisspellen
Moet, naast backpack friendly, het spel ook een lage footprint hebben? Zo ja, dan valt bijvoorbeeld Castles of Burgundy: the card game al af.
Recent speelde ik...

-
Sultana.
- Meeple
Bedankt voor de tips!YnSeBnY schreef: Zelf laatst ook wat backpack/vakantie games gekocht (bol.com actie) om mee te nemen op vakantie. Misschien wat heb je er wat aan.
- Crooks
New York, 1935 – Je bent een sluwe topcrimineel met een plan dat niet kan mi
slukken. Het enige dat je nog nodig hebt zijn dieven en ander tuig om deze plannen tot uitvoering te brengen. Gelukkig barst het in de stad van werkeloos gespuis dat in bars, in poolzalen en op de renbaan zijn kans afwacht om snel geld te verdienen. Verzamel de sterkste dieven en overval diverse locaties in de stad en ga aan het einde van de dag met het meeste geld naar huis.
- Claim
- OMG
Bedankt voor de tips!predator schreef: Port Royal
Regenwormen
Claim
Qwirkle
Hero Realms of
Star Realms
Ja, ik zag het! Bedankt voor de tipIlse23 schreef: Misschien handig om te weten: Bol heeft momenteel
-
Sultana.
- Meeple
Goeie!Stijnhoofd schreef: Moet, naast backpack friendly, het spel ook een lage footprint hebben? Zo ja, dan valt bijvoorbeeld Castles of Burgundy: the card game al af.
Het liefst wel, maar er mag best een backpack friendly maar met grotere footprint tussen zitten!
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
-
kosterix
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: zucht
deepsea adventure + hive.
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.
-
KrisZeeland
- Garnaal
Misschien is penny papers ook een leuke optie.
3 dobbelstenen en een scoreblokje. Dus neemt weinig ruimte in.
Ik heb hem zelf nog niet gespeeld, maar wel net besteld.
Voor de zomer in de tuin, als het goed is, ook leuk om alleen te spelen.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
3 dobbelstenen en een scoreblokje. Dus neemt weinig ruimte in.
Ik heb hem zelf nog niet gespeeld, maar wel net besteld.
Voor de zomer in de tuin, als het goed is, ook leuk om alleen te spelen.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
-
culfalmaion
- Locomotief
Misscien mint works? Zit een een hele kleine tin. Volgens mij binnenkort weer beschikbaar.
-
pinokio1993
- Veenboer
Kwatro het kleinste spelletje van onze collectie. Komt ook buiten de vakantie wel eens op tafel.

-
Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Ik hoop inderdaad deze maand mijn KS van Mint Works en Mint Delivery te ontvangenculfalmaion schreef: Misscien mint works? Zit een een hele kleine tin. Volgens mij binnenkort weer beschikbaar.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Recent speelde ik...

-
InvalidUsername
- Meeple
Compleet iets anders, maar je kan één of meerdere scenario's van "Sherlock Holmes - Consulting Detective" meenemen. Hebben wij laatst ook gedaan. Heerlijk op een strand en in de hotelkamer zitten spelen.
Review van het spel (erg vermakelijk): https://www.youtube.com/watch?v=u-63xEB31dA&t
Review van het spel (erg vermakelijk): https://www.youtube.com/watch?v=u-63xEB31dA&t
-
Eevje
- Locomotief
999 heeft een viertal tiny tins.
Onder andere regenwormen en loveletters. Die zitten in een pepermuntblikje. Ik heb er eentje zelfs in mijn handtas!
Onder andere regenwormen en loveletters. Die zitten in een pepermuntblikje. Ik heb er eentje zelfs in mijn handtas!