Verlaten station

Op zoek naar advies, regelvragen, speltips, spel dat lijkt op, ...

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
pinokio1993
Veenboer

Verlaten station

Bericht door pinokio1993 »

Heeft er iemand ervaring met het spel verlaten station?
Wij spelen met veel plezier vergeten stad. Is dit spel moeilijker of gemakkelijker? Is het spelmechanisme voldoende verschillend? Graag jullie ervaringen.
Afbeelding

Labels:
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: Verlaten station

Bericht door Stijnhoofd »

Ik heb zelf geen ervaring met spellen uit deze ‘reeks’, maar wat ik van anderen hoor is dat dit spel de minste worp is. Je zou beter op zoek kunnen naar Het Verboden Eiland, die staat beter aangeschreven.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Recent speelde ik...

Afbeelding
Kevin
Hazelnoot Ridder

Bericht door Kevin »

Stijnhoofd schreef: Ik heb zelf geen ervaring met spellen uit deze ‘reeks’, maar wat ik van anderen hoor is dat dit spel de minste worp is. Je zou beter op zoek kunnen naar Het Verboden Eiland, die staat beter aangeschreven.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb ook geen ervaring met Het Verlaten Station, maar ik wil hier aan toevoegen dat Het Verboden Eiland erg leuk is, mààr naar mijn ervaring wel gemakkelijker is dan De Vergeten Stad en niet erg verschilt qua mechanisme. Dus als je al De Vergeten Stad hebt, zou ik Het Verboden Eiland niet aanraden.

Maar over je oorspronkelijke vraag: Geen idee. Hoewel ik ook recensies las dat ie niet wauw is.

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Verlaten station is zeker wel anders. Dit komt omdat je dit keer geen set van 4 onderdelen of schatten verzamelt door kaarten uit te wisselen.

Je speelt kaarten om generatoren te bouwen en een lanceerplatform. Elke ronde is er gevaar i.t.t. de andere 2.

Zeker wel moeilijker dan verboden eiland.

Voor e rest lijkt het wel erop omdat je bepaald aantal acties mag doen in je beurt inclusief die van je karakter en steeds kaarten trekt van 2 stapels inclusief actiekaarten.

Het is de minste van de 3 uit de serie maar als je Vergeten Stad heel leuk vindt, zal deze waarschijnlijk wel bevallen.

Je kunt ook uitwijken naar een andere Coop zoals Dr. Evil en de toren van tijd. Ligt in dezelfde.lijn wat betreft complexiteit.
AstridvE
Jakkiebak!

Bericht door AstridvE »

Ik heb het Verlaten Station en vind het wel een erg leuk spel, vooral dat je echt wat aan het bouwen bent. Qua moelijkheid vind ik het ongeveer hetzelfde als de Vergeten Stad, hoewel het wel wat complexer is omdat je nu twee gevaren hebt waar je poppetje ten onder aan kan gaan, en je goed moet nadenken hoe je de tegels neerlegt.
Plaats reactie