k heb een vraag over het spel "De zoektocht naar El Dorado". Is het toegestaan om met meerdere spelers op eenzelfde veld te staan/eindigen?
Ik zie dit niet vermeld staan in de spelregels.
zoektocht naar el dorado - zelfde veld?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
youri8970
- Uno
-
BartB
- Joker
Re: zoektocht naar el dorado
Je mag nooit samen op een veld staan. Niet eindigen op een veld waar een ander staat, maar ook onderweg niet passeren over een veld waar een ander staat.
- The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: zoektocht naar el dorado
Ik heb dit in mijn eerste spel ook fout gespeeld, tot ik de regels nog eens goed ging lezen en het staat er wel degelijk in en ogenschijnlijk ook erg duidelijk in rode drukletters op p7 bovenaan:
BELANGRIJK: het is niet toegestaan om naar bergvelden (zwart) of naar velden met een ander speelstuk te bewegen.
Maar de reden waarom ik dat gemist had, is volgens mij omdat dit staat bij de uitleg over de speciale velden en deze uitleg staat naast de grottegels. Je verwacht dus dat daar uitleg over de grottegels staat en aangezien wij daar niet mee speelden, heb ik dat volgens mij overgeslagen.
Ik vind de regels overigens wel erg drukke bladzijden hebben. 2 bladzijden meer had wat meer rust, structuur en duidelijkheid kunnen brengen.
BELANGRIJK: het is niet toegestaan om naar bergvelden (zwart) of naar velden met een ander speelstuk te bewegen.
Maar de reden waarom ik dat gemist had, is volgens mij omdat dit staat bij de uitleg over de speciale velden en deze uitleg staat naast de grottegels. Je verwacht dus dat daar uitleg over de grottegels staat en aangezien wij daar niet mee speelden, heb ik dat volgens mij overgeslagen.
Ik vind de regels overigens wel erg drukke bladzijden hebben. 2 bladzijden meer had wat meer rust, structuur en duidelijkheid kunnen brengen.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]