Wolven met zijn tweeën: prooi niet zo interessant meer?

Op zoek naar advies, regelvragen, speltips, spel dat lijkt op, ...

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Pura Vida
Kardinaal

Wolven met zijn tweeën: prooi niet zo interessant meer?

Bericht door Pura Vida »

Ha allemaal,
We spelen Wolven nog steeds met groot plezier. Laatste potjes met twee valt op dat we allebei de prooi laten liggen. Omdat je er geen bonussen meer bij krijgt én omdat de één tegen één strijd best hard wordt gevoerd op positie, schuilplaatsen, holen en overnemen van elkaars wolven.
Met drie+ is het pakken van prooi een keuze waard t.o.v. de andere mogelijkheden, maar met twee? Ligt dat aan ons? Iemand met zelfde of juist andere ervaringen? Bonussen weer terug 'huisregelen'?
(Zelfde vraag op BGG gesteld.)
Afbeelding

Labels:
Bert_
Website beheerder

Re: Wolven met zijn tweeën: prooi niet zo interessant meer?

Bericht door Bert_ »

Ik heb het spel zelf nog niet gespeeld, maar ben wel benieuwd waar jullie intussen voor gekozen hebben: een huisregel? Of speelt het gewoon anders met twee? En doet het dan veel afbreuk aan de spelervaring tov met meer spelers?
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Bert_ schreef: Ik heb het spel zelf nog niet gespeeld, maar ben wel benieuwd waar jullie intussen voor gekozen hebben: een huisregel? Of speelt het gewoon anders met twee? En doet het dan veel afbreuk aan de spelervaring tov met meer spelers?
Wolven speelt met twee verrassend (bijna) hetzelfde als met drie (mijn favo wolvenaantal). Alleen die prooien lijken dus wat minder sterk. Wolven heeft veel concurrentie van andere spelletjes de laatste tijd en we hebben het sinds mijn post slechts één keer gedaan waarbij ik als probeersel de prooien opzocht. Dat werkte, niet als primaire strategie maar wel als kleine extra puntenpakker. N=1= :thumbup:
Afbeelding
slaapgraag
Veenboer
Persoonlijke Ondertitel: kwam, zag en speelde

Bericht door slaapgraag »

Eens, obv 1x 4p en 1x 2p spel. Het missen van de extra actie bij 2p lijkt prooi onaantrekkelijker te maken. In het 2p potje (zojuist) had ik 1 prooi en mijn newbie-tegenspeelster 4. Dat was één van de oorzaken van mijn flinke winst volgens mij. Met 2p heb je echt alle 5 prooi nodig voor een score en dat zal niet snel lukken.
Afbeelding