Aeon's End ervaring

Op zoek naar advies, regelvragen, speltips, spel dat lijkt op, ...

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

kosterix
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: zucht

Re: Aeon's End ervaring

Bericht door kosterix »

Filosoof schreef:
usurper schreef: Als solo deckbuilder kan ik je After the virus aanbevelen.
+1
Zombies? Nee dank je zie ze al genoeg in winkelcentra.
Review bekeken, ziet er uit als een zwakke poging tot agent Decker het gratis kaartspel.
AD eeft ook betere artwork.
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.

Labels:
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Aeon's End ervaring

Bericht door Stijnhoofd »

skarnl schreef: Als ik een oude topic even klein beetje nieuw leven in mag blazen.
Ben groot fan van deckbuilders, deck-construction vind ik maar lastig. Wil heel graag Arkham Horror leuk vinden, maar krijg mezelf te weinig gemotiveerd om het weer op de tafel te leggen.

Samen met m'n vrouw speel ik soms Harry Potter Hogwarts Battle en vinden dat beide heel leuk - ook wel dankzij het thema hoor. Maar vind wel dat de potjes steeds vaker te lang duren (zeker als je alle boeken unlocked hebt) en het feit dat je je deck niet lekker kan tunen. Je kan geen kaarten eruit fietsen, dus het hele spel blijf je met je begin-kaartjes spelen. Heel vervelend.

Nu lees ik dat dat bij A:E veel beter in elkaar zit en dat het ook zeker samenwerking aanmoedigd. Ben heel benieuwd of iemand hier ervaring heeft met Harry Potter en hoe A:E daar in vergelijking mee is.
Ik heb geen ervaring met HPHB maar wel degelijk met Aeons End, mijn favoriete deckbuilder. Het klopt inderdaad dat je goed kunt samenwerken door telkens tactisch te koken wie wat wanneer doet. Ook zijn er voldoende kaarten die je aan je maatje kunt geven of juist van je maatje kunt overnemen vanuit de discard pile. Daarnaast houd ik ervan dat je twee soorten energie hebt - aether en damage - waarvan je met name die eerste flexibel in kunt zetten: om kaarten uit de vaste markt te kopen, charges te kopen voor je speciale kracht, je breaches (van waar je je spells cast) te focussen of openen, en ook af en toe voorkomen dat je Nemesis een speciale kracht laat afgaan.

Als je denkt dat jij en je vrouw het leuk vinden om samen tegen een eindbaas te knokken zoals je dat in videogames doet dan kan ik je dit spel zeker aanraden.

Wow... moet hem snel weer eens op tafel zien te krijgen :’)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Recent speelde ik...

Afbeelding
shirah
Meeple

Bericht door shirah »

Iemand die Aeon's End enkel solo speelt? Ik twijfel om het te kopen, want zal denk ik, enkel als solo spel op tafel komen.
kosterix
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: zucht

Bericht door kosterix »

Hm er zijn zoveel Aeon's Ends, AE1, 2, legacy, new world etc. Er is elk jaar wel een nieuwe kickstarter voor lijkt het.

Ik heb het nooit solo op tafel gespeeld, maar kan je zeggen dat de legacy op zijn snuit valt als je het speelt met mensen die zich niet in het thema herkennen - dan zou het solo beter zijn.
De steam versie heb ik wel een of twee keer solo gespeeld, vond er niet veel aan, omdat je geen overzicht hebt in de kaartjes en de flow niet echt beleeft.

De vraag lijkt eerder: wat denk jij uit een solo AE te halen, oftewel wat trekt je aan in het spel zoals jij voor ogen ziet.
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Stijnhoofd »

Ik speel Aeon's End voornamelijk solo, two-handed. Lekker comboën zonder dat je te veel beslissingen moet nemen. Normaal geen fan van two-handed solo maar hier heb ik er geen probleem mee. Sinds aankoop van het spel (Black Friday 2018) heb ik 76 spelletjes gelogd. Na Robinson Crusoe is Aeon's End mijn favoriete spel.

Mocht het behulpzaam zijn; ik heb een review geschreven voor War Eternal en The New Age. Ik denk dat laatstgenoemde misschien wel het beste startpunt is voor Aeon's End.
Recent speelde ik...

Afbeelding
AstridvE
Jakkiebak!

Bericht door AstridvE »

Ik heb het basisspel alleen solo (overgrote deel tweehandig) gespeeld, en ben Legacy nu met een vriendin aan het doen. Het is heel goed solo te spelen, spelregels zijn duidelijk en met twee magiers is het overzicht goed te houden.