Myrmes

Op zoek naar advies, regelvragen, speltips, spel dat lijkt op, ...

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

roubosga
El Capitan

Myrmes

Bericht door roubosga »

Heeft iemand al ervaring met Myrmes?
Toen ik op BGG zag hoe fraai alles was uitgevoerd werd ik meteen verliefd.
En dan het onderwerp: een mierenkolonie leiden en uitbreiden 8)
Omdat ik vaak speel met mensen die niet erg goed zijn in Engels of Duits wil ik ook graag weten of dit een probleem is (zelf lees ik prima Engels) dus de spelregels vertalen zal geen probleem zijn.
Ik denk ook niet dat er een kans inzit dat dit op de Nederlandse markt zal worden uitgebracht, terwijl ik aan de naam van de maker toch denk aan een Belg.

Maar hoe speelt het? Ik speel vaak en graag Agricola; Het Stenen Tijdperk; De Kathedraal; De Brug naar de Hemel; Istanbul; Het Dorp en Brugge.
Afbeelding

Labels:
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Re: Myrmes

Bericht door humske »

Ik heb myrmes gespeeld voor het EK bordspellen afgelopen jaar en het spel is me wel bevallen.
Er zit geen echt tekst in het spel dus duits/en lijkt me geen probleem. En het is zowel goed te spelen met 2, 3, en 4 spelers, dat is ook een pluspunt.
En het thema is leuk verweven in het spel, dat is erg leuk gedaan!

Als je het eens wil spelen kun je dit ook online doen op boiteajeux.net (franse site maar je kunt m ook in engels zetten). Wel even goed de regels van tevoren lezen.
Of als je graag wil kan ik m ook met je spelen, doe dan een uitnodiging naar mij (humske).
Of ik weet niet waar je woont, maar anders kom je hem een keer irl hier proberen :)
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door The Iced One »

Ik heb het eenmaal gespeeld en was om dezelfde redenen als jij erg geïnteresseerd, maar ik vond het persoonlijk wat tegenvallen. Ik kan niet meer zeggen waarom juist, maar het hoefde voor mij geen 2de maal op tafel te komen. Het duurt ook lang en de regels zijn vrij complex. Uit het lijstje dat je opsomt komt het het dichtste in de buurt bij Agricola wat complexiteit en hersenactiviteit betreft :wink:
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
AlliantieAJ
Burgemeester

Bericht door AlliantieAJ »

Ik heb het nog niet gespeeld maar veel over gelezen en de handleiding al doorgenomen ... binnenkort komt het op tafel.

Het is één van die spellen die ik durf te kopen zonder het gespeeld te hebben. Hoge verwachtingen!
tjompe
Garnaal

Bericht door tjompe »

Ik ben ook zeer enthousiast over dit spel. Kwam in het begin dat ik het kocht iedere week op tafel en heb er altijd veel plezier aan gehad. Spelregels zijn inderdaad een kluif maar eenmaal je ze onder de knie hebt lijkt alles plots logisch. Ze zijn zeker geen struikelblok! Nu ligt het al enkele maanden in de kast zonder te spelen, door dit topic komt het één van de volgende avonden op tafel!
Afbeelding
wallofshame
Regenmaker

Bericht door wallofshame »

Persoonlijk heeft Myrmes mij kunnen overtuigen. Workerplacement waarin het thema, zoals reeds vermeld, heel mooi verweven is in de gameplay. De regels zijn best overzichtelijk en logisch, maar ik heb wel ondervonden dat de regels uitleggen niet zo simpel is :wtf: . De opmerking die ik in onze club opvang, is het feit dat het spel eindigt op een moment dat je eindelijk op toerental zit. Dus je acties goed plannen is van belang.
bionicman
Hazelnoot Ridder

Bericht door bionicman »

Ik heb het slechts eenmaal kunnen spelen en het smaakt naar meer. Het spel is zeker niet eenvoudig zowel bij de uitleg niet, als bij het spelen zelf. Toch heeft het mij kunnen bekoren doordat het mechanisch goed in elkaar zat, er veel keuzes te maken zijn, je het gevoel hebt dat het steeds beter gaat en het thematisch origineel was. Zeker geen topper zoals Terra Mystica voor mij, maar toch bovengemiddeld!
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

Vanavond gespeeld. En het is zeker een spel om aan te schaffen.
Een echte worker placement met veel keuzes en te weinig beurten, maar in een aparte setting. Nu eens geen boerderij of tegen draken vechten maar een mierenkolonie besturen.
Bedankt Humske :thumbup: :thumbup:
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

roubosga schreef:Vanavond gespeeld. En het is zeker een spel om aan te schaffen.
Een echte worker placement met veel keuzes en te weinig beurten, maar in een aparte setting. Nu eens geen boerderij of tegen draken vechten maar een mierenkolonie besturen.
Bedankt Humske :thumbup: :thumbup:
:thumbup:
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding