In mijn spellenkast bevindt zich een tafellaken dat ik altijd gebruik voor kaartspellen als Dixit; Brugge; Targi; Revolver; Love letter en ga zo maar door.
Waarom heb ik dat zal je je misschien afvragen?
Probeer eens snel een kaart op te pakken van een houten - of kunststof tafel. Dat valt niet mee, is op den duur ook niet goed voor de kaarten.
Probeer dit nu ook eens met een tafellaken als ondergrond en merk het verschil.
Tip voor kaartspellen
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
roubosga
- El Capitan
-
WTULTC
- Elfenkoning
Re: Tip voor kaartspellen
Ik zag het laatst in de winkel waar ik speelde ook, maar dan bij magicspelers. Ze hadden alleen voor zich zelf zo'n tafellaken. Dus een vrij kleine.
Hoe groot is jou tafellaken?
Ik heb er ook wel eens over zitten denken, maar ik sleeve de meeste leuke kaartspellen en dat helpt ook erg veel tegen slijtage van de kaarten.
Ik heb er ook wel eens over zitten denken, maar ik sleeve de meeste leuke kaartspellen en dat helpt ook erg veel tegen slijtage van de kaarten.
-
roubosga
- El Capitan
Mijn tafellaken bedekt de hele tafel. Ook ik heb de meeste kaartspellen gesleeved, maar al heel snel komen er krassen op de sleeves als je geen tafellaken gebruikt. En ook gesleevede kaarten pakken makkelijker en sneller op bij gebruik van een tafellaken.WTULTC schreef:Ik zag het laatst in de winkel waar ik speelde ook, maar dan bij magicspelers. Ze hadden alleen voor zich zelf zo'n tafellaken. Dus een vrij kleine.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Heb je hem speciaal laten maken? Waar kun je zo'n tafellaken kopen? Kun je wellicht een foto ervan posten.
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Wij spelen hier alle spellen altijd op de tafel met een tafelkleed. Ook voor dobbelspellen zeer aan te raden. Beter op een kleedje gooien en op de glazen of houten tafel, geeft zo'n herrie.
Everybody has the right to play...
-
roubosga
- El Capitan
Joh, niets bijzonders hoor, gewoon een ordinair tafelkleed dat je ook tijdens de maaltijd gebruikt.WTULTC schreef:Heb je hem speciaal laten maken? Waar kun je zo'n tafellaken kopen? Kun je wellicht een foto ervan posten.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Oke, de keuktafel heeft hier standaard al een tafellaken. Ik was even verward dat daar nog een extra laken overheen moet. Nu ik het even op nieuw lees zie ik dat je het over hout en plastic heen legt. Bij ons ligt daar dus standaard al een kleed op.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Hmm, dit lijkt (vanuit Hollandse optiek) een tikfout. Ben wel erg benieuwd welke letter(s) verkeerd is/zijn getikt.WTULTC schreef:de keuktafel
-
WTULTC
- Elfenkoning
Oeps, dat krijg je als je reageert via mobiel. Keukentafel is het. Natuurlijk kun je daar meer op doen dan bordspellen spelen zoals een maaltijd nuttigen etc.. 
-
ncer
- Veenboer
Geen tafelkleed tip, maar, als je ergens speelt zonder kleed en zonder hoesjes: duw met de onderkant van je duim en wijsvinger/middelvinger tegen de boven- en onderkant van de kaart, deze gaat dan bol staan en kun je oppakken door je pink of andere hand te gebruiken. Zo beschadigd hij niet.
(Helaas begrijpt mijn vader het nog steeds niet en blijft hij kaarten met zijn nagels pakken
, dus ik kan alsnog beter sleeven)
(Helaas begrijpt mijn vader het nog steeds niet en blijft hij kaarten met zijn nagels pakken
-
rife
- Professor Pimpel
Bij spellen met kaarten in een etalage (bv TtR) gebruiken wij vaak een stoffen placemat
Voor dobbelspellen een dobbelbak
Mooie these oplossing voor een blank houten tafel
Voor dobbelspellen een dobbelbak
Mooie these oplossing voor een blank houten tafel
Winnen is niet het doel als je maar speelt om te winnen.
-
Suzan
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Board Game Stats
Wij gebruiken een pokerkleed (wel de achterkant, niet de kant met de poker markeringen
)
-
16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
In het Limburgs betekend dit heel wat andersErwin schreef:Hmm, dit lijkt (vanuit Hollandse optiek) een tikfout. Ben wel erg benieuwd welke letter(s) verkeerd is/zijn getikt.WTULTC schreef:de keuktafel