Kanban: Automotive Revolution

Op zoek naar advies, regelvragen, speltips, spel dat lijkt op, ...

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Bongo
Condottiërre
Persoonlijke Ondertitel: #homoludens
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Kanban: Automotive Revolution

Bericht door Bongo »

Vraagje, zijn er mensen die deze al gespeeld hebben voor Essen?

Bij mij stond deze bijna direct op de koop lijst voor Essen.
Diverse redenen:
- Vakidioterie (werkzaam in lean en productie)
- 9.15 op BGG met toch al +/- 25 ratings
- overview video lijkt mij geweldig....

Maar.... ik zie hem op geen enkele hitlijsten voor Essen terugkomen??
Ligt dit aan mij, of ??
Afbeelding

Labels:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Re: Kanban: the automotive revolution

Bericht door Erwin »

Ik zal dit spel zeker beter bekijken, maar op afstand lijkt het vooralsnog meer op werk dan op spelen. Vind ik niet per se een plus.
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer

Bericht door Mac-S »

EEMBC/Bongo schreef: - 9.15 op BGG met toch al +/- 25 ratings
Bij dit soort stats vraag ik me altijd af hoeveel van die 25 er vrienden of familieleden van de designer zijn... ja, ik ben misschien cynisch maar het zou echt niet de eerste keer zijn.

Verder mis ik jouw vakidioterie en interesseert het spel mij niet heel erg. (Ik merk trouwens dat ik zelf juist NIET aangetrokken wordt door spellen die raakvlakken met mijn dagelijkse werk vertonen.)
henk.rolleman
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra
Contacteer:

Bericht door henk.rolleman »

Er staan maar 10 echte ratings en die zijn voornamelijk van de playtesters. Portugezen hebben het voornamelijk gespeeld.
mezzamorphis
Party Animal

Bericht door mezzamorphis »

Ik heb ook zitten dubben of ik hem zou backen. Lijkt me wel erg leuk maar eerst maar eens zien hoe de gebruikersreviews uitvallen.
N2xU
Grote Dienaar

Bericht door N2xU »

Ik heb hem gepreordered via giochistarter op basis van de looks en het overzichtsfilmpje. Uiteindelijk had ik hem beter lokaal besteld, daar was ie nog 5€ goedkoper.
larsje86
Hazelnoot Ridder

Bericht door larsje86 »

lijkt mij ook wel boeiend. En heb hem wel ergens op wat interesse lijsten van Geek members zien passeren.
Afbeelding
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

Ik heb hem bewust links laten liggen aangezien iemand van onze club hem al zeker koopt
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
bionicman
Hazelnoot Ridder

Bericht door bionicman »

Op Essen zal ik dit spel zeker eens van naderbij bekijken. Ook op andere bordspelsites en podcasts zijn ze zeer te spreken over dit spel. Het ziet er alleszins origineel en interessant uit. Wel geen onmiddellijk aankoop voor mij.
mezzamorphis
Party Animal

Zijn er inmiddels mensen van het forum die het spel hebben of hebben gespeeld?
robbebob
Regenmaker

Bericht door robbebob »

mezzamorphis schreef:Zijn er inmiddels mensen van het forum die het spel hebben of hebben gespeeld?
Ja, ik heb het spel nu 2 keer gespeeld. Ik vond het persoonlijk een fantastisch spel. Alle acties die je doet hebben interactie met elkaar. Daardoor duurt de uitleg wel even (houd zeker een half uur a drie kwartier aan voor uitleg!) maar het speelt daarna wel heel logisch. De keuzes vind ik zeer mooi. Echt een spel dat voor mij gevoel goed 'in balans' is.

De eerste keer dat we speelden was het natuurlijk zoeken naar de wegen die tot winst zouden leiden. We kamer er achter dat de echte beslissingen in de vergaderkamer gemaakt worden :) Wel grappig is dat de tweede keer dat we het speelden, dit juist minder nadrukkelijk het geval was en dat een groot deel van de strategie ging zitten of er 2 of 3 vergaderingen van het management zouden komen.

Ook de componenten zijn goed verzorgd. Volop keuzes ... al met al een prachtig spel, voor mij het spel van 2014.
"The goal of a game is to win, but it is the goal that is important, not the winning". Knizia
mezzamorphis
Party Animal

robbebob schreef:
mezzamorphis schreef:Zijn er inmiddels mensen van het forum die het spel hebben of hebben gespeeld?
Ja, ik heb het spel nu 2 keer gespeeld. Ik vond het persoonlijk een fantastisch spel. Alle acties die je doet hebben interactie met elkaar. Daardoor duurt de uitleg wel even (houd zeker een half uur a drie kwartier aan voor uitleg!) maar het speelt daarna wel heel logisch. De keuzes vind ik zeer mooi. Echt een spel dat voor mij gevoel goed 'in balans' is.

De eerste keer dat we speelden was het natuurlijk zoeken naar de wegen die tot winst zouden leiden. We kamer er achter dat de echte beslissingen in de vergaderkamer gemaakt worden :) Wel grappig is dat de tweede keer dat we het speelden, dit juist minder nadrukkelijk het geval was en dat een groot deel van de strategie ging zitten of er 2 of 3 vergaderingen van het management zouden komen.

Ook de componenten zijn goed verzorgd. Volop keuzes ... al met al een prachtig spel, voor mij het spel van 2014.
Thanks. Ik ga hem binnenkort aanschaffen. Nog tips over waar hij het goedkoopst is?
Plaats reactie