Luchtig kaartspelletje
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Sheila75
- Grote Dienaar
Luchtig kaartspelletje
Ik had gisteren het kaartspel Lover letter gekocht. Vanmiddag gespeeld en is erg goed bevallen. Leuk, snel, luchtig kaartspel. Vooral mijn zoon van 10 vond het helemaal geweldig.
Hij wilde graag nog meer van dit soort simpele leuke kaartspelletjes. We hebben al Sushi go, saboteur, wie is de ezel, koehandel en Machiavelli. Vinden we ook heel leuk.
Nu heb ik eens rondgekeken en heb wat verschillende opties.
Namelijk - Guillotine
- Boonanza
- 1 nacht weerwolven en waaghalzen
Wat is leuk met 2-3 spelers? En als jullie nog meer ideeën hebben hoor ik ze graag.
Hij wilde graag nog meer van dit soort simpele leuke kaartspelletjes. We hebben al Sushi go, saboteur, wie is de ezel, koehandel en Machiavelli. Vinden we ook heel leuk.
Nu heb ik eens rondgekeken en heb wat verschillende opties.
Namelijk - Guillotine
- Boonanza
- 1 nacht weerwolven en waaghalzen
Wat is leuk met 2-3 spelers? En als jullie nog meer ideeën hebben hoor ik ze graag.
Labels:
-
Gebruiker 6854
Re: Luchtig kaartspelletje
De laatste optie is leuker voor een grotere groep, net zoals andere geheime rollen spellen...
Guillotine heb ik net nog met zijn tweeën gespeeld, blijft leuk!
Boonanza is te spelen vanaf drie spelers, Al Caboon is de versie voor een of twee spelers.
Cafe international het kaartspel is al prima te spelen met twee.
De Bezeten Fles heeft aangepaste regels voor twee en is dan ook nog steeds leuk.
Take 5! is een beetje saai met zijn tweeën, het kan wel, beter is vanaf drie spelers.
Kolonisten van Catan Het snelle kaartspel is 2-4 spelers volgens mij.
Veel plezier!
Guillotine heb ik net nog met zijn tweeën gespeeld, blijft leuk!
Boonanza is te spelen vanaf drie spelers, Al Caboon is de versie voor een of twee spelers.
Cafe international het kaartspel is al prima te spelen met twee.
De Bezeten Fles heeft aangepaste regels voor twee en is dan ook nog steeds leuk.
Take 5! is een beetje saai met zijn tweeën, het kan wel, beter is vanaf drie spelers.
Kolonisten van Catan Het snelle kaartspel is 2-4 spelers volgens mij.
Veel plezier!
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Guillotine is voor mij persoonlijk één van de beste luchtige kaartspelletjes ooit.
Is hier ondertussen al zeer veel gespeeld en als je me nu zou vragen om er eentje te spelen zeg ik zeker niet nee, fantastisch leuk spel op voorwaarde dat je wel wat tegen het elkaar dwars zitten kunt !!
Als je liever elkaar niet teveel dwarsboomt kan je ook eens kijken naar For sale, ook een leuk kort kaartspelletje.
Als derde optie misschien even The great heartland hauling company bekijken maar ik vrees dat die vrij moeilijk te verkrijgen is. Dit is er ook eentje die hier zeer regelmatig op tafel komt.
Binnenkort komt er via kickstarter ook nog Mintworks binnen, toch ook wel een klein mini cardgame waar ik wel wat van verwacht. Deze is gebaseerd op het worker placement principe, één van mijn favoriete mechanics.
Is hier ondertussen al zeer veel gespeeld en als je me nu zou vragen om er eentje te spelen zeg ik zeker niet nee, fantastisch leuk spel op voorwaarde dat je wel wat tegen het elkaar dwars zitten kunt !!
Als je liever elkaar niet teveel dwarsboomt kan je ook eens kijken naar For sale, ook een leuk kort kaartspelletje.
Als derde optie misschien even The great heartland hauling company bekijken maar ik vrees dat die vrij moeilijk te verkrijgen is. Dit is er ook eentje die hier zeer regelmatig op tafel komt.
Binnenkort komt er via kickstarter ook nog Mintworks binnen, toch ook wel een klein mini cardgame waar ik wel wat van verwacht. Deze is gebaseerd op het worker placement principe, één van mijn favoriete mechanics.
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Met deze vraag open je volgens mij Pandora's box
Door de gigantische hoeveelheid luchtige kaartspelletjes ga je hier een resem tips krijgen en door de bomen het bos niet meer zien. Ik denk dat je beter nog even meer duidt wat je juist zoekt: kort of lang, veel geluk of weinig geluk, veel interactie (pesten) of net niet, met een thema of mogen het ook gewoon cijfertjes enz zijn enz.
Guillotine is alleszins zeker een fijn luchtig kaartspelletje.
Saboteur: het duel vind ik persoonlijk wel een fijne twist op Saboteur, maar dan speciaal voor twee spelers. Veel bekende elemente, maar speelt toch anders genoeg.
Beverbende is bij mij altijd populair, maar met 3 misschien niet op zijn best.
Als het echt héél luchtig mag zijn, zijn de kaartspellen van 'Drie magier spiele' zoals kakerlakken soep, kakkerlakkensalade en Valse motten aanraders.
Dead drop is ook een leuke in het genre van Love letter omdat je moet uitzoeken welke kaarten je medespelers op handen hebben om zo te weten te komen welke kaart niet in het spel aanwezig is. Maar mogelijk moeilijk te vinden...
Door de gigantische hoeveelheid luchtige kaartspelletjes ga je hier een resem tips krijgen en door de bomen het bos niet meer zien. Ik denk dat je beter nog even meer duidt wat je juist zoekt: kort of lang, veel geluk of weinig geluk, veel interactie (pesten) of net niet, met een thema of mogen het ook gewoon cijfertjes enz zijn enz.
Guillotine is alleszins zeker een fijn luchtig kaartspelletje.
Saboteur: het duel vind ik persoonlijk wel een fijne twist op Saboteur, maar dan speciaal voor twee spelers. Veel bekende elemente, maar speelt toch anders genoeg.
Beverbende is bij mij altijd populair, maar met 3 misschien niet op zijn best.
Als het echt héél luchtig mag zijn, zijn de kaartspellen van 'Drie magier spiele' zoals kakerlakken soep, kakkerlakkensalade en Valse motten aanraders.
Dead drop is ook een leuke in het genre van Love letter omdat je moet uitzoeken welke kaarten je medespelers op handen hebben om zo te weten te komen welke kaart niet in het spel aanwezig is. Maar mogelijk moeilijk te vinden...
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
-
animal82
- Jakkiebak!
Ook hier zijn we fans van Love letter.
Een tip voor een erg vergelijkbaar spelletje voor 2 personen: Braverats.
https://www.youtube.com/watch?v=V5XL781u9Is
Kort spelletje met eenvoudige regels!
Een tip voor een erg vergelijkbaar spelletje voor 2 personen: Braverats.
https://www.youtube.com/watch?v=V5XL781u9Is
Kort spelletje met eenvoudige regels!
-
Kaelan
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: Queen of Tokio
Wij zijn grote fans van 7 Wonder Duel, superspel voor 2 spelers. Een spelletje duurt ongeveer 30 min, heel snel uitgelegd en genoeg differentiatie in keuzes.

-
helena
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
Ik zou ook zeggen: guillotine en beverbende, allebei simpel maar heel leuk, en prima voor 2-3 spelers
-
Traquan
- Stamhoofd
Frank's Zoo doet het in onze familie altijd erg goed. Spelregels beetje vergelijkbaar met het kaartspelletje Presidenten.
-
murzim
- Veenboer
Mijn zoon van 6 vindt Love Letter Batman ook geweldig en die speelt nu ook heel graag Patchwork en Lost Cities, beide lichte 2-persoonsspellen en Kingdomino. Port Royal zou misschien ook een goede keuze zijn (nog niet geprobeerd met mijn zoon).

-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
-
RonaldJ
- Meeple
Gesjaakt is erg leuk met 3+
The Game (Extreme) is een leuk co-operatief spel 2+
The Game (Extreme) is een leuk co-operatief spel 2+
-
Edwin84
- Elfenkoning
For Sale is zeker een aanrader
-
kattaklop
- Garnaal
Schotten totten is een 2 persoonskaartspel.
Luchtig en leuk.
Tides Of Time is er nog zo een.
Guillotine is heel goed maar leuker met 3 of 4 spelers.
Luchtig en leuk.
Tides Of Time is er nog zo een.
Guillotine is heel goed maar leuker met 3 of 4 spelers.

-
sameline
- Matroos
Metropolis is leuk met 2.
Gesjaakt met 3 of meer.
Nox - Vang geen bot! leuk met 2 maar zeker ook met 4.
Gesjaakt met 3 of meer.
Nox - Vang geen bot! leuk met 2 maar zeker ook met 4.
-
JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
Metropolis ben ik na een potje of 3 wel goed zat. Geluk met kaarten trekken, enorm toenemende punten opbrengsten. Die hoeft van mij niet meer.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever