de kathedraal of battlelore

Op zoek naar advies, regelvragen, speltips, spel dat lijkt op, ...

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

De kathedraal of Battlelore??

De kathedraal
11
85%
Battelore
2
15%

Totaal aantal stemmen: 13

Atara
PIONier

de kathedraal of battlelore

Bericht door Atara »

Hallo,

Ik zit in tweestrijd over het kopen van een spel als kado voor mijn vriendin. Ik twijfel tussel "De kathedraal" en "Battlelore". Deze spellen spreken mij allebei aan, maar ik weet niet direct waar ik best aan zou doen.

We houden erg van (misschien meer voor de hand liggende spellen) als Carcasonne of De kolonisten van Catan (kaartspel en bordspel), maar ook spellen als Risk, Kahuna, ... daarom dacht ik dat het misschien wel eens een uitdaging zou kunnen zijn om een spel als Battlelore te kopen. We spelen ook meestal met 2 en ik weet niet of De kathedraal eerder met meer gespeeld wordt of of het ook nog interessant en uitdagend is met 2? Battlelore is voor 2 spelers toch? We houden wel van tactische spellen waar de geluksfactor niet zo groot is. En het mag ook niet t makkelijk zijn, maar nu ook niet over gecompliceerd (waarbij je eerst 2u de spelregels moet leren).

Graag dus jullie mening of eventuele tips! Ik twijfel nu tussen deze 2, dus het zou het nog moeilijker maken moesten jullie met andere spellen komen aandraven, maar indien jullie echt denken dat een ander spel ons nog meer zou liggen dan hoor ik het graag!!!

Alvast bedankt allemaal!!!

Labels:
Drekster2001
Condottiërre
Persoonlijke Ondertitel: El Duderino

Bericht door Drekster2001 »

Ik denk dat voor jouw wensen de Kathedraal het best is (daarom heb ik daarop mijn stem uitgebracht :D

Battlelore is echter wel even flink spelregels lezen aan het begin, maar het is daarna wel een fantastisch spel wat veel afwisseling biedt.. dat is (naar mijn mening) bij Kathedraal toch minder het geval.
Atara
PIONier

Bericht door Atara »

Ja, ik twijfel nog steeds. Battlelore is ook voor 2 spelers h? Dus misschien is dat dan wel interessanter? De kathedraal blijkt met 2 spelers niet even lang te boeien als ik de fora eens napluis. Maar wel een mooi en leuk spel zegt iedereen.

Moeilijk wel! Je zou dat zo eerst eens moeten kunnen testen eigenlijk. Maar daar heb ik zelf geen tijd meer voor. Morgen moet ik beslissen.

Moeilijk! :roll:
Klaasz
Meeple

Bericht door Klaasz »

Mijn advies is ga eens naar een echte spellenwinkel, daar krijg je goed advies en kun je beide spellen waarschijnlijk even proefspelen.

Succes met kiezen.

PS kijk niet alleen naar wat jij leuk vindt..
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Bericht door De Struikrover »

Als je twijfelt aan Battlelore kan je misschien beter eerst Memoir '44 proberen. Is goed vergelijkbaar met Battlelore (zelfde basisprincipe en schrijver), maar is wel wat eenvoudiger. Maar inderdaad in een spellenwinkel kunnen ze nog veel meer tips geven...
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Ik vind BattleLore echt heel leuk, maar het is absoluut geen simpel spel dat je eventjes doet en het heeft een thema dat niet iedereen aanspreekt. Ik denk daarom dat de kans dat de kathedraal in de smaak valt bij je vriendin groter is dan de kans dat BattleLore dat doet.
Viper
PIONier

Bericht door Viper »

Ik denk dat battlelore een te hoge instapdrempel betekent. Je bent toch wel wat zoet met het lezen van de spelregels hoor. Daarom opteer ik voor de kathedraal.
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Ik heb Battlelore nog nooit gedaan, maar ik heb het idee dat beide spellen niet echt vergelijkbaar zijn. Of wel?

We kunnen het je overigens nog veeeeeeeeeeeeeeel moeilijker maken zoals je zelf al aangeeft, door met nog andere spellen te komen. Ik vraag me namelijk af of voor jullie 2 Battlelore en De Kathedraal de meest logische keuzes zijn...