My City

Op zoek naar advies, regelvragen, speltips, spel dat lijkt op, ...

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Yellowhammer
Meeple
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

My City

Bericht door Yellowhammer »

Hallo,

Hopelijk zit ik op de goede locatie en in het juiste topic voor deze vraag. Ik ben nieuw hier, dus vergeef me als het niet zo is a.u.b. Mijn vrouw en ik hebben zojuist voor de tweede keer My city gespeeld en we hebben de volgende vraag.

In de spelregels staat dat bij de afhandeling bij 2 spelers de speler met de meeste punten 2 ontwikkelingen in mag kleuren. En dat de speler met de op 1 na meeste punten geen ontwikkeling mag inkleuren. (bij 3 of 4 spelers mag er dan 1 ingekleurd worden.)
Geen ontwikkeling inkleuren komt overeen met de actie ANDERS. Dus een sticker plakken met een boom. Maar dat staat niet specifiek vermeld. Wij hebben dit tot nu toe wel gedaan. Zijn er nog meer mensen die dit met 2 spelers spelen en doen jullie dat ook?

Dus degene die eerste wordt 2 ontwikkelingen inkleuren en een steen sticker, de verliezende speler geen ontwikkelingen maar wel de boom sticker.
Afbeelding

Labels:
Spelmaecker Davy
Garnaal
Contacteer:

Re: My City

Bericht door Spelmaecker Davy »

Yellowhammer schreef: Hallo,

Hopelijk zit ik op de goede locatie en in het juiste topic voor deze vraag. Ik ben nieuw hier, dus vergeef me als het niet zo is a.u.b. Mijn vrouw en ik hebben zojuist voor de tweede keer My city gespeeld en we hebben de volgende vraag.

In de spelregels staat dat bij de afhandeling bij 2 spelers de speler met de meeste punten 2 ontwikkelingen in mag kleuren. En dat de speler met de op 1 na meeste punten geen ontwikkeling mag inkleuren. (bij 3 of 4 spelers mag er dan 1 ingekleurd worden.)
Geen ontwikkeling inkleuren komt overeen met de actie ANDERS. Dus een sticker plakken met een boom. Maar dat staat niet specifiek vermeld. Wij hebben dit tot nu toe wel gedaan. Zijn er nog meer mensen die dit met 2 spelers spelen en doen jullie dat ook?

Dus degene die eerste wordt 2 ontwikkelingen inkleuren en een steen sticker, de verliezende speler geen ontwikkelingen maar wel de boom sticker.
Je speelt het helemaal goed.
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

eens met davy, zo hebben wij het ook gespeeld :)
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Yellowhammer
Meeple

Fijn, wordt een kort topic dan :lol:
Maar bedankt voor de vlotte reactie :thumbup:
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Om het topic dan ietsje langer te maken.....

Wij hebben het ook zo gespeeld. :thumbup: :D
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
helena
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: kooiker

Bericht door helena »

Het staat wel specifiek vermeld hoor. Op het spelregelblad dat hoort bij hoofdstuk 1 staat in een blauw kader: In een spel met 2 spelers wordt de speler met de op één na hoogste punten als 'andere' beschouwd. Hij mag geen ontwikkeling inkleuren maar moet wel 1 sticker met 1 boom plakken.
Dus helemaal prima gespeeld :)
Yellowhammer
Meeple

Een beetje heel erg late reactie maar na de reactie dat het er wel moest staan heb ik het inderdaad gevonden @helena
Afbeelding
Plaats reactie