Maar hoewel dat een erg leuk spel is, voelt dat spel meer als toetje dan als hoofdgerecht. Daarom ben ik op zoek naar een spel voor 6 spelers met net wat meer vlees op de botten.
Hoor graag jullie ideeën!
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

7 Wonders is al in de collectieve collectie, maar hebben we gisteren niet gespeeld omdat één van onze deze al heel veel gespeeld heeft. De andere spellen spreken me niet zo aan (ofwel te licht ofwel te veel gespeeld).Amethyst141 schreef: -Take 5 is leuk, maar misschien te licht.
-Carcassonne zou kunnen, met de huisregel dat je aan het eind van je beurt al een tegel trekt. Dan kun je tijdens beurten van anderen al nadenken over waar je hem neerlegt.
-Ticket to Ride Azië heeft een variant waar zes spelers in teams spelen. Dat werkt ook goed omdat de beurten kort zijn.
Misschien is 7 wonders nog een optie? Dat heb ik zelf alleen nooit gespeeld.
Alhambra en Elfenland zijn idd net te lang (ik spreek uit ervaring). Welcome To kan ook, maar heb die al (en heb ook Cartographers voor die R&W subcategorie). For Sale en Can't Stop moet ik even uitzoeken.Stoopie schreef: - Alhambra (misschien iets te lange speelduur)
- For Sale
- Welcome To
- Can't Stop
- Elfenland (duurt misschien ook iets te lang)
Schieten mij zo snel te binnen op basis van wat er beschikbaar is op BGA.
Deze moest ik ook direct aan denken, eerste potje duurt misschien wat langer, maar als je het spel kent speelt het vrij vlot.Pura Vida schreef: Behoorlijk nieuw: Libertalia: De Winden van Galecrest. Kan met zes en is juist dan eigenlijk erg leuk. Met een héél hoog "jij denkt dat ik denk dat zij denkt dat hij dat doet, dus doe ik dit of toch juist niet..." Hoe meer spelers, hoe meer chaos, maar ontzettend leuk toch.
Verder is Hellapagos ook een lekker gemeen zogenaamd "coöperatief" spel, pas leuk vanaf zes spelers.
Usual suspects: Just one, Codenames en natuurlijk LAMA, fantastisch met 5 of 6.