Ik hoor van beide spellen goede berichten, maar heb ze niet gespeeld en niemand uit mijn omgeving heeft ze. Wie heeft ze toevallig wel allebei gespeeld en/of in bezit en kan de voors/tegens vertellen? Eventueel ook je voorkeur.
Degenen waar ik het mee ga spelen zijn mijn vrouw en kinderen van 9 en 12 met aardig wat ervaring met "medium level" spellen (voor mijn gevoel) zoals Ticket To Ride Europe, El Dorado, Machi Koro 2 en Karuba.
Everdell of Creature Comforts: vergelijking/voors/tegens?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Tim gijoe
- Jakkiebak!
-
Pura Vida
- Kardinaal
Re: Everdell of Creature Comforts: vergelijking/voors/tegens
9 jaar is misschien nog wat jong voor Everdell, maar toch zou ik voor dat spel gaan. Creature Comforts ziet er leuk uit en is zeker te spelen vanaf 9 jaar, maar vonden wij uiteindelijk teveel gezellig voortkabbelen, tot het een soort van saai werd. Ook onze dochter van - toen - 9 vond dit.
Everdell is veel moeilijker goed te spelen, zeker in de opstart als je nog bijna niks kan. Maar de opbouw van je spel en van de spanning is vele maten beter dan bij Creature Comforts. Het artwork van Bosley is daarbij nog een extra plus, zou ik zeggen.
Everdell spelen we nog steeds graag (ook bijv zoon van 11). Creature Comforts hebben we verkocht.
Everdell is veel moeilijker goed te spelen, zeker in de opstart als je nog bijna niks kan. Maar de opbouw van je spel en van de spanning is vele maten beter dan bij Creature Comforts. Het artwork van Bosley is daarbij nog een extra plus, zou ik zeggen.
Everdell spelen we nog steeds graag (ook bijv zoon van 11). Creature Comforts hebben we verkocht.
-
marman
- Rooster Booster
Re: Everdell of Creature Comforts: vergelijking/voors/tegens
Geen ervaring met Creature Comforts. Maar met Everdell (en de ruime keuze aan uitbreidingen) kan je wel langer plezier beleven denk ik!
Met (jongere) kinderen raad ik Bellfaire als uitbreiding aan, deze maakt het allemaal wat 'makkelijker'. Vooral de speciale gebeurteniskaarten zijn een stuk eenvoudiger. Grondstoffen krijgen gaat ook wat lekkerder.
Prijstechnisch misschien niet de beste uitbreiding, maar ik speel er standaard mee.
En die leuke (maar in praktijk vervelende) boom wordt vervangen door een bord met meer mogelijkheden. Met flink stoten tegen de tafel valt alles van die boom af
Met (jongere) kinderen raad ik Bellfaire als uitbreiding aan, deze maakt het allemaal wat 'makkelijker'. Vooral de speciale gebeurteniskaarten zijn een stuk eenvoudiger. Grondstoffen krijgen gaat ook wat lekkerder.
Prijstechnisch misschien niet de beste uitbreiding, maar ik speel er standaard mee.
En die leuke (maar in praktijk vervelende) boom wordt vervangen door een bord met meer mogelijkheden. Met flink stoten tegen de tafel valt alles van die boom af