Welkom Wendy! Ik ben totaal subjectief en een grote Wingspan liefhebber, dus ik zou zeggen: vraag vooral
Wingspan voor je verjaardag. Wingspan heeft qua solo een aantal grote pluspunten:
1. De solo is gemaakt door de Automa Factory. Ooit ontstaan in de wereld van Stonemaier Games is dit nu een toonaangevend stel ontwerpers van solovarianten op bordspellen. Garantie voor kwaliteit.
2. De solo van Wingspan is heel soepel en loopt lekker makkelijk. Weinig gedoe, maar wel het gevoel van een 'echte tegenstander'.
3. Deze solovariant blijft heel dicht op het spel van Wingspan zitten. Dat wil zeggen: het spelletje blijft hetzelfde als wanneer je met meer personen speelt.
4 Geluk speelt een rol, zoals in elk leuk spel, maar je eigen intelligentie, leercurve en bekwaamheid bepalen uiteindelijk of je kunt winnen van de 'automa' van Wingspan.
Andere soepele solo's in iets lichter genre (klik vooral op de spelnamen voor meer info):
Cascadia
Akropolis
Goeie solo's in iets zwaarder segment:
Concordia met de
Solitaria uitbreiding. Je speelt dan met een tegenstander met een echte naam ook nog: Contrarius.
Viticulture heeft ook een prima automa. Dit is ook de eerste 'automa solo' die ontwikkeld is. De naam komt er ook vandaan: automaton is Italiaans voor 'automatisch', een geautomatiseerde tegenstander dus.
Next level automa die ik persoonlijk heel goed vind (wel een spel dat met meer personen wat minder uit de verf komt m.i.. én erg duur is):
Expeditions.