Forest Shuffle + Alpine: welke editie?

Op zoek naar advies, regelvragen, speltips, spel dat lijkt op, ...

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Forest Shuffle + Alpine: welke editie?

Bericht door Jerome »

Er is het nodige te doen over kleurverschillen tussen Forest Shuffle en de eerste uitbreiding. Elders op dit forum staat een link naar de uitgever die vervangende kaarten stuurt (als uitruil tegen de foutieve) maar ik heb geen zin in gedoe.

Waar moet ik op letten in de winkel, als ik het spel met uitbreiding ga kopen; in welke editie is het kleurprobleem verholpen?
Sowieso lijkt het bijna overal uitverkocht dus zal ik mogelijk moeten wachten. Is er informatie wanneer een nieuwe druk verschijnt van zowel basis als uitbreiding?

Labels:
Jerome
Gouverneur

Re: Forest Shuffle + Alpine: welke editie?

Bericht door Jerome »

Vandaag besteld (met uitbreiding) en hopelijk zonder kleurverschillen. Woensdag in huis.
Als iemand de EAN nummers nog wil weten dan reageer hieronder maar.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Jerome schreef: ma 22 jul 2024, 21:31 Vandaag besteld (met uitbreiding) en hopelijk zonder kleurverschillen. Woensdag in huis.
Als iemand de EAN nummers nog wil weten dan reageer hieronder maar.
Hoop ik ook voor je en vooral ook dat je het een leuk spel vindt natuurlijk!
Afbeelding
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Gisteren uitgepakt. Het eerste dat opviel was de dubbele sticker die doos en deksel van het basisspel bij elkaar hield. De onderste sticker was al doorgesneden dus ik vermoedde dat de ‘foute’ kaarten wel gewisseld zouden zijn. Nadat de sticker verwijderd is blijft er een plakkerige vlek achter, nog even kijken hoe ik die weg ga krijgen zonder de doos te verpesten.

De achterkanten van de kaarten matchen volledig met die van de uitbreiding, dus het euvel van de kleurverschillen lijkt verholpen te zijn. Het viel me ook al op dat het spel ineens weer royaal voorradig is in de winkels.

Zo, en nu nog op tafel krijgen. Dat gaat wel lukken want het is thuis met enthousiasme (egels!) ontvangen.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Jerome schreef: zo 28 jul 2024, 09:21 Gisteren uitgepakt. Het eerste dat opviel was de dubbele sticker die doos en deksel van het basisspel bij elkaar hield. De onderste sticker was al doorgesneden dus ik vermoedde dat de ‘foute’ kaarten wel gewisseld zouden zijn. Nadat de sticker verwijderd is blijft er een plakkerige vlek achter, nog even kijken hoe ik die weg ga krijgen zonder de doos te verpesten.

De achterkanten van de kaarten matchen volledig met die van de uitbreiding, dus het euvel van de kleurverschillen lijkt verholpen te zijn. Het viel me ook al op dat het spel ineens weer royaal voorradig is in de winkels.

Zo, en nu nog op tafel krijgen. Dat gaat wel lukken want het is thuis met enthousiasme (egels!) ontvangen.
Egels zijn cool. En nodig voor een bepaalde strategie. Fijn dat het iig goed uitpakt. Ikzelf snij die rotte stickers alleen maar door, haal ze er niet meer af. Die plakvlek is nogal duurzaam namelijk. Nieuwe manier van inpakken zonder folie kan nog wel wat innovatie hebben, vind ik.
Afbeelding
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Achteraf bezien had ik die stickers inderdaad moeten laten zitten. Nou ja, ik vind het wel een goede zaak dat er geen plastic verpakkingsmateriaal gebruikt is. Babysteps naar een schonere wereld ;)

Sinds deze zomer bivakkeert een egelfamilie in onze tuin en dat is de reden dat dit spel op de radar gekomen is. Zelf vind ik het wel interessant dat kaarten op verschillende manieren aangeschoven kunnen worden. Ik dacht meteen aan Mottainai, maar het zal vast wat simpeler zijn.

Bedankt voor je feedback PV!