Everdell Duo spel vraag
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Natasha
- Uno
Everdell Duo spel vraag
Wij hebben het spel net gekocht en een keer gespeeld, we zijn nog niet bekend met het originele Everdell spel dus compleet nieuw voor ons. We hebben een vraagje, als er het symbool van het sterretje staat met daarna een symbooltje van een kaart, dan betekend dat dat je die kaart kan activeren als je die in je hand hebt. Leg je dan ook die geactiveerde kaart in je stad of doe je alleen eenmalig de actie van de kaart en hou je hem in je hand? Zoals bij de mijnwerker, als je die speelt mag je een kaart met dat symbooltje uit je hand activeren, maar is activeren eenmalig die actie doen of leg je hem in je stad? Zelfde soort vraag voor de conducteur, die activeert een riviertegel. Mag je dan zo de actie van een willekeurige riviertegel die er ligt doen of moet je daar dan ook op dat moment een werker kunnen plaatsen?
Labels:
-
siepie
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Everdell Duo spel vraag
Welkom! Ik ken het spel niet, maar ik heb wel de regels even bekeken en ik lees daar voor mijnwerker:Natasha schreef: di 30 dec 2025, 11:41 Wij hebben het spel net gekocht en een keer gespeeld, we zijn nog niet bekend met het originele Everdell spel dus compleet nieuw voor ons. We hebben een vraagje, als er het symbool van het sterretje staat met daarna een symbooltje van een kaart, dan betekend dat dat je die kaart kan activeren als je die in je hand hebt. Leg je dan ook die geactiveerde kaart in je stad of doe je alleen eenmalig de actie van de kaart en hou je hem in je hand? Zoals bij de mijnwerker, als je die speelt mag je een kaart met dat symbooltje uit je hand activeren, maar is activeren eenmalig die actie doen of leg je hem in je stad? Zelfde soort vraag voor de conducteur, die activeert een riviertegel. Mag je dan zo de actie van een willekeurige riviertegel die er ligt doen of moet je daar dan ook op dat moment een werker kunnen plaatsen?
When played and when activated, you may activate 1 green Production card in your hand. You must reveal the card to your opponent.
Dat lijkt me eenmalig en je houdt de kaart op hand.
De conducteur heb ik niet kunnen vinden.
-
helena
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Everdell Duo spel vraag
De conducteur activeer je door er een werker op te zetten, daarna mag je dan de actie doen van een willekeurige rivierlocatie ( én je krijgt een puntfiche). Op de rivierlocatie hoef je vervolgens geen werker te zetten want die heb je in deze beurt al op de conducteur gezet om deze actie te kunnen doen.