Spellen als munchkin en munchkin uitbreidingen.

Op zoek naar advies, regelvragen, speltips, spel dat lijkt op, ...

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

kazzoo
PIONier

Spellen als munchkin en munchkin uitbreidingen.

Bericht door kazzoo »

Hallo!

Ik heb al geprobeerd wat info te vinden over munchkin, maar tot mijn verbasing kan ik er vrijwel niks over vinden op dit forum. Ik heb het met een stel vrienden gespeeld op vakantie en we zijn er helemaal weg van. Nu gaan we vandaag een aantal uitbreidingen halen, maar mijn vraag was of iemand bepaalde uitbreidingen kan aanraden. We waren van plan eerst alle nederlandstalige versies aan te schaffen. Verder vroeg ik me af of iemand tips had voor spellen met de zelfde insteek als munckin. Dus met een flinke dosis humor, mekaar flink pesten en goed te moeten nadenken voor je beurt. Maar het moet niet te lastig zijn zodat ik het makkelijk kan uitleggen aan nieuwe spelers. Iemand suggesties?

Alvast bedankt!

Labels:
Tinky68
Garnaal

Re: Spellen als munchkin en munchkin uitbreidingen.

Bericht door Tinky68 »

Hey,

wij hebben de eerste 3 uitbreidingen, maar gebruiken alleen maar de 2de. Ik denk niet dat we die 3de & 4de uitbreiding gaan gebruiken, ik vind het zo al veel kaarten. Met een beetje pech krijg je geen ras en/of klasse. Ik vermoed dat met meer kaarten het alleen moeilijker zal zijn zo'n kaarten vast te krijgen. Ik heb de nederlandstalige versie & ik vermoed, ben van plan om het te checken, dat er verschillen zijn in de teksten met de Engelse versie.
I am a sexy shoeless God of War!
Annetk
Meeple

Bericht door Annetk »

Hoi,

Wij hebben de eerste delen van Munchkin ook.
Alleen hebben wij ook een aantal van de thema sets, en die spelen we eigenlijk veel meer dan de originele.
Het zijn standalone Munchkin sets met een bepaald thema.
Zoals: Munchkin Zombies, Munchkin Chuthulu, Munchkin Bites en nog veel meer.
Wij vinden het leuker om tussen die sets af te wisselen.

Wij hebben zowel Nederlands als Engelse versies, maar de grappen zijn meestal toch net iets leukers in het Engels.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Chez Geek komt qua humor en speltype wellicht een beetje in de buurt. Dat spel is overigens niet in het Nederlands te verkrijgen zover ik weet.
Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

kazzoo schreef:Hallo!

Ik heb al geprobeerd wat info te vinden over munchkin, maar tot mijn verbasing kan ik er vrijwel niks over vinden op dit forum. Ik heb het met een stel vrienden gespeeld op vakantie en we zijn er helemaal weg van. Nu gaan we vandaag een aantal uitbreidingen halen, maar mijn vraag was of iemand bepaalde uitbreidingen kan aanraden. We waren van plan eerst alle nederlandstalige versies aan te schaffen. Verder vroeg ik me af of iemand tips had voor spellen met de zelfde insteek als munckin. Dus met een flinke dosis humor, mekaar flink pesten en goed te moeten nadenken voor je beurt. Maar het moet niet te lastig zijn zodat ik het makkelijk kan uitleggen aan nieuwe spelers. Iemand suggesties?

Alvast bedankt!
Ik neem aan dat je deze pagina (http://www.bordspelmania.eu/spellen/det ... n_193.html) gevonden hebt in de spellendatabase? Vanuit daar zijn ook links te vinden naar topics die over Munchkin gaan. Welkom hier op het forum trouwens! :thumbup:
Jahwe
Regenmaker
Persoonlijke Ondertitel: Demo-Spel
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Jahwe »

Ik heb ooit uitbreiding 4 kunnen kopen (Blij dat ik rij of Need for steed) en in de doos zaten ook Munchkin dobbelstenen.
Ik vind zowel de uitbreiding (je kan vanaf nu een ros hebben) als de dobbelstenen erg leuk. Het zijn vrij grote 10 zijdige dobbelstenen waarmee je je level bij houdt en ipv een 10 staat er een munchkin teken op om aan te geven dat je gewonnen hebt.

Bij de dobbelstenen komen ook wat regels en er zijn sommige regels die zeggen dat je eender welke dobbelsteen mag rollen. Als dan iedereen de 6zijdige neemt dan heb ik immens veel plezier om een 10zijdige te nemen, :D

Als je munchkin leuk vind is Fluxx ook wel het het uitproberen waard. Zelf nog niet gespeeld maar wat ik ervan hoor is het ook een heel grappig spel met het juiste publiek.

edit: Nog vergeten te zeggen, als je ooit een extra uitdaging wil in je Munchkin set dan kan je gratis de regels voor Epic Munchkin downloaden.
Daar zitten regels in voor eender welke set die je hebt. Een paar van de belangrijkste features van epic munchkin is dat je tot level 20 kan gaan! Op level 10 wordt je een epic munchkin en dan wordt je een stuk krachtiger maar de monsters ook! Geeft het spel weer een nieuwe dimensie maar persoonlijk vind ik een standaard potje munchkin al lang genoeg duren.

Link: http://www.worldofmunchkin.com/epic/
De spellenspeciaalzaak in Leuven! http://www.demo-spel.be
kazzoo
PIONier

Bericht door kazzoo »

Super bedankt allemaal voor de snelle reacties! Ik had inderdaad nog wat andere topics gevonden over munchkin en we hebben besloten de eerste twee uitbreidingen te halen de vierde gaat nog volgen. Maakt het spel meteen een stuk leuker en uitdagender. De standalone spellen spreken me ook erg aan ik zal er eens naar gaan kijken. In de winkel hadden ze me inderdaad chez geek ook al aangeraden. Wel vertelde ze mij in de winkel dat het niet verstandig is de nederlandse met de engelse versies te gaan mengen, is er iemand die ze wel gewoon door elkaar speelt? Ik vind delen als munchkin Fu er echt gaaf uitzien maar die zijn helaas alleen in het engels verkrijgbaar. Als iemand nog suggesties heeft hoor ik ze graag!