Arcane Tinmen sleeves

Spellen ontwerpen, verfraaien en opbergen (zip locks, sleeves, een eigen spel ontwerpen)

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
roubosga
El Capitan

Arcane Tinmen sleeves

Bericht door roubosga »

Ik gebruik al sinds tijden MayDay-sleeves. Maar ik heb ontdekt dat sleeves in sommige pakjes van lengte verschillen, zo'n 1 à 1,5 mm (niet vaak, maar wel vervelend).
Een vriend raadde me aan om AT-sleeves te gaan gebruiken. Deze zijn iets dunner dan de Premium MayDay maar dikker dan de standaard. En bovendien vele malen goedkoper dan de Premium.
Ik keek in zijn Splendordoos en alle kaarten pasten precies in de sleeves. Mijn Splendorsleeves (MayDay Premium) hadden kromme puntjes omdat ze iets te groot waren voor de inlay.

Dus ik op zoek naar Arcane Tinmen, maar de Standaard (63x88 mm) is momenteel overal uitverkocht.
Vandaag wel 1 pakje Large (59x92 mm) en 1 pakje Medium (57x89 mm) gekocht als test.
Ik ben me werkelijk rot geschrokken. Wat blijkt: beide maten zijn zeker 5 mm te lang. De kaarten dweilen als het ware in de sleeves.
Is dit ook het geval met de Standaard? Ik heb toch werkelijk prachtige sleeves in zijn Splendordoos zien zitten. En hij beweert bij hoog en bij laag dat dit Arcane Tinmen-sleeves zijn.
Wat zijn jullie ervaringen met sleeves?
Afbeelding

Labels:
finalstruggle
Geheim Genootschap

Re: Arcane Tinmen sleeves

Bericht door finalstruggle »

Om te huilen, zijn vaak te groot, in lengt of in breedte. Ik ben toen juist overgestapt op mayday omdat dit vrijwel 9/10 perfect past. Ook wel eens meegemaakt dat er pakje tussen zat dat net wel of niet paste maar op die grote oplages waarin dit wordt gefabriceerd kan dat wel eens voorkomen jammer genoeg.

Sent from my iPad using Tapatalk
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

finalstruggle schreef:Om te huilen, zijn vaak te groot, in lengt of in breedte. Ik ben toen juist overgestapt op mayday omdat dit vrijwel 9/10 perfect past. Ook wel eens meegemaakt dat er pakje tussen zat dat net wel of niet paste maar op die grote oplages waarin dit wordt gefabriceerd kan dat wel eens voorkomen jammer genoeg.
Bedankt voor je antwoord.
Gebruik je Mayday Premium?
Ik met mate, want anders wordt het een dure hobby :lol:
Afbeelding
finalstruggle
Geheim Genootschap

Bericht door finalstruggle »

Afhankelijk van welk spel en hoe vaak ik het speel. Soms zijn de premium net iets beter. Weet uit me hoofd dat ik voor lords of waterdeep premium heb gebruikt zodat deze beter passen.

Sent from my iPad using Tapatalk
RvdH83
Fabrieksmanager

Bericht door RvdH83 »

Mayday Premium vind ik persoonlijk echt drama. De grootte verschilt enorm. Wat vervelend is als je bijv. uitbreidingen hebt die je met een ander pakje heb gesleeved. :thumbdown:

Arcane Tinmen heb ik geen ervaring mee.

Ik koop zelf alleen nog maar Ultra Pro of FFG. Of voor afwijkende maten Swan.
Afbeelding
Roghain
Veenboer

Bericht door Roghain »

Ik gebruik de "Dragon Shield" serie van Arcane Tinman. Daar heb ik nog nooit een issue gehad met de maat en ik heb mijn volledige 2000 kaarten van Netrunner ermee gesleeved. Eerst gebruikte is Ultra Pro Matte, maar dat irritante hologram dat precies in beeld zit was de reden om over te stappen. Nooit terug gekeken.

Ik vind ze goed passen, niet te overdreven glimmend en erg prettig om te schudden (weven is een eitje).

Voor Arkham Horror heb ik de FFG sleeves eens geprobeerd. Ook prima, maar iets aan de gladde kant.
el_crosso
Burgemeester
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door el_crosso »

Iemand advies voor sleeves voor de LOTR LCG kaarten?
Had een BBG al wel een topic gevonden, maar daar waren niet alle opties leverbaar. (of wat duur om te laten verzenden naar EU)
Wim G.
Garnaal

Bericht door Wim G. »

el_crosso schreef:Iemand advies voor sleeves voor de LOTR LCG kaarten?
Had een BBG al wel een topic gevonden, maar daar waren niet alle opties leverbaar. (of wat duur om te laten verzenden naar EU)
Bedoelde je deze ?. https://www.boardgamegeek.com/geeklist/ ... mes/page/1?
el_crosso
Burgemeester
Contacteer:

Bericht door el_crosso »

Wim G. schreef:
el_crosso schreef:Iemand advies voor sleeves voor de LOTR LCG kaarten?
Bedoelde je deze ?. https://www.boardgamegeek.com/geeklist/ ... mes/page/1?
Yes! Maar denk iemand heeft hier ook vast wat ervaring hier mee ;)
Roghain
Veenboer

Bericht door Roghain »

Alle LCGs passen perfect in de "standaard" sleeves van Dragon Shield en Ultra Pro. Het is puur je voorkeur welke je fijner vind: ik vond dus dat hologram irritant, dus YMMV :lol:

FFG past ook, zitten mij iets te strak en zijn erg glad, waardoor een wat hogere stapel makkelijk om kalandert.

Alledrie deze sleeves zijn afdoende te koop in de Benelux is míjn ervaring.
Plaats reactie