Bordspel tafel

Spellen ontwerpen, verfraaien en opbergen (zip locks, sleeves, een eigen spel ontwerpen)

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Bongo
Condottiërre
Persoonlijke Ondertitel: #homoludens
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Bordspel tafel

Bericht door Bongo »

Idd !!

Of je koopt voor 1000 euro een 2e hands biljart tafel... heb je direct je opstaande rand en ook een top spel erbij ;-)

Hou je 3500 euro over voor de andere spellen ...
Dat zijn toch al snel 100 nieuwe spellen !!
Afbeelding

Labels:
maartend
Critico

Bericht door maartend »

Afbeelding
mezzin
Professor Pimpel

Bericht door mezzin »

Jep dat is helemaal waar maar een mooie tafel kost ook een hoop geld (ik moet er toch een kopen voor de ruimte)

Beter geld uit geven aan mooie meubels dan aan andere niet nuttige dingen en games heb ik al genoeg en die zijn stukken betaalbaarder maar als je niet is goeds heb om op te spelen wordt het wat lastig om ervan te genieten. Voor je TV meubel geef je ook zo 1000 euro uit. Zeker als je iets van hout wil (en niet spaanplaat) een goede tafel kost toch snel al 1500 euro en dan heb je alleen de tafel geen laadtjes etc. Maar ik ben daarom ook aan het kijken wat goedkoper is of hem importeren en dan bijna 2! jaar wachten op de tafel of kijken of iemand het lokaal kan maken of dat er iets gewoon te koop is en dat ik niet alles zelf moet verzinnen dat laatste kunnen we wel zeggen dat het er niet is. Dus of geek chic of een meubelmaker het laten maken.
ThunderHorn
Regenmaker

Bericht door ThunderHorn »

Ik heb zelf een opbouw-tafel voor op de eettafel gemaakt.

Wat planken, balken, mousse, leder en vilt.
Heeft me waarschijnlijk tussen de 100 en 150€ gekost. Heel goedkoop, en toch een deftig resultaat.

Het bestaat uit 3 planken (om eenvoudiger op te bergen), bekleed met vilt. Totale oppervlakte is 220x90.
Daarnaast enkele balken in verstek gezaagd, slagmoeren in (zodat ik eenvoudig met 4 boutjes alles kan vastzetten), bekleden met mousse en overtrekken met leder.

Ik ga op termijn nog een aanpassing maken, zodat er bekerhouders in de rand zitten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
mezzin
Professor Pimpel

Bericht door mezzin »

Wow dat ziet er goed uit :) mooie oplossing voor de huidige tafel (eetkamer tafel conversie) looks good.
ThunderHorn
Regenmaker

Bericht door ThunderHorn »

mezzin schreef:Wow dat ziet er goed uit :) mooie oplossing voor de huidige tafel (eetkamer tafel conversie) looks good.
Het grote voordeel, na het spelen is de tafel binnen de 5 minuten opgeruimd, en kunnen we de eettafel terug gewoon gebruiken.
Afbeelding