Mijn Spellenkast thread
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- finalstruggle
- Geheim Genootschap
Re: Mijn Spellenkast thread
Of tijdelijk in zakjes doen zolang er geen inlay voor is in de doos.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Labels:
- Frost
- Garnaal
Ikea heeft daar mooie stevige zakjes voor...
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Heeft Ikea ook zipløckzakjes in voor spelers handige maten?Frost schreef: Ikea heeft daar mooie stevige zakjes voor...
- KrisZeeland
- Garnaal
Zo, dat ziet er mooi uit!finalstruggle schreef: Zelf inlay maken zoals vandaag:
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
- The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Ik gebruik altijd kleine sauspotjes die je in België in AVA kan kopen. Super handig, gewoon uit de doos halen, openen en spelen, omgekeerde weg als het spel gedaan is
kost erg weinig en heb je geen werk mee.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
-
kolibri-75
- Grote Dienaar
Wij gaan binnenkort groter wonen. Yesss! Dan is er eindelijk echt ruimte voor mijn spellenverzameling. Nu staan ze nog weggefrot op planken in het washok, hoe oneerbiedig. Maar straks krijgen ze dus een eigen kamer, samen met het logeerbed. Alle spellen zijn al ingepakt voor de verhuizing. Sjee... dat was me een berg dozen (ca 250 spellen), schaamde me er bijna voor.
bijna...
Ik moet nog gaan bedenken welk opbergsysteem ik straks ga gebruiken. Weet iemand of de Kallax kasten net zo handig zijn als de Expedit kasten. Kallax heeft namelijk een kleiner formaat vakken. Billy kasten zijn ook nog een optie...
Ik verheug me erop!
Ik moet nog gaan bedenken welk opbergsysteem ik straks ga gebruiken. Weet iemand of de Kallax kasten net zo handig zijn als de Expedit kasten. Kallax heeft namelijk een kleiner formaat vakken. Billy kasten zijn ook nog een optie...
Ik verheug me erop!
-
Phaedros
- Grote Dienaar
Voor zover ik weet zijn de vakken van Expedit en Kallax identiek (33x33 cm), het is enkel de dikke buitenrand die wat afgeslankt is. Daardoor is de Kallax net wat compacter en sluit een combinatie van deze twee series niet mooi aan.kolibri-75 schreef: Weet iemand of de Kallax kasten net zo handig zijn als de Expedit kasten. Kallax heeft namelijk een kleiner formaat vakken. Billy kasten zijn ook nog een optie..
Ik gebruik zelf zowel de Expedit als Billy kasten. Die laatste bevallen mij prima. Planken zijn goed verstelbaar, met uitzondering van de middelste plank. Die zorgt voor extra stevigheid, alleen gaat dit dus ten koste van de flexibiliteit. Goed op te lossen door vakken in te richten met kleinere spellen, accessoires of een spel liggend te bewaren. Door de beperkte diepte past niet alles erin: de grotere dozen (o.a. 30x30) komen dan ook in de Expedit.
Succes met de verhuizing!
Laatst gespeeld:
-
kolibri-75
- Grote Dienaar
Goed om te weten dat de Kallax en Expedit dezelfde vakmaten hebben. Mij lijkt de Billy idd wat handiger vanwege de verstelbare planken. Mja... komt het volgende probleem... Billy van 30 cm of 40 cm diep...
- Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Contacteer:
Ik heb alles in Pax kasten opgeborgen. Wel die van max 50 cm breed, anders gaan de planken doorhangen, het zijn officieel geen boekenkasten.
Pax gevuld met alleen planken en zonder deuren. Hoogte van de planken prima verstelbaar, diepte 35 cm is ideaal.
Nog een voordeel: Zoveel naast elkaar zetten als je wilt en de hoogte van 237 cm! Kasten tot je plafond! Je kunt ook kiezen voor 201 cm hoogte, maar daarmee win je nog altijd van de Besta die maar tot 1.80 gaat. Zonde van de loze ruimte in je huis in de hoogte.
Pax gevuld met alleen planken en zonder deuren. Hoogte van de planken prima verstelbaar, diepte 35 cm is ideaal.
Nog een voordeel: Zoveel naast elkaar zetten als je wilt en de hoogte van 237 cm! Kasten tot je plafond! Je kunt ook kiezen voor 201 cm hoogte, maar daarmee win je nog altijd van de Besta die maar tot 1.80 gaat. Zonde van de loze ruimte in je huis in de hoogte.
Everybody has the right to play...
- Aras
- Geheim Genootschap
Dit is mijn Game room, met Kallax kasten!

- Bijlagen
-
- 20190510_105658.jpg
- (4.1 MiB) 27 keer gedownload
-
- 20190510_105638.jpg
- (3.12 MiB) 27 keer gedownload
- Sunnyfield
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: Tsjoeke, tsjoeke
Wow, schitterende collectie! Heavy slantAras schreef: Dit is mijn Game room, met Kallax kasten!
De nodige shelves of shame... ahum!

- Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Ben je zeker dat het logeerbed nodig is? Als je dat weglaat heb je nog meer ruimte...kolibri-75 schreef: Wij gaan binnenkort groter wonen. Yesss! Dan is er eindelijk echt ruimte voor mijn spellenverzameling. Nu staan ze nog weggefrot op planken in het washok, hoe oneerbiedig. Maar straks krijgen ze dus een eigen kamer, samen met het logeerbed.
- cab
- Burgemeester
- Contacteer:
Na de aanschaf van ons huis is het verbouwen en het puzzelen met de spellen klaar: 
Hoe het zo ver kwam: Verbouwen tot spellenkamer.

Hoe het zo ver kwam: Verbouwen tot spellenkamer.
- maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Ziet er goed uit zeg
!
- Aras
- Geheim Genootschap