Beste Coöperatieve Spel II

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Beste Coöperatieve Spel II

Arkham Horror
4
2%
Defenders of the Realm
6
3%
Eldritch Horror
7
4%
Flash Point
11
6%
Freedom – The Underground Railroad
10
6%
The Game
5
3%
Ghost Stories
9
5%
Hanabi
15
9%
In de Ban van de Ring
1
1%
Legendary
9
5%
De Legenden van Andor
20
11%
Mage Knight
3
2%
Pandemie
30
17%
Pathfinder
8
5%
Robinson Crusoe
14
8%
Shadows over Camelot
6
3%
Space Alert
0
Geen stemmen
Het Verboden Eiland
5
3%
De Vergeten Stad
8
5%
Zombicide
4
2%

Totaal aantal stemmen: 175

Antoi
Hazelnoot Ridder
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: Beste Coöperatieve Spel II

Bericht door Antoi »

alleen flashpoint en legendes van Andor aangekruist, de rest heb ik (nog) niet gespeeld.
Moet wel zeggen dat ik beide spellen als coöp goed geslaagd vindt.

maar ik mis de gouw ouwe Scotland Yard, toen ik dat jaren geleden speelde kende ik het woord coöperatief nog niet eens :lol:
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade

Labels:
Ruud2009
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Check: Ameritrash.nl
Contacteer:

Bericht door Ruud2009 »

Antoi schreef: maar ik mis de gouw ouwe Scotland Yard, toen ik dat jaren geleden speelde kende ik het woord coöperatief nog niet eens :lol:
Scotland Yard valt een beetje buiten de coops, omdat je één speler hebt die door de anderen wordt achtervolgd. Het is dus meer een team, of one-versus-many game.
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur

Bericht door pleunie.william »

missiloon schreef:
dirk schreef:
pleunie.william schreef:Ik heb gestemd op:

De Legenden van Andor
De grote herspeelbaarheid en het spelplezier zorgen ervoor dat De Legenden van Andor al zo vaak op tafel heeft gelegen. Het materiaal ziet er prachtig uit en in combinatie met Het Sterrenschild lijken de mogelijkheden eindeloos. Andor rules!
Dat verbaasde me niet, met het enthousiasme dat jij hier altijd over spreekt !! :lol:
Je hebt zelfs mij benieuwd gemaakt naar een coöp want deze wil ik echt wel eens spelen (en ik speel bijna nooit coöp)
Dat kunnen we wel eens regelen Dirk, ik kan het meenemen als we elkaar de volgende keer zien.

En ook ik had niet anders verwacht bij william, het verbaasd mij nog dat freedom iets hoger staat, maar ook dat is een erg goeie :)
Ik heb de volgorde uit de poll aangehouden Ilona, anders had De Legenden van Andor zeker bovenaan gestaan.
Afbeelding
Ugur
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
Contacteer:

Bericht door Ugur »

Mijn stemmen:

Defenders of the Realm: Heeft voor mij Pandemie geheel overbodig gemaakt. Prachtig uitgevoerd en altijd vol spanning.

Ghost Stories: Laatst eindelijk weer eens gespeeld, en wat was het weer ****** moeilijk! Je voelt je echt als een wanhopige strijder tegen de niet aflatende stroom van spoken.

Legendary: Geen volledige co-op inderdaad (laatst kansloos verloren van Mr. Sinister omdat iemand het coöperatieve aspect geheel uit het oog verloor), maar als Marvel fan moet ik dit topspel selecteren!

Niet op de lijst maar eervolle vermelding: Agents of SMERSH. Ik ben dol op het "kies-wat-je-gaat-doen-en-zoek-de-gevolgen-in-het-grote-boek" principe van Tales of the Arabian Nights, en in dit geval hebben ze er ook een volwaardig spel omheen gebouwd.
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
Spelfort
Meeple

Bericht door Spelfort »

De Legenden van Andor: Het fantastische thema, de prachtige artwork, de moeilijkheidsgraad,... Super!
Het verboden eiland: Onze eerste coop. Korter, sneller klaargezet en heel veel fun, dat breed gesmaakt wordt in de spellenclub! (De vergeten stad is een leuke variant. Je bent er snel mee weg omdat je het spelmechanisme kent, maar het is toch weer wat anders door de verschuivende tegels en het ontdekken van de schatten. Momenteel heeft deze de voorkeur boven het verboden eiland maar ja, nieuwe borstels vegen goed...)
Hanabi: Dat is eens zo iets anders. Fijn!

Flash point hebben we ook al enkele keren gespeeld, maar dat vinden we zo nét een tikkeltje minder (het dobbelen maakt de geluksfactor groter)... Echter wel uitdagend!

En Space Alert? Man man is me dat een vreemd spel! De futuristische geluidjes konden ons helaas niet bekoren :-)

De andere spellen hebben we nog niet gespeeld op de spellenclub en hoewel al lang gepland, ook pandemie niet (shame on us)
Afbeelding
Logain
Meeple

Bericht door Logain »

Ik ga voor pandemie, simpelweg omdat je die met iedereen kan spelen. Alle tot nu toe vonden hem leuk, van beginner tot ervaren spelers.
Plaats reactie