Dan zul je ongetwijfeld al een hoog plafond hebben ja; hier kan ik er namelijk nog prima bij en ik ben geen 2mdirk schreef:Op mijn kast wordt nagenoeg onmogelijk (of ik moet een ladder kopen en ik ben zelf al 2m)
Help ik heb een nieuwe kast nodig !
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Help ik heb een nieuwe kast nodig !
Labels:
-
kronickell
- Matroos
Heb zelf ook alle spelletjes in Besta kasten van Ikea. Je kan ze altijd opnieuw aanpassen aan het formaat dat je nodig hebt. Een plankje erbij, daar een plankje weg, hoogte aanpassen, een schuif erin, een schuif eruit. Of gewoon een hele kast erbij, of een kleine besta bovenop de hoge besta. Deurtje ervoor, deurtje weg. Héél veel mogelijkheden!aicirtap schreef:Je zou ook nog even naar de besta kasten kunnen kijken.
Ik heb zelf gewoon ivar. Onderin 3 van die dichte kastjes en in de rest staan prulleria en boeken
Vinden we trouwens ook gewoon leuk om te doen , de spelletjeskasten herinrichten... Op thema, op kleur, alle uitbreidingen netjes op een rij...
- Seabie
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
Ik heb zelf de Liatorp serie. Niet exact dezelfde als op het plaatje. Ik vind het zelf een mooie kast.
- Bijlagen
-
- image.jpg
- (27.09 KiB) 847 keer gedownload

- olavf
- El Capitan
Wij zijn heel tevreden met onze Moduloo-kast (voorheen Kewlox):
http://www.moduloo.nl/fotoactie/kast.php?id=547
Helemaal zelf samen te stellen.
http://www.moduloo.nl/fotoactie/kast.php?id=547
Helemaal zelf samen te stellen.
- WTULTC
- Elfenkoning
Bij ons komt er straks van de Pronto te staan. De broodkast van het programma Francisco. Dit omdat we nog meerdere meubels uit dat programma kopen en zo de spellen niet geheel in het zicht staan. De opslag is mogelijk wat beperkt, dus alleen de toppers krijgen een plaatsje en de rest gaat naar de zolder. Dit ook om ervoor te zorgen dat ik mijn verzameling binnen de perken ga houden volgens mijn vriendin. Ik kan niet wachten op de levering en om hem te gaan vullen. Dan zal ik daarna uiteraard een foto posten in het kastentopic.
- Ilse23
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: Omdat spelen moet!
- The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Ik heb ook de Besta-kasten in gebruik. Wel met frontjes die momenteel niet meer leverbaar zijn (vandaar dat ik bij de recente kastuitbreiding na Spiel voor een volledig gesloten frontje moest gaan dat ik dan maar in het midden geplaatst heb
)...
Het nadeel van de Besta-reeks is dat je de standaard vierkante dozen (Catan etc) niet met 2 naast elkaar kan plaatsen omdat ze +-60cm breed zijn. Ik ben erg tevreden over mijn huidige opstelling omdat het erg mooi oogt als de dozen op hun kant staan en je zo door het glas een verzorgde opstelling ziet. Als de frontjes dicht waren zou ik ze wss allemaal op hun kant zetten aangezien ik er om de 2 weken een hoop spellen uit moet nemen voor onze spelavonden en dat gaat nu eenmaal eenvoudiger als ze op hun kant staan.
De belichting trekt wel op niets (grootste nadeel aan smartphone camera's...)

Het nadeel van de Besta-reeks is dat je de standaard vierkante dozen (Catan etc) niet met 2 naast elkaar kan plaatsen omdat ze +-60cm breed zijn. Ik ben erg tevreden over mijn huidige opstelling omdat het erg mooi oogt als de dozen op hun kant staan en je zo door het glas een verzorgde opstelling ziet. Als de frontjes dicht waren zou ik ze wss allemaal op hun kant zetten aangezien ik er om de 2 weken een hoop spellen uit moet nemen voor onze spelavonden en dat gaat nu eenmaal eenvoudiger als ze op hun kant staan.
De belichting trekt wel op niets (grootste nadeel aan smartphone camera's...)

SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
- Ruud2009
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Check: Ameritrash.nl
- Contacteer:
Ik heb ook zoiets als dit. Ideaal formaat voor Ticket to Ride-sized dozen.. Je kan eventueel een vertikaal plankje weglaten om grotere dozen te plaatsen.missiloon schreef:Ik vind de kallax kasten 5 x 5 vakken de beste. Ik heb het vorige model maar qua formaat zijn ze hetzelfde.
Bij mij staat deze ook niet aan de muur en die kan ruim genoeg gewicht dragen voor hele collecties. Let wel op dat je 'm goed in elkaar zet en rechtop plaatst met de lange horizontale "draag" planken horizontaal, ipv. vertikaal. Dan wil ie nog wel 'ns instorten, al zijn in dit geval de LPs een heeeeel stuk zwaarder dan bordgames.

Laatste 10 gespeeld:

- maxitaxi777
- Maarschalk
Of (ik herhaal het nog maar een keerRuud2009 schreef:Ik heb ook zoiets als dit. Ideaal formaat voor Ticket to Ride-sized dozen.. Je kan eventueel een vertikaal plankje weglaten om grotere dozen te plaatsen.missiloon schreef:Ik vind de kallax kasten 5 x 5 vakken de beste. Ik heb het vorige model maar qua formaat zijn ze hetzelfde.
Bij mij staat deze ook niet aan de muur en die kan ruim genoeg gewicht dragen voor hele collecties. Let wel op dat je 'm goed in elkaar zet en rechtop plaatst met de lange horizontale "draag" planken horizontaal, ipv. vertikaal. Dan wil ie nog wel 'ns instorten, al zijn in dit geval de LPs een heeeeel stuk zwaarder dan bordgames.
- Ruud2009
- El Capitan
- Contacteer:
Het gewicht van boardgames is nihil vergeleken met het gewicht van LPs. Daarbij is deze verkeerd in elkaar gezet. Als jij je houten kast verkeerd in elkaar zet kan ie ook kapot gaan hoormaxitaxi777 schreef:Of (ik herhaal het nog maar een keerRuud2009 schreef:Ik heb ook zoiets als dit. Ideaal formaat voor Ticket to Ride-sized dozen.. Je kan eventueel een vertikaal plankje weglaten om grotere dozen te plaatsen.missiloon schreef:Ik vind de kallax kasten 5 x 5 vakken de beste. Ik heb het vorige model maar qua formaat zijn ze hetzelfde.
) ga voor echt hout
. Dat is wel wat meer investeren maar dan kan ik je garanderen dat dit niet gebeuren zal; zelfs niet met het gewicht van LPs.
Laatste 10 gespeeld:

- maxitaxi777
- Maarschalk
Ja oké, maar dat kan al niet bij een boekenkast. Tenzij je deze opsekop gaat zettenRuud2009 schreef:Het gewicht van boardgames is nihil vergeleken met het gewicht van LPs. Daarbij is deze verkeerd in elkaar gezet. Als jij je houten kast verkeerd in elkaar zet kan ie ook kapot gaan hoormaxitaxi777 schreef:Of (ik herhaal het nog maar een keerRuud2009 schreef:Ik heb ook zoiets als dit. Ideaal formaat voor Ticket to Ride-sized dozen.. Je kan eventueel een vertikaal plankje weglaten om grotere dozen te plaatsen.missiloon schreef:Ik vind de kallax kasten 5 x 5 vakken de beste. Ik heb het vorige model maar qua formaat zijn ze hetzelfde.
) ga voor echt hout
. Dat is wel wat meer investeren maar dan kan ik je garanderen dat dit niet gebeuren zal; zelfs niet met het gewicht van LPs.
.
- Ruud2009
- El Capitan
- Contacteer:
Als dit een 4x2 was, was het ook lastigermaxitaxi777 schreef: Ja oké, maar dat kan al niet bij een boekenkast. Tenzij je deze opsekop gaat zetten.
Laatste 10 gespeeld:

- maxitaxi777
- Maarschalk
Dat is waar; vierkant kan voor verwarring zorgen als je niet goed oplet.Ruud2009 schreef:Als dit een 4x2 was, was het ook lastigermaxitaxi777 schreef: Ja oké, maar dat kan al niet bij een boekenkast. Tenzij je deze opsekop gaat zetten.
.
Hoewel het op zich toch logisch is voor stevigheid dat de plank die doorloopt de drager moet zijn en de kleine plankjes de tussenschotten? Was dit eigenlijk je eigen kast of een foto random van het web
- Ruud2009
- El Capitan
- Contacteer:
Dat was een random kast, maar dit komt vaker voor. Spaanplaat breekt uiteraard sneller dan massief hout, maar in mijn optiek is massief hout met board games een beetje als een mug pletten met een ak47. Beetje overdreven.maxitaxi777 schreef:Desalniettemin blijf ik erbij dat spaanplaat eerder zal breken ondereen bepaald gewicht dan massief grenenRuud2009 schreef:Als dit een 4x2 was, was het ook lastigermaxitaxi777 schreef: Ja oké, maar dat kan al niet bij een boekenkast. Tenzij je deze opsekop gaat zetten.
.
.
Zo'n vak aan LPs kan makkelijk 25 kg wegen. Haal dat maar met Anniversary editions aan Dungeon Lords.
Laatste 10 gespeeld:

- maxitaxi777
- Maarschalk
Moet ik dan ook eens proberenRuud2009 schreef:Spaanplaat breekt uiteraard sneller dan massief hout, maar in mijn optiek is massief hout met board games een beetje als een mug pletten met een ak47.maxitaxi777 schreef:Desalniettemin blijf ik erbij dat spaanplaat eerder zal breken ondereen bepaald gewicht dan massief grenenRuud2009 schreef:Als dit een 4x2 was, was het ook lastigermaxitaxi777 schreef: Ja oké, maar dat kan al niet bij een boekenkast. Tenzij je deze opsekop gaat zetten.
.
.