Het familie bordspel kerst draadje

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

roubosga
El Capitan

Re: Het familie bordspel kerst draadje

Bericht door roubosga »

Ontzettend leuk draadje dit.
Je proeft de gezelligheid.
Afbeelding

Labels:
Amethyst141
Regenmaker

Bericht door Amethyst141 »

Leuk om te lezen inderdaad!

Met Kerst hebben wij vooral korte spelletjes gespeeld: Metrolijn, Bevergang, Guillotine en de oude klassieker Pang. Altijd gezellig om te doen met de familie. Nu is het weer tijd voor de langere spellen :)
Afbeelding
helena
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: kooiker
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door helena »

Op eerste kerstdag met zoon en schoondochter Keer op keer gespeeld met steeds verschillende scoreblaadjes, lekker melig je blaadje achter het chipsbakje verstoppen zodat degene die aan de beurt is niet jouw benodigde dobbelstenen voor je neus wegkaapt, moet kunnen met kerst :lol: . En 's avonds een potje anno 1800 wat vlot werd gespeeld.
De volgende dag werd met een flink deel van de familie het vel van de handen gespeeld met Deja vu en vlotte geesten (hilariteit alom) en Ticket to ride werd weer eens van stal gehaald.
SuSuQie
Regenmaker

Bericht door SuSuQie »

Wij speelden Pictures met kerst.
We maakten daarbij gebruik van de basis regels en de kaarten van de Kerst set.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Het kan nog net in dit draadje, voor wij morgen weer beginnen met werk en school en de spelletjes tot ons verdriet weer op het tweede plan komen.
We hebben afgelopen twee vrije weken onwijs veel gespeeld. Het weer zat mee, zeg maar. Ark Nova en Wingspan vooral, maar ook Living Forest was erg leuk en we zijn begonnen met de campagne van My City. Wat ik toch een beetje een frustrerend spelletje vind op de een of andere manier. Een van de andere vier dreigt ook al af te haken.
In breder familieverband hebben we veel klassiekers gespeeld. Dat vond ik eigenlijk ontzettend leuk. Stenen tijdperk, Ticket to ride, Kolonisten, Dominion, Dixit: ze staan bij ons echt nog fier overeind. Orléans was ook weer erg leuk trouwens. Poppetjes verzamelen, neerzetten en bijtijds weer kwijtspelen aan goede doelen, reizen door Frankrijk en natuurlijk goederen = punten pakken.
Afgelopen dagen kwamen daar nog twee potjes Puerto Rico bij. Meer dan 20 jaar oud en nog steeds in mijn top tien. Intussen spelen onze kinderen, toen het uitkwam nog niet geboren, met veel plezier mee. Gisteren won onze derde met een heerlijke allround strategie met 60 punten. Ikzelf was mede dankzij de keuzes van de andere drie met elke levering net te laat voor de punten. Ik kocht een eigen werf, maar te snel daarna maakte de winnaar alle punten op en het spel uit. Lekker ventje.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

@ Pura, kan je nagaan dat 60 punten mijn hoogst verliezende score is bij Puerto Rico. Ik weet nog dat ik het spel voor het eerst speelde en toen won met de 'verscheep de graan strategie'.
Constant graan produceren en die als het effe direct verschepen. Dat kan alleen als je veel graan produceert. Het blijft ook een van mijn favorieten. Ik heb hem nu 15x gespeeld (ten minste sinds dat ik plays registeer). Ieder jaar wil ik het toch op zijn minst 1x op tafel zien te krijgen.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

WTULTC schreef: @ Pura, kan je nagaan dat 60 punten mijn hoogst verliezende score is bij Puerto Rico. Ik weet nog dat ik het spel voor het eerst speelde en toen won met de 'verscheep de graan strategie'.
Constant graan produceren en die als het effe direct verschepen. Dat kan alleen als je veel graan produceert. Het blijft ook een van mijn favorieten. Ik heb hem nu 15x gespeeld (ten minste sinds dat ik plays registeer). Ieder jaar wil ik het toch op zijn minst 1x op tafel zien te krijgen.
Ja, ongeveer zelfde hier. Meeste van onze potjes Puerto Rico dateren van ruim vóór ik digitaal ging registreren. De mais strategie willen ze hier ook graag, maar dat lukt niet echt meer, want iedereen duikt op die mais, al was het maar om grote scheepsladingen bij één speler te voorkómen. Ik heb er ook een in huis die graag voor de 'moneys' gaat zoals hij zelf zegt. Handelen - bouwen - handelen - bouwen enzovoort. Magazijntje erbij, markthal... Werkt soms ook erg goed. Ik vind Puerto Rico vooral zo'n leuk spel omdat het blijft uitlokken dat je gewoon maar eens wat probeert en dat steeds zit af te stemmen met wat je denkt dat anderen gaan doen. Alles ligt open op tafel, dus je hebt véél informatie voor al je keuzes.
Afbeelding