Inderdaad, je hebt gelijk. Het is gewoon een luxe probleem, maar het blijft een probleem!Iznogoedh schreef:Ha ha, misschien de auto inruilen voor een eendje??
Ik ga op reis en neem mee... (editie 2006)
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
De Struikrover
- Hazelnoot Ridder
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
vakantiespellen
Wij zorgden de voorbije jaren voor voldoende afwisseling, maar hielden het voornamelijk beperkt tot kleinere dozen. Met het eventueel meespelen van onze tieners wordt ook rekening gehouden.
Kolonisten Kaartspel
Lost Cities
Ballonrace
Boonanza
Puerto Rico Kaartspel
Take 5! (6 Nimmt!)
Coloretto
Carcassonne
en uiteraard De Weerwolven (daarmee kregen we alle buren, van jong tot oud mee)
Kolonisten Kaartspel
Lost Cities
Ballonrace
Boonanza
Puerto Rico Kaartspel
Take 5! (6 Nimmt!)
Coloretto
Carcassonne
en uiteraard De Weerwolven (daarmee kregen we alle buren, van jong tot oud mee)
-
shadowman76
- Jakkiebak!
Als we met de auto gaan, dan gaat de Catankoffer mee... en Carcassonne.. en in t vliegtuig? pff een pak kaarten en de Catan travelbox.
En eind van dit jaar gaat er zelfs veel meer mee, want dan gaan we als het goed is met veel vrienden een lang weekend een spelletjesweekend houden... leuk groot vakantiehuis huren, zwembad erbij en dan maar spelen...
een ding is dan wel zeker, de pokertafel en Civilization gaan dan mee... wij vermaken ons dan wel!
En eind van dit jaar gaat er zelfs veel meer mee, want dan gaan we als het goed is met veel vrienden een lang weekend een spelletjesweekend houden... leuk groot vakantiehuis huren, zwembad erbij en dan maar spelen...
een ding is dan wel zeker, de pokertafel en Civilization gaan dan mee... wij vermaken ons dan wel!
ik vind t niet erg om te verliezen, maar winnen vind ik wel leuker
-
Ruderat
- Locomotief
-
Dierik
- Erelid
-
Johanna
- Caballero
Uiteindelijk werd het een ander lijstje. Wij hebben op vakantie de volgende spelletjes zelf of met de kinderen gespeeld:Johanna schreef:Wij nemen denk ik take5 mee, lost cities, clans en conquistador of keythedral.
Voor de kinderen nemen we in ieder geval de hazelnootridders mee en waarschijnlijk coco crazy of mollemmania
Keythedral, Lost cities, take5, Leeuwenhart, Risk, Hick Hack in Gackelwack en Rush Hour.
-
Gretz
- Jakkiebak!
Ik heb de afgelopen vakantie meegenomen:
- Catanbox bordspel
- Catanboxen kaartspel
- Carcassonne
- Carcassonne De Stad
- Alhambra
- Machiavelli + uitbreiding
- Da Vinci Code
- Rummikub
- Mastermind
- Speelkaarten
- Catanbox bordspel
- Catanboxen kaartspel
- Carcassonne
- Carcassonne De Stad
- Alhambra
- Machiavelli + uitbreiding
- Da Vinci Code
- Rummikub
- Mastermind
- Speelkaarten
"Er is niets beter dan zoeken, als je iets wilt vinden. Gewoonlijk vind je wel iets als je zoekt, hoewel het niet altijd precies dátgene is wat je wilt hebben."
-
Jerome
- Gouverneur
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Enige ruimte in de kofferbak werd ingenomen door Catan-kaartspel (B&H en W&V erbij gepropt) wat niet leuk gevonden werd dus helaas slechts eenmaal gespeeld werd. Op een zoveelste regenavond heb ik nog een uurtje geprobeerd om er een interessante solitaire-variant van te bakken, maar boeiend werd het nooit.
Beter sloeg Machiavelli aan, wat met twee best leuk is.
Verder hebben we onderweg nog Carcassonne - Lovci a Sběrači (Jagers en Verzamelaars) voor vrienden gekocht. Daar ook eenmaal gespeeld, net wat afwisselender dan 'gewoon' Carcassonne met 1e uitbreiding.
Beter sloeg Machiavelli aan, wat met twee best leuk is.
Verder hebben we onderweg nog Carcassonne - Lovci a Sběrači (Jagers en Verzamelaars) voor vrienden gekocht. Daar ook eenmaal gespeeld, net wat afwisselender dan 'gewoon' Carcassonne met 1e uitbreiding.
-
De Struikrover
- Hazelnoot Ridder
Het inpakken naar de vakantiebestemming ging nog prima. Het werd iets lastiger toen ik behalve een grote stapel nieuwe boeken ook nog 7 nieuwe spelen mee naar huis wilde nemen!
Aanbiedingen zijn altijd leuk, maar ik moest toch weer even passen en meten in de kofferbak. Ondanks de ruimte van een station...
Aanbiedingen zijn altijd leuk, maar ik moest toch weer even passen en meten in de kofferbak. Ondanks de ruimte van een station...
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
-
delia
- Party Animal
De Struikrover schreef:Het inpakken naar de vakantiebestemming ging nog prima. Het werd iets lastiger toen ik behalve een grote stapel nieuwe boeken ook nog 7 nieuwe spelen mee naar huis wilde nemen!
Probeer dan maar eens 14 nieuwe spellen in je koffer en het vliegtuig te krijgen....
Gelukkig waren onze koffers niet vol toen we op weg gingen
-
De Struikrover
- Hazelnoot Ridder
-
Boes
- Garnaal
-
De Struikrover
- Hazelnoot Ridder
-
warpozio