Ik ga op reis en neem mee... (editie 2007)

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Hoe veel spellen krijg jij in je koffer dit jaar?

Peiling eindigde op za 07 jul 2007, 00:10

tussen de 1 en 3
4
31%
tussen de 3 en 6
7
54%
tussen de 6 en 10
2
15%
tussen de 10 en 15
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 13

Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Jerome »

Uiteindelijk heb ik drie spellen meegenomen: Cartagena, Coloretto en Go.
Cartagena was de grote hit bij mijn Tsjechische vrienden, Coloretto bleek erg leuk na de nodige lokale pilseners (maar dat wist ik natuurlijk al) en voor Go heb ik eindelijk eens de tijd genomen om alvast een beetje te doorgronden. Het zal nog de nodige tijd vergen voor ik er goed in ben...
M'n vriendin had een koffertje met Backgammon (we spelen overigens Trik-Trak) bij zich en ter plekke hebben we ook een paar keer de nationale variant van 'pesten' gespeeld. Omdat de kaarten zo mooi waren heb ik er toch plezier aan beleefd.
Naast de dozen had ik ook een aantal regelboeken meegenomen: Europe Engulfed, Revolution, Age of Napoleon en Friedrich. Ik ben klaar voor de komende spelletjesavonden!

Labels:
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door cymric »

Ah, nog een go-liefhebber. Prachtig spel. Jammer dat mijn vriendin het niet zo leuk vindt :(.

Ik heb Ebbe & Flut meegenomen en spelmateriaal voor 2 uit Raub Ritter. Uiteindelijk hebben we alleen die laatste gedaan, want we hadden het in het bloedhete Sicilië veel te druk met rondreizen om 's avonds nog puf voor een spelletje te hebben.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Afgelopen week drie dagen naar Duitsland geweest (Playmobilpark) samen met gezin en schoonouders. Gezien de bestemming, de lengte van de vakantie en het gezelschap heb ik me beperkt tot drie relatief eenvoudige en korte spellen:

- Set (2 x gespeeld)
- Take 5 (ongespeeld gebleven)
- Lost cities (3 x gespeeld)
Leonarda
Rooster Booster

2 weken vakantie, veel spelen

Bericht door Leonarda »

Ik ben met mijn gezin (man en 2 kleine kinderen) twee weken op vakantie geweest. Gespeeld zijn:

Regenwormen (4x),
Take 5 (2x),
Triominos,
Kaartspel kolonisten van Catan,
Ruimteschepen van Catan, Carcassonne, Trax (allen 1x),
Ook nog in naam van de koning (2x),
Die Siedler von Catan würfelspiel (2x)
en de veel luchtigere spellen als domino (3x), mens erger je niet (1x), yathzee (blaadje vol spelen, 6x). Ook kathedraal is gespeeld aangezien een goede vriend een avond langs kwam en dit spel meenam. Ook meegeweest zijn John Silver en Hallo Das maar dat zijn de enige spellen die niet gespeeld zijn.

Ik heb nog nooit zoveel spellen gespeeld in een vakantie (bijna alles 's avonds als de kinderen op bed lagen). Heel veel plezier gehad in ieder geval.
Let's play games!
francobollus
Uitgever

Bericht door francobollus »

Ik ben met mijn gezin naar Zuid-Duitsland geweest, samen met een goede vriend en zijn gezin. We hebben niet veel samen gespeeld, moe als we waren van volle dagen. We hebben 1 potje Boonanza, 1 potje Transamerika en 2 potjes Yspahan gespeeld.
Verder nog wat spellen gescoord:
Architekton, Raubritter, Rattenscharf en Aton voor 5 euro elk.
Zertz voor 9 euro.
Catan Wurfel-spiel voor 5,50 euro.
En nog twee kinderspelletjes waarvan ik de naam even niet weet.

Verscheidende potjes Aton en Catan Wurfel gespeeld met mijn oudste dochter: Aton is een uiterst aangenaam spelletje, wat mij betreft. Catan Wurfel zal zeker leuk zijn voor de Catan-fans onder ons, maar valt wat mij betreft genadeloos door de mand als een ernstige Kniffel/Yatzee-kloon.
Trouwens ook een paar potjes Zertz gespeeld: wederom (ik heb reeds Gipf, Dvon en Yinsch) een spel van een zeldzaam hoge kwaliteit!
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Ik ben met een goede vriendin naar het boheems paradijs geweest (www.boheemsparadijs.nl, aan absolute aanrader voor iedereen die een originele vakantiebestemming in eigen land zoekt, je slaapt er namelijk in woonwagens). Ik had schotten totten, rat hot en flowerpower meegenomen en alle drie de spellen hebben we flink wat keertjes gespeeld.