Help ik heb een nieuwe kast nodig !

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Ilse23
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: Omdat spelen moet!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Help ik heb een nieuwe kast nodig !

Bericht door Ilse23 »

missiloon schreef:Ik vind de kallax kasten 5 x 5 vakken de beste. Ik heb het vorige model maar qua formaat zijn ze hetzelfde.
Wat doe je eigenlijk met grotere spellen dan? Model hoogspanning of dingen zoals monopoly.
Afbeelding

Labels:
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

maxitaxi777 schreef: Moet ik dan ook eens proberen :lol:. Bij mij is het met die kasten puur voor de uitstraling en het voorkomen van kale plekken :).
Dat is natuurlijk ook nog een oplossing, een zelfgemaakte perfect op maat gemaakte houten kast waarbij je alle kale plekken tegen de muur zou kunnen wegwerken ... mmmm .... interessante optie, enige minpuntje is als je die nu exact maakt voor de spellen dat je hebt mag je er weer geen bijkopen ...
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
erwinvreuls
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: War/Eurogamer

Bericht door erwinvreuls »

Bij de bouwmarkt verkopen ze systeemrekken, hierin kun je zelf de planken op de hoogte en breedte inhangen wat je zelf wilt. Nooit meer geklooi met verschillende maten speldozen.
Het kost wat meer werk maar dan heb je ook wat!
Heb het bij mij op zolder ook gedaan.
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

dirk schreef:
maxitaxi777 schreef: Moet ik dan ook eens proberen :lol:. Bij mij is het met die kasten puur voor de uitstraling en het voorkomen van kale plekken :).
Dat is natuurlijk ook nog een oplossing, een zelfgemaakte perfect op maat gemaakte houten kast waarbij je alle kale plekken tegen de muur zou kunnen wegwerken ... mmmm .... interessante optie, enige minpuntje is als je die nu exact maakt voor de spellen dat je hebt mag je er weer geen bijkopen ...
Bedoelde eigenlijk het voorkomen van kale plekken op de kast :lol:, wat niet gauw gebeurt bij echt hout maar wel bij spaanplaat (kijk maar naar je bureau waar je computermuis vaak beweegt; zie je meteen of je een bureau van spaanplaat hebt :P).

Kale stukken muur heb ik overigens ook niet meer, want mijn kamer is inmiddels redelijk volgebouwd met al die kasten en planken :D. Zal eens een foto-update posten vanavond.
maxitaxi777
Maarschalk

maxitaxi777 schreef:Zal eens een foto-update posten vanavond.
Dagje later geworden, maar mijn foto-update staat in het Spellenkast-topic :): http://www.bordspelmania.eu/doe-het-zelf/topic3343.html.
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Ilse23 schreef:
missiloon schreef:Ik vind de kallax kasten 5 x 5 vakken de beste. Ik heb het vorige model maar qua formaat zijn ze hetzelfde.
Wat doe je eigenlijk met grotere spellen dan? Model hoogspanning of dingen zoals monopoly.
1e kolom, 4de rij staan hoogspanning en andermans veren (zelfde formaat doos) in de kast. Mijn kasten staan ivm plinten net ietsjes van de muur waardoor het precies past. Weet niet of het anders ook precies past, maar het zal niet veel schelen.
Afbeelding
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Mijn beste vriend meld net dat hij de kallax 5 bij 5 vakken in het wit voor €100,- nieuw bij ikea heeft gekocht. Op de website staat hij nog altijd voor 150 dus geen idee of dit alleen bij het ikea filiaal in Delft is maar ik dacht toch het benoemen waard.
Afbeelding
firmin
Meeple
Locatie: p.vertentenstraat 2 9220 hamme oost-vlaanderen belgie

Bericht door firmin »

ik heb ook twee kasten van ikea staan vind deze super om er games in te steken formaat van vierkant past meestal een 4 dozen in en deze zijn nog heel stevig want sommige dozen wegen wel wat en als je dan een metertje overspanning hebt dan durven de planken wel eens gaan doorhangen
Afbeelding
Jorrit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: semiprof

Bericht door Jorrit »

Ilse23 schreef: Wat doe je eigenlijk met grotere spellen dan .......dingen zoals monopoly.
Haardvuur, kliko, schoonouders, kringloopwinkel, Guantánamo bay.. :wink:
Afbeelding
Ilse23
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: Omdat spelen moet!

Bericht door Ilse23 »

Jorrit schreef:
Ilse23 schreef: Wat doe je eigenlijk met grotere spellen dan .......dingen zoals monopoly.
Haardvuur, kliko, schoonouders, kringloopwinkel, Guantánamo bay.. :wink:

Hahaha, als het aan mij lag zouden ze inderdaad naar een goed doel gaan.
Helaas verzamelt mijn partner monopoly, of dat beweert ze toch. Ze heeft een schamele 10 stuks ... maar ze nemen wel 2 (!!!) vakken van mijn Kallax in :cry:
Afbeelding
BorisK
Garnaal

Bericht door BorisK »

Ik heb een expedid 5*5, en heb afgesproken dat het daar bij blijft. Maar nu heb ik woensdag mechs VS minions ontvangen, wat nu ;)
Afbeelding
Bored Gaymer
Fabrieksmanager
Contacteer:

Bericht door Bored Gaymer »

Ik was vandaag bij de ikea en stond even naar de kallax kast te kijken. Ik zou best de 5x5 vaks willen, maar de vakken leken mij wat smal en ondiep. Ik vroeg mij af of het mogelijk zou zijn bij sommige vakken het plankje ertussen uit te laten, zodat het een 2-vaks ruimte wordt voor bredere/langere dozen, zoals bijvoorbeeld Concordia enzo. Iemand die dit heeft gedaan?

Ook zag ik bij productinformatie staan dat de maximale belasting 13 kilo zou zijn en dat leek mij ook aan de lage kant?
"I am a tattooed sexy dancing monkey"
maxitaxi777
Maarschalk

Bored Gaymer schreef: Ook zag ik bij productinformatie staan dat de maximale belasting 13 kilo zou zijn en dat leek mij ook aan de lage kant?
Ze zitten denk sowieso aan de veilige kant, maar het is ook één van de nadelen aan spaanplaat, je kunt voor de stevigheid en draagkracht beter massief hout nemen, grenen of eiken bijvoorbeeld. Hemnes boekenkasten (ik kan het niet vaak genoeg zeggen in de verschillende topics :P) zijn echt top voor spellen! De binnenmaat is precies 30cm, wat voor veel dozen perfect is en voor langwerpige dozen (formaat Hoogspanning) ook prima gaat. Bovenop de kast kun je ook nog van alles kwijt aan spellen (en zelfs een paar eronder als je dat niet erg vindt). De IKEA site geeft hiervoor ook maar een maximale belasting van 15kg, maar ik ervaar geen problemen ook al staat er op sommige planken alleen al 5kg (en het staat zo al jaren).
Mr Jummy
Party Animal

Bericht door Mr Jummy »

Ik heb zo'n 5x5 kast. Ik heb ook twee langere vakken gemaakt, ik merk niet dat de kast minder stevig is daardoor. Ik heb wel de kast aan de muur bevestigd voor wat extra stevigheid en mochten mijn kinderen opeens zin hebben om te gaan klimmen....

Concordia past gewoon horizontaal in de kast als je wilt. Ik heb iets ruimte achter de kast door de plint, dus daardoor kun je de wat langere spellen er gewoon in schuiven. Inis past bijvoorbeeld ook gewoon. De big boxen van Queen niet, die liggen plat in de langere vakken. Mechs vs minion past gewoon helemaal niet, maar goed dat is ook een beest.

Mijn kast heeft ongeveer 200 spellen, klein plus groot. Dat is voor mij ook meteen de max van mijn collectie.
Recent gespeeld:
Afbeelding
Murm3l
Professor Pimpel
Persoonlijke Ondertitel: Level 37

Bericht door Murm3l »

Bored Gaymer schreef: Ik was vandaag bij de ikea en stond even naar de kallax kast te kijken. Ik zou best de 5x5 vaks willen, maar de vakken leken mij wat smal en ondiep. Ik vroeg mij af of het mogelijk zou zijn bij sommige vakken het plankje ertussen uit te laten, zodat het een 2-vaks ruimte wordt voor bredere/langere dozen, zoals bijvoorbeeld Concordia enzo. Iemand die dit heeft gedaan?

Ook zag ik bij productinformatie staan dat de maximale belasting 13 kilo zou zijn en dat leek mij ook aan de lage kant?

Het is 13kg per plank. Dat is echt wel genoeg. Ik heb twee 5x5 volgestouwd met boardgames en ze zijn best een stuk steviger dan je zou denken. Voor bredere/langere dozen heb ik in elke kast twee verticale dividers weggelaten zodat elke kast twee dubbele vakken heeft. Je neemt die best bovenaan voor de stabiliteit.
Plaats reactie