Beste coöperatieve spel

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Het beste coöperatieve spel is:

Arkham Horror
10
6%
Defenders of the realm
5
3%
Ghost Stories
14
9%
Het verboden eiland
8
5%
In de ban van de Ring
12
8%
Pandemie
68
44%
Shadows over Camelot
5
3%
Space Alert
6
4%
Overige
27
17%

Totaal aantal stemmen: 155

Waut
Regenmaker

Re: Beste coöperatieve spel

Bericht door Waut »

Battlestar Galactica heeft me in het boardgame-milieu gebracht en ik vind het nog steeds een super spel

Labels:
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door pleunie.william »

Mijn voorkeur gaat uit naar D-Day Dice.
Afbeelding
Antoi
Hazelnoot Ridder
Contacteer:

Bericht door Antoi »

pleunie.william schreef:Mijn voorkeur gaat uit naar D-Day Dice.
Ik zag dat je het ging spelen afgelopen zaterdag, helaas dat ik eerder weg moest anders had ik zeker even meegekeken/meegespeeld! :thumbup:
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

stofke schreef:Legends of Andor, bevalt me ook zeer goed
mee eens
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
AaB
Sojaboon

Bericht door AaB »

Ik ben geen fan van co-op tenzij er een spelleider is zoals bij een RPG. Een "versla het systeem" is mijns ziens niet meer leuk zodra, euh tja, het systeem verslagen is en dat is in mijn ervaring al vrij snel. Ik zie dat Pandemie veel stemmen krijgt. Ikzelf was er na 3x spelen wel klaar mee. Co-op is waarschijnlijk gewoon niet voor mij.
loepie18
Uno

Bericht door loepie18 »

voor mij de topper in coop is castle panic. vooral omdat het hrt thema zeer goed weergeeft en je echt hrt gevoel hebt dat je een tower defence game aan het spelen bent. de balans tussen winnen en verliezen zit daar ook zeer goed en ook wel leuk dat ondanks het een coop is er op het einde toch maar 1 winnaar is.
Leto
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Shai-Hulud

Bericht door Leto »

Moest ik mijn stem kunnen veranderen deed ik dat naar Defenders of the Realm. Ik had dit spel op moment van stemmen nog niet gespeeld, maar ik vind het qua betrokkenheid in het spel het beste coöp game dat ik al heb gespeeld. We laten wel altijd het competitieve gedeelte weg, dat is echt overbodig en zelfs eerder storend.
Afbeelding
Carrie
Veenboer

Bericht door Carrie »

Iemand ervaring met Room 25? Heb er vandaag voor het eerst van gehoord en is ook een coöperatief bordspel.

Hier een link naar Boardgamegeek: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/127024/room-25
ivo
PIONier

Bericht door ivo »

Pandemie vind ik verreweg het leukste spel. Arkham ook leuk, maar na een uur het bord opzetten begint de zin al af te nemen. Ligt aan mij hoor:-)
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Leto schreef:Moest ik mijn stem kunnen veranderen deed ik dat naar Defenders of the Realm. Ik had dit spel op moment van stemmen nog niet gespeeld, maar ik vind het qua betrokkenheid in het spel het beste coöp game dat ik al heb gespeeld. We laten wel altijd het competitieve gedeelte weg, dat is echt overbodig en zelfs eerder storend.
Hier hetzelfde qua competitieve deel, doen wij ook niet aan.Ik vind dat niet echt thuishorend in een coop.. :(
Afbeelding
Lefty
Uno

Bericht door Lefty »

Gestemd op Ghost Stories al is het nek-aan-nek met Pandemie.

Aan Ghost Stories zit werkelijk fantastisch in elkaar, al raad ik het niet iedereen aan wegens de moeilijkheidsgraad. Voornaamste troef: Het komt erop neer dat je elke beurt verschillende opties hebt waarvan er eentje net iets beter is dan de andere. Een verkeerde keuze kan bepalend zijn voor het verdere spelverloop waardoor dit spel razend spannend is.

Bij Pandemie kan je je in mijn ogen nog een foutje permitteren, al is dat afhankelijk van de rol die je hebt en de moeilijkheidsgraad die je hebt ingesteld. De uitbreiding is ook leuk en biedt verschillende nieuwe uitdagingen.

Verder speelde ik afgelopen weekend voor het eerst Flash Point en ik was uitermate gecharmeerd. Deze zou wel eens mee kunnen met de toppers onder de co-ops
larsje86
Hazelnoot Ridder

Bericht door larsje86 »

Ik heb op Pandemie gestemd, omdat dat samen met In de Ban van de Ring (wat ik echt afschuwelijk vond) het enige co-op spel (naast D&D 3 en 4 th edition RPG) wat ik heb gespeeld. En ik moet eerlijk bekennen het is niet echt mijn genre. Een potje Pandemie op zijn tijd wil ik nog wel doen, maar ben er wel klaar mee.
Afbeelding
wennepen
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler

Bericht door wennepen »

Heb gestemd voor Shadows over Camelot. Dit spel heeft in mijn beleving alles: full blown coop, gaaf thema en super productiekwaliteit.

Met deze criteria in mijn achterhoofd kan ik het niet laten hier het nieuwere Robinson Crusoe; Adventures on the Cursed Island te noemen. Heeft alles wat ik net zei en is misschien net een tandje moeilijker. Okee, Ghost Stories blijft de lastigste om te winnen maar dit is mijn rijtje.
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Toevallig heeft tom Vessel samen met Sam en Zee een filmpje hierover gemaakt, ik vind hun een leuk stel met ze 3en bij elkaar voor reviews, en genoeg leuke co-ops die voorbij komen:
https://www.youtube.com/watch?v=ziL905aXGnE
Afbeelding
ditterio
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
Contacteer:

Bericht door ditterio »

Pandemie is een topspel, maar na 16 speelbeurten op 9 maanden tijd heb ik zin om Pandemie een tijdje in de kast te laten zitten. Een klein beetje beu gespeeld.
Het Verboden Eiland is al veel langer geleden en dat zou ik graag nog eens opnieuw spelen. Ik vond het toen heel leuk, al is het wel wat lichter dan Pandemie.
Ondertussen ook Flash Point gekocht en gespeeld: hier word ik niet echt warm of koud van. Niet slecht, maar zeker ook geen superspel.

Op mijn wishlist staan Ghost Stories, Castle Panic, Space Alert en Panic Station. Deze 4 coops wil ik wel graag eens spelen. Shadows over Camelot heeft een vriend van mij, dus dat hoop ik binnenkort ook eens te kunnen spelen.
Gesloten