Laatste/nieuwste aanwinsten
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
SuSuQie
- Regenmaker
Re: Laatste/nieuwste aanwinsten
Als wij bejaard zijn, dan zitten we met z'n allen massaal op BGA en de andere platforms. Met een heel groot computerscherm voor onze neus, want op een "normaal" formaat kunnen we de lettertjes inderdaad niet lezen.
Labels:
-
Geerius
- Party Animal
Binnen de spellengroep hier krijg ik al regelmatig te horen wat zijn die lettertjes klein. En de betreffende spelers noemen zichzelf nog niet bejaardSuSuQie schreef: Als wij bejaard zijn, dan zitten we met z'n allen massaal op BGA en de andere platforms. Met een heel groot computerscherm voor onze neus, want op een "normaal" formaat kunnen we de lettertjes inderdaad niet lezen.
-
Eis-T
- Grote Dienaar
Hoi Geerius,Geerius schreef: Als groot fan van de digitale variant toentertijd ook getwijfeld over deze. Was alleen bang dat de bordvariant het niet kan redden ten opzichte van de digitale variant. En ik vroeg mijzelf ook af hoe vaak ik het spel op tafel zou krijgen. Daarop besloten het spel niet te backen.
Ik ben wel benieuwd naar jouw mening![]()
Afgelopen week heb ik samen met mijn partner de eerste twee missies van de solo campaign gespeeld en het spel heeft een goede eerste indruk op me gemaakt. Het zit erg dicht op het bronmateriaal dus veel spelregels zijn intuïtief, en de eigenschappen van gebouwen en creatures zijn ook best logisch vertaald naar het bordspel. Ik denk dat het als adaptatie zo goed werkt omdat de videogame ook turn-based was.
Het verhaal van de eerste missie is nog niet zo sterk geschreven in vergelijking met bijvoorbeeld oathsworn (of zelfs gloomhaven) maar in het videospel was dat ook van ondergeschikt belang. Het regelboekje is vaak best onduidelijk en neemt allerlei kennis aan. Gelukkig is er een rewrite beschikbaar (waar dan weer niet de missie-specifieke dingen in staan, grrr).
Wat ik hoop is dat dit spel een actieve community krijgt zoals bij het videospel, of zoals we bijvoorbeeld bij de legenden van Andor zien. Dit spel leent zich erg goed voor fan-made missies en toevoegingen.
-
kosterix
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: zucht
laatste aanwinst is Dorfromantik. Heerlijk spel. Iedereen wordt er blij van. Meerdere campaigns tegelijk wordt ondersteund. Heb de great mill ook maar erbij gekocht.
Ben paar fan kaartjes aan het bijwerken om er ook in te doen.
En heb zelf een tuckbox ("6") ervoor ontworpen die precies in de doos past.
Ben paar fan kaartjes aan het bijwerken om er ook in te doen.
En heb zelf een tuckbox ("6") ervoor ontworpen die precies in de doos past.
-
kosterix
- Burgemeester
Zit erover te denken op Slay the Spire toch ook maar aan te schaffen - zal straks leuk staan naast Dead Cells (wat ik lang geleden gebackt heb).
-
kosterix
- Burgemeester
ga je sts bordspel ook kopen? Collectors of slayer?Stijnhoofd schreef: Gisteren onverwachts Ruins: Death Binder gekocht.
Toevallig van het weekend ook Slay the Spire gekocht op PS4, kwam er naderhand achter dat er de nodige parallellen zijn en dat er zelfs karakters van StS aan Ruins zijn toegevoegd als stretch goal. Hopelijk kan ik 'm snel spelen, maar tot die tijd ook alvast eens Slay the Spire aanzwengelen.
-
kattaklop
- Garnaal
Dune Uprising
Canopy
Revive
An Age Contrived ( kickstarter)
Fractured Sky ( kickstarter)
7th Citadel ( kickstarter)
Motor City
Fog Escape From Paradice ( kickstarter)
Sommigen hiervan zijn ondertussen ook gespeeld.
Canopy
Revive
An Age Contrived ( kickstarter)
Fractured Sky ( kickstarter)
7th Citadel ( kickstarter)
Motor City
Fog Escape From Paradice ( kickstarter)
Sommigen hiervan zijn ondertussen ook gespeeld.

-
Pura Vida
- Kardinaal
Klein slagje geslagen met spellen die momenteel bij WGG in de ramsj liggen. Mandala Stones, Ohanami en Istanbul: Het Dobbelspel voor respectievelijk 12, 8 en 10 euro. Everdell puzzel erbij voor een tientje en iedereen in huis tevreden.
Mandala Stones zal niet gaan tippen aan vergelijkbare spellen als Azul, Istanbul dobbel is geinig voor tussendoor edoch ietwat voorspelbaar en Ohanami is een zekere blijver.
Overigens kun je voor 10 euro ook de steengoede uitbreiding op Orléans kopen. Dat vind ik echt een koopje.
Mandala Stones zal niet gaan tippen aan vergelijkbare spellen als Azul, Istanbul dobbel is geinig voor tussendoor edoch ietwat voorspelbaar en Ohanami is een zekere blijver.
Overigens kun je voor 10 euro ook de steengoede uitbreiding op Orléans kopen. Dat vind ik echt een koopje.
-
wennepen
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Hier twee kickstarters mogen verwelkomen de afglopen weken:
7th Citadel.
Tainted Grail Kings of Ruin.
7th Citadel.
Tainted Grail Kings of Ruin.
-
Iris_
Drie kleine spellen gekocht: Flip circus, Diced veggies en PANDA. PANDA vooral gekocht vanwege de mooie illustraties, hopelijk is het verder ook een goed spel.
-
Arjen T.
- Veenboer
Ik was afgelopen weekend in het Kröller-Müller museum. Daar lag Art Collector in de museumwinkel, een spel wat 999-games speciaal voor het museum heeft uitgegeven.
https://boardgamegeek.com/boardgame/292 ... -collector
We've got a winner!
-
Pura Vida
- Kardinaal
Is het een leuk spel?Arjen T. schreef: di 02 jul 2024, 12:55 Ik was afgelopen weekend in het Kröller-Müller museum. Daar lag Art Collector in de museumwinkel, een spel wat 999-games speciaal voor het museum heeft uitgegeven.
-
Lucky Jack
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Het streven is om buiten de verjaardagswinsten verder geen spellen meer bij te kopen. Dat is bijna gelukt.Lucky Jack schreef: vr 19 jan 2024, 08:47 Verjaardag weer achter de rug en ik ben flink verwend.![]()
Ik heb mijn spellenkast kunnen vullen met:
Orléans
Flamecraft
De Zoektocht naar Eldorado
Brass Birmingham
Everdell New Leaf
Honey Buzz
Het laatste half jaar toch toe mogen voegen:
Earth (cadeau gekregen van een collega, ongespeeld en unpunched, lag bij haar maar stof te verzamelen
Het Dorp (via Markplaats)
Het Dorp uitbreiding De Haven (overal onvindbaar, maar volgens mij het laatste exemplaar van Nederland sealed kunnen vinden)
Sea Salt & Paper (zomercadeautje van de werkgever)
-
Arjen T.
- Veenboer
Ik moet hem nog spelen, maar zo te zien zit ie een beetje in de Alhambra hoek. En die vind ik leuk.Pura Vida schreef: di 02 jul 2024, 14:08Is het een leuk spel?Arjen T. schreef: di 02 jul 2024, 12:55 Ik was afgelopen weekend in het Kröller-Müller museum. Daar lag Art Collector in de museumwinkel, een spel wat 999-games speciaal voor het museum heeft uitgegeven.
We've got a winner!
-
Pura Vida
- Kardinaal
Arjen T. schreef: di 02 jul 2024, 15:05Ik moet hem nog spelen, maar zo te zien zit ie een beetje in de Alhambra hoek. En die vind ik leuk.Pura Vida schreef: di 02 jul 2024, 14:08Is het een leuk spel?Arjen T. schreef: di 02 jul 2024, 12:55 Ik was afgelopen weekend in het Kröller-Müller museum. Daar lag Art Collector in de museumwinkel, een spel wat 999-games speciaal voor het museum heeft uitgegeven.
Hier net binnen, op de kop getikt op Marktplaats: Darwin's Journey. Duizelingwekkend regelboekje, thematisch zeer aantrekkelijk, ik ben heel benieuwd... vraagje: er ontbreekt één spelerskleur lens token (geen zes maar vijf). Hoe erg is dat? Gebruik je ze allemaal?