Versus Extra: Kleine Spelletjes - Poule C
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- BaSL
- Team Bordspelmania
Versus Extra: Kleine Spelletjes - Poule C
In dit draadje werd gezocht naar kleine spelletjes. Een voorstel kwam om er een wedstrijd van te maken. Welnu, bij deze! We hebben veel voorstellen gezien en kwamen tot een lijst van 96 spellen. Zie hiervoor dit draadje.
Vandaag Poule C en ik probeer dagelijks een nieuwe poule te starten. Van alle 8 poules gaan de beste 3 door naar de volgende ronde. Je mag 2 keuzes maken. Een poule loopt 7 dagen. Promoot jouw beste spel in de weg naar Spel van het Jaar!
Poule C
Beverbende
Color-a-do
Die Fugger
Gang Up!
Hol's der Geier / Stop de Gier!
Monopoly Deal Kaartspel
Rotundo
Royal Goods
Serengeti
Tai Pan
Win, Lose, or Banana
Wizard
Het kan goed zijn dat er een spel tussen zit dat net niet past qua afmeting. En we zijn zeker spellen vergeten. Het is niet anders. Ik denk dat we de belangrijkste in de lijst hebben staan. En wie weet volgt hierna de Iets Grotere Spelletjes Poll...
Ronde 1: 96 spellen in 8 poules. De beste 3 gaan telkens door.
Ronde 2: 24 spellen in 4 poules. De beste 2 gaan telkens door.
Ronde 3: 8 spellen in 2 poules. De beste 2 gaan telkens door.
Finales: Winnaars van de 2 poules in de Finale. Tweede plekken in de poules naar de troostfinale.
Vandaag Poule C en ik probeer dagelijks een nieuwe poule te starten. Van alle 8 poules gaan de beste 3 door naar de volgende ronde. Je mag 2 keuzes maken. Een poule loopt 7 dagen. Promoot jouw beste spel in de weg naar Spel van het Jaar!
Poule C
Beverbende
Color-a-do
Die Fugger
Gang Up!
Hol's der Geier / Stop de Gier!
Monopoly Deal Kaartspel
Rotundo
Royal Goods
Serengeti
Tai Pan
Win, Lose, or Banana
Wizard
Het kan goed zijn dat er een spel tussen zit dat net niet past qua afmeting. En we zijn zeker spellen vergeten. Het is niet anders. Ik denk dat we de belangrijkste in de lijst hebben staan. En wie weet volgt hierna de Iets Grotere Spelletjes Poll...
Ronde 1: 96 spellen in 8 poules. De beste 3 gaan telkens door.
Ronde 2: 24 spellen in 4 poules. De beste 2 gaan telkens door.
Ronde 3: 8 spellen in 2 poules. De beste 2 gaan telkens door.
Finales: Winnaars van de 2 poules in de Finale. Tweede plekken in de poules naar de troostfinale.

Labels:
- BaSL
- Team Bordspelmania
- humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
Re: Versus Extra: Kleine Spelletjes - Poule C
de meeste ken ik niet nee..
~ Always look on the bright side of life ~

- Elenitza
- Regenmaker
- Contacteer:
Mag je ook een poule overslaan in dit geval
.
Er is 1 titel die ik ken, dus eerlijk stemmen kan ik niet.
Er is 1 titel die ik ken, dus eerlijk stemmen kan ik niet.
- Seabie
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Er hebben best wat mensen op Royal Goods gestemd; ik hoor er nu pas voor het eerst over. Het verbaast me eigenlijk, want het spel schijnt pas net uit te zijn. Kan iemand er meer over vertellen of waar je het kan krijgen?

- usurper
- Geheim Genootschap
Ik ken Die Fugger alleen van BGG, omdat deze daar werd opgemerkt als spel dat in het engels nogal vreemd klinkt.
We live to survive our paradoxes
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Contacteer:
Krijg nou een sik, staat dit vreselijk leuke kaartspel niet in de database?BaSL schreef: Hol's der Geier
Daar zijn toch echt een paar Nederlandstalige edities van.
- BaSL
- Team Bordspelmania
- Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Contacteer:
Royal Goods heb ik in Essen gekocht, was echt een hit op Spiel van het Östereichische Spiele Museum, binnen een dag uitverkocht. Ik heb voor één van de laatste 50 exemplaren een half uur in de rij gestaan.Seabie schreef:Er hebben best wat mensen op Royal Goods gestemd; ik hoor er nu pas voor het eerst over. Het verbaast me eigenlijk, want het spel schijnt pas net uit te zijn. Kan iemand er meer over vertellen of waar je het kan krijgen?
Meerdere keren op spelvereniging en thuis gespeeld en bevalt echt heel erg goed. Kan nooit lang duren voor een andere uitgever dit oppikt en gaat uitgeven.
Everybody has the right to play...
-
Gebruiker 3696
Is ondertussen opgepikt door o.a. Lookout Games met de titel "Oh my goods", een titel die ik persoonlijk een fikse stap achteruit vind. Maar ook hier thuis komt het vaak op tafel, een pareltje van Spiel.Bridget schreef:Kan nooit lang duren voor een andere uitgever dit oppikt en gaat uitgeven.
-
Dirk_M
- Party Animal
Klopt. Lookout games heeft hem: http://shop.lookout-spiele.de/produkte/oh-my-goods/Bridget schreef:Royal Goods heb ik in Essen gekocht, was echt een hit op Spiel van het Östereichische Spiele Museum, binnen een dag uitverkocht. Ik heb voor één van de laatste 50 exemplaren een half uur in de rij gestaan.Seabie schreef:Er hebben best wat mensen op Royal Goods gestemd; ik hoor er nu pas voor het eerst over. Het verbaast me eigenlijk, want het spel schijnt pas net uit te zijn. Kan iemand er meer over vertellen of waar je het kan krijgen?
Meerdere keren op spelvereniging en thuis gespeeld en bevalt echt heel erg goed. Kan nooit lang duren voor een andere uitgever dit oppikt en gaat uitgeven.
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Contacteer:
Prima service! Ik heb meteen een waardering toegevoegdBaSL schreef:Stop de Gier!
- rober
- Standaard moderator
En de tweede waardering staat er ook bijErwin schreef:Prima service! Ik heb meteen een waardering toegevoegdBaSL schreef:Stop de Gier!
All is fair in love, war and Carcassonne

- missiloon
- Munchkin
hopelijk pakt Wgg of 999 games het ook op, zou tof zijn ben nu wel nieuwsgierig geworden!Filosoof schreef:Is ondertussen opgepikt door o.a. Lookout Games met de titel "Oh my goods", een titel die ik persoonlijk een fikse stap achteruit vind. Maar ook hier thuis komt het vaak op tafel, een pareltje van Spiel.Bridget schreef:Kan nooit lang duren voor een andere uitgever dit oppikt en gaat uitgeven.
- WTULTC
- Elfenkoning