Help ik heb een nieuwe kast nodig !

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Ilse23
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: Omdat spelen moet!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Help ik heb een nieuwe kast nodig !

Bericht door Ilse23 »

De topic zegt het wel zo een beetje.
Ik heb dus een nieuwe mooie spellenkast nodig.
Ik ben nu eens aan het rondkijken op de website van de IKEA.
Het model Kallax spreekt me wel aan. Passen hier de standaard vierkante dozen in? zoals TTR? En wat dan met bredere dozen of langere dozen?
Hebben jullie andere suggesties?
Graag met een linkje of een omschrijving zodat ik het makkelijk terug kan vinden op het wereldwijde web ;)
Afbeelding

Labels:
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Re: Help ik heb een nieuwe kast nodig !

Bericht door maxitaxi777 »

Haha, dat zal niet de laatste keer zijn dat je met zo´n probleem komt te zitten :P (ik kijk even naar mezelf :oops:). De Kallax ken ik niet, maar dan moet je even kijken naar de binnenmaten van de kast. Standaard TTR is 30x30cm, Agricola is 32x23cm en Hoogspanning is 37x27. Carcassonne is ook nog wel een formaat wat tegenwoordig redelijk standaard begint te raken en dat is 28x19cm. Ik heb kasten van het type Hemnes (die zijn wel prijzig, maar dan heb je ook wat; echt hout en zeer nette uitstraling, wordt bijv. ook niet gauw kaal in tegenstelling tot geverfd/gelakt spaanplaat/MDF):
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40282130/

Hier past al het bovengenoemde in; formaten Hoogspanning en TTR horizontaal, formaat Carcassonne verticaal en formaat Agricola verticaal óp de kast. Perfecte kastenserie voor spellen als je het mij vraagt :).
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Ik vind de kallax kasten 5 x 5 vakken de beste. Ik heb het vorige model maar qua formaat zijn ze hetzelfde.
Bijlagen
IMG_3841.JPG
(805.01 KiB) 565 keer gedownload
Afbeelding
Ilse23
Fabrieksmanager

Bericht door Ilse23 »

missiloon schreef:Ik vind de kallax kasten 5 x 5 vakken de beste. Ik heb het vorige model maar qua formaat zijn ze hetzelfde.
Ok super, en met een mooie foto erbij dat doet me al meteen wat meer inzicht krijgen.
Waarom opteer je om de spellen op hun zij te zetten? Gaan de onderdelen zo niet snel door de doos rommelen?
Afbeelding
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Ilse23 schreef:
missiloon schreef:Ik vind de kallax kasten 5 x 5 vakken de beste. Ik heb het vorige model maar qua formaat zijn ze hetzelfde.
Ok super, en met een mooie foto erbij dat doet me al meteen wat meer inzicht krijgen.
Waarom opteer je om de spellen op hun zij te zetten? Gaan de onderdelen zo niet snel door de doos rommelen?
Eigenlijk is dat zo begonnen doordat ik eerst de kant als scheidingswand had en dan zijn ze op hun zij makkelijker te pakken dan als je de onderste moet hebben en die erboven staan aan de andere kant van de kast eruit vallen.. Maar het is ook makkelijker bij het op kleur sorteren zoals ik ze heb ingedeeld.
Afbeelding
Ilse23
Fabrieksmanager

Bericht door Ilse23 »

Heb je deze kast ook vastgemaakt aan de wand?
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Voor meer inspiratie, kijk ook eens hier: http://www.bordspelmania.eu/doe-het-zelf/topic3343.html
Afbeelding
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door Bridget »

Dan heb je geen problemen als je de onderste van de stapel wil pakken. Dit is gemakkelijker een spel eruit pakken :-)
Losse onderdelen doe ik sowieso altijd in ziplockzakjes (bij kantoorboekhandel verkrijgbaar) om ze niet door de doos te laten schuiven. Voorkomt ook het geval als de doos open valt alle losse onderdelen op de grond.

Ik heb ook Ikea kasten maar wel met deuren ervoor. Als die dicht zijn toont het veel rustiger in huis, scheelt stof en ook verkleuring van de dozen door zonlicht.
Everybody has the right to play...
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Ilse23 schreef:Heb je deze kast ook vastgemaakt aan de wand?
Nee heb ik niet
Afbeelding
aicirtap
Critico
Contacteer:

Bericht door aicirtap »

Je zou ook nog even naar de besta kasten kunnen kijken. :)

Ik heb zelf gewoon ivar. Onderin 3 van die dichte kastjes en in de rest staan prulleria en boeken :D
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

Dit is ook één van mijn huidige problemen, geen idee waar ik met de laatste tiental spellen moet blijven.
Na Essen ging het nog nét na veel ge-tetris met mijn spellen maar nu wordt het echt wel een probleem, komt daar nog bij dat ik niet echt ruimte heb om er nog een kast bij te zetten :problem:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
maxitaxi777
Maarschalk

dirk schreef:Dit is ook één van mijn huidige problemen, geen idee waar ik met de laatste tiental spellen moet blijven.
Na Essen ging het nog nét na veel ge-tetris met mijn spellen maar nu wordt het echt wel een probleem, komt daar nog bij dat ik niet echt ruimte heb om er nog een kast bij te zetten :problem:
De 'uitbreidingen-in-basisdoos'-tactiek gebruik je al neem ik aan? Lukt me alleen bij Andor, Hoogspanning, TTR en Rattus niet, verder overal wel tot nu toe. Stapel je al spellen óp je kasten, tussen bovenkant kast en plafond? Heb je al nagedacht over planken (ik heb veel loze ruimte richting het plafond gecreëerd met planken).
alrick
Regenmaker

Bericht door alrick »

(ik heb veel loze ruimte richting het plafond gecreëerd met planken).
Jammer, daar had je juist je spellen mooi kwijt gekund :)
Het voordeel van slim zijn is dat je gemakkelijk kunt doen of je dom bent. Het omgekeerde is veel moeilijker.
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

maxitaxi777 schreef:
dirk schreef:Dit is ook één van mijn huidige problemen, geen idee waar ik met de laatste tiental spellen moet blijven.
De 'uitbreidingen-in-basisdoos'-tactiek gebruik je al neem ik aan? Lukt me alleen bij Andor, Hoogspanning, TTR en Rattus niet, verder overal wel tot nu toe. Stapel je al spellen óp je kasten, tussen bovenkant kast en plafond? Heb je al nagedacht over planken (ik heb veel loze ruimte richting het plafond gecreëerd met planken).
Uitbreidingen in dozen doe ik inderdaad zoveel mogelijk, nu niet dat ik zoveel uitbreidingen heb behalve van een paar spellen zoals Alien frontiers, deze wel bijna allemaal maar die passen inderdaad in de basis. Op mijn kast wordt nagenoeg onmogelijk (of ik moet een ladder kopen en ik ben zelf al 2m :wink: )
't Zal nog een tijdje zoeken worden voor de gepaste oplossing
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
maxitaxi777
Maarschalk

alrick schreef:
(ik heb veel loze ruimte richting het plafond gecreëerd met planken).
Jammer, daar had je juist je spellen mooi kwijt gekund :)
:lol:, *correctie: en die loze ruimte heb ik juist gevuld met spellen :D.
Plaats reactie