Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Ik ben net terug van een vakantie in Zweden. Naast de mooie natuur en outdoormogelijkheden daar, heeft Zweden ook erg leuke spellenwinkels.
Ik zag in verschillende winkels spellen te staan die hier (nog) niet uit zijn of spellen die vaak niet hier in de spellenwinkels staan.
De planning was om sowiezo TTR: the nordic countries mee te nemen. Maar omdat er ook zoveel andere leuke spellen te vinden waren, tot onze verbazing, konden we de verleiding niet weerstaan en hebben we nog een aantal spellen meegenomen:
-Taluva
-1960: making of the president
-Agricola (engelstalig)
Johanna schreef:Nou, ik ben de koffers aan het inpakken. Wij gaan overmorgen op vakantie naar een huisje in Overijssel. Onze (schoon)moeder en broer met schoonzus en hun kinderen huren een huisje vlakbij. Er gaan ieder jaar veel spellen mee. hoeveel er gespeeld gaan worden is vooral afhankelijk van het weer. Maar onze nichtjes en neefjes doe ik bijna geen groter plezier dn ze een avond uit te nodigen voor een spelletje. De volgende spellen zijn ingepakt:
Agricola (vanmiddag gekocht en moet nog bestudeerd worden)
Caylus Magna Carta
Elasund
Die Weinhndler
Geschenkt
Boonanza
Oeps mis! (voor de kinderen)
Risk express (van mijn zoon van 7)
Eendje kwaak (van mijn zoon van 3)
Hive
Medici vs. Strozzi
Heersers der Woestijn
Regenwormen (voor mijn schoonmoeder van 69)
13 stuks dus. Ik zal wel zien hoeveel er uiteindelijk gespeeld gaan worden.
Leonarda schreef:Wij gaan ook binnenkort op vakantie maar gaan met het vliegtuig weg, dus helaas geen ongelimiteerde hoeveelheid spellen kan er mee. Wel gaan mee:
take 5, carcassonne, coloretto, reiseditie kolonisten van catan, domino en yahtzee.
Moet wel lukken zo. Very Happy
Bedoeling is dat je in deze post plaatst wat je "meegebracht" hebt van vakantie, plaatselijk gekocht.
Wat je "meeneemt" op vakantie, daarvoor bestaat reeds een andere post: Wat gaat er mee in de koffer op vakantie?
Bart schreef:Bedoeling is dat je in deze post plaatst wat je "meegebracht" hebt van vakantie, plaatselijk gekocht.
Wat je "meeneemt" op vakantie, daarvoor bestaat reeds een andere post: Wat gaat er mee in de koffer op vakantie?
De bedoelde posts zijn verplaatst naar een nieuw onderwerp (verplaatsen naar een bestaand onderwerp lukt helaas niet )
Hier kan de discussie dus verder gaan over wat er mee terug gekomen is
danwel niet meegenomen van vakantie...... maar toch ik heb vakantie en vandaag 3 leuke spellen op de kop getikt dus........ even zoeken op het web(marktplaats) voor 30 euro 3 leuke spellen clans, bruggen van shangrila, en shark! leek me niet te duur!
trouwens op vakantie wel wat leuks gespeeld..... schandalig misschien maar kende het niet....backgammon leuk en verslavend wil nog zo'n bordje kopen! geluksfactor speelt wel grote rol maar toch!
spellen in turkije waren spotgoedkoop trouwens kolonisten voor 35 lira zo'n 20 euro..... helaas was ik al voorzien uitbreidingen waren niet te vinden! verder geen bekende titels gezien durfde de gokjes niet te wagen!
Op de rommelmarkt heb ik tijdens de vakantie 'De reis om de wereld in 80 dagen'gekocht voor 1 euro. Ik had de nieuwe versie wel eens gespeeld en vond die best aardig, maar dit is de oude versie en die bleek wel erg veel te verschillen met de nieuwe en veel minder leuk, maar ja, ik kan er vast wel een neefje of nichtje mee blij maken.
Mijn dochter kocht op diezelfde rommelmarkt Halli Galli (ook voor 1 euro), waar ze echt geweldig blij mee is.
Meegenomen van vakantie in Frankrijk: Metropolys en Fantasy. Dat laatste is een melig en volgens mij niet zo geweldig kaartspelletje met mooi artwork van Frank Dion, die ook Mare Nostrum op z'n naam heeft staan---iemand die kan tekenen, dus. Met 2 spelers lijkt het niet zo goed te werken omdat onderdeel van het spel het omruilen van uitgespeelde kaarten is... En met 20+ gesorteerde kaarten voor je neus gaat dat erg vervelen.
Metropolys heeft erg eenvoudige regels (volgens mij zo'n beetje de simpelste van de Ystari-stal) maar kent een vernuftig spelverloop dat een beetje doet denken aan Ra of League of Six. Met 2 spelers moet je wel met de 'expert'regels spelen: de familieregels zijn goed om het spel te leren, maar de 'hindernissen' zijn dan erg kostbaar waardoor je ze altijd probeert te mijden. In de uitgebreide versie kunnen die opeens waardevol worden waardoor de gok misschien gunstig uitpakt. Ik vind alleen het artwork niet mooi. Donker, soms slecht contrast, en weinig inspirerend. Zag het er maar zo uit als op de doos...
De uitbreiding voor 5/6 spelers voor de Kolonisten uitbreiding Kooplieden en Barbaren!
Gescoord in Duitsland. Ik wist niet eens dat die er was
Groet Knipoog
Net terug van het Sauerland, en op de heenreis even langs AllGames4U, Essen, gereden. Een lijstje met zwaardere titels bij me, maar net op tijd realiseerde ik mezelf dat me er al genoeg zwaardere titels aan komen waaien ;). Derhalve heb ik me beperkt tot spellen die ik ook met mijn familie kan spelen: Aquaretto, Kakkerlakken Poker, Rumis. En later, in een klein Duits stadje, tot mijn geluk, Big Points.
Meegenomen uit Nijmegen (de vakantie was een weekendje kamperen in Groesbeek), drie uitbreidingen voor Blue Moon, Terrah, Khind en Gezanten II (voor 3 euro bij de V&D) en Tzaar (eindelijk gevonden).