Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Elders op Bordspelmania wordt opgeroepen om tijdig jouw persoonlijke spellentop in te zenden en zo de Spellen Top-100 van de Lage Landen mee samen te stellen.
Forumgebruiker mazinho wil graag al vooruitkijken en gissen welk spel er nieuw de top 5 binnenkomt.
mazinho schreef:
Tijd voor een polletje: wat staat er dit jaar (nieuw) in de top 5?
Leuk! Ter aanvulling de top 5 van 2021:
1: Wingspan (Hargrave, 2019)
2: Terraforming Mars (Fryxellius, 2016)
3: Azul (Kiesling, 2017)
4: Puerto Rico (Seyfarth, 2002)
5: Die Burgen von Burgund (Feld, 2011)
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Azul en Burgen halen de top 5 dit jaar niet. Nieuw in die top 5 zijn TTR Europa en Everdell. En misschien 7WDuel ook wel. Ten koste van Puerto Rico dan.
TM en Wingspan blijven in de top 5, denk ik.
PS misschien titel even aanpassen. Nu staan er twee draadjes met zelfde titel op BSM.
Ark Nova maakt ook nog wel kans denk ik om de top5 te gaan halen als ik zie hoe populair het de laatste tijd is. Misschien dat de NL versie net iets te laat is, maar we gaan het zien, ben erg benieuwd.
mazinho schreef:
Leuk! Ter aanvulling de top 5 van 2021:
1: Wingspan (Hargrave, 2019)
2: Terraforming Mars (Fryxellius, 2016)
3: Azul (Kiesling, 2017)
4: Puerto Rico (Seyfarth, 2002)
5: Die Burgen von Burgund (Feld, 2011)
Laten we het niet hopen, dan wordt het net de top 2000 qua plakkers bovenaan …
Ik verwacht overigens zeker dat 7 Wonders Duel in de top 5 binnenkomt!
maxitaxi777 schreef:
Ik begrijp deze niet helemaal? De top 2000 is inderdaad behoorlijk uitgehard, maar de afgelopen 5 edities (verder ga ik even niet) van de Spellengek top 100 is behoorlijk dynamisch toch? Splendor heeft erin gestaan bijvoorbeeld, Terra Mystica, El Grande.... Puerto Rico is zijn nr 1 positie kwijt... TM en Wingspan staat er eigenlijk pas net in...
MADG0BLIN schreef:
Ark Nova maakt ook nog wel kans denk ik om de top5 te gaan halen als ik zie hoe populair het de laatste tijd is. Misschien dat de NL versie net iets te laat is, maar we gaan het zien, ben erg benieuwd.
Een plek in de top 5 is te vroeg denk ik. Het is toch een rekensom van aantal spelers * waardering. AN heeft sowieso op de eerste variabele nog tekort.
maxitaxi777 schreef:
Ik begrijp deze niet helemaal?
Er valt niet zoveel aan te begrijpen hoor, ik geef gewoon m’n mening. Vooral Puerto Rico is wel grijsgedraaid en staat er nog steeds tussen. Niets mis mee hoor, blijkbaar vinden mensen het zelfs nu nog leuk genoeg. Net als met de top 2000 denk ik dan: probeer iets nieuws !
Ark Nova, gaat zeker geen top 5 halen. Als het de hoogste binnenkomer is dan mag die blij zijn. Persoonlijk denk ik dat Cascadia meer kans maakt om de hoogste binnenkomer te worden. Al is dat spel ook nog maar net op de Nederlandse markt verschenen.
Ik ben benieuwd of De Crew en De Crew Diepzee bij elkaar worden opgeteld of juist afzonderlijk net zoals bij TTR en TTR Europa. De meningen over welke versie nu de beste is verschillen namelijk hierover. Zelf kon ik er ook geen keuze maken, maar wilde ik er maar 1 van de 2 in mijn lijst hebben staan. Mochten de versies bij elkaar worden opgeteld dan zou het zo maar eens de top 5 in kunnen komen denk ik en dan wordt mijn verwachte top 5:
1. Wingspan
2. De Crew
3. Azul
4. Puerto Rico
5. Everdell
Geen Terraforming Mars, maar dat is om persoonlijke redenen dat ik hoop dat die wat lager zal staan.