Spiel 2011 - Hoe is het je bevallen?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
interceptor
- Uitgever
Spiel 2011 - Hoe is het je bevallen?
FF een poll geplaatst over de 2011 editie van Spiel.
Ik heb zelf wel een leuke dag gehad, maar qua spellen weet ik het niet zo dit jaar.
Ik heb echt heel weinig geld uitgegeven, in vergelijking met voorgaande jaren, misschien word ik wijzer? Of lag het aan de beduidend hogere prijzen van dit jaar? Minimaal 35-40 euro.En was dat teveel voor het spel? Waren de aanbiedingen niet interresant genoeg?
Ik denk dat voor mij alle boven genoemde geld, en de spellen die ik op het oog had waren al uitverkocht op vrijdag...wat mij een beetje zot lijkt als de beurs 4 dagen duurd.
Ik heb zelf wel een leuke dag gehad, maar qua spellen weet ik het niet zo dit jaar.
Ik heb echt heel weinig geld uitgegeven, in vergelijking met voorgaande jaren, misschien word ik wijzer? Of lag het aan de beduidend hogere prijzen van dit jaar? Minimaal 35-40 euro.En was dat teveel voor het spel? Waren de aanbiedingen niet interresant genoeg?
Ik denk dat voor mij alle boven genoemde geld, en de spellen die ik op het oog had waren al uitverkocht op vrijdag...wat mij een beetje zot lijkt als de beurs 4 dagen duurd.
Labels:
-
stofke
- Regenmaker
Re: Spiel 2011 - Hoe is het je bevallen?
optie 4: goed, volgend jaar normaal terug
-
pels
- Standaard moderator
Donderdag geweest. Heerlijke dag gehad! Heb me zeer goed geamuseerd en door een goeie voorbereiding met bijna enkel datgene teruggekomen wat op mijn lijstje stond. Enkel Granny's appels (10€) als impuls-aankoop vind ik niet slecht van mezelf, zeker in vergelijking met andere jaren.
Vorig jaar had ik meer het "wohow wat duur" gevoel. Heel wat spellen waar ik een oogje op had vond ik te prijzig. Vb.: Olympos vorig jaar 50 €
Nu was Trajan mijn duurste aankoop (39€)
Gelukkig geen samenvallende herfstvakantie in Duitsland dit jaar. Stuk minder druk tot onze opluchting.
En nu spelen maar !
Vorig jaar had ik meer het "wohow wat duur" gevoel. Heel wat spellen waar ik een oogje op had vond ik te prijzig. Vb.: Olympos vorig jaar 50 €
Nu was Trajan mijn duurste aankoop (39€)
Gelukkig geen samenvallende herfstvakantie in Duitsland dit jaar. Stuk minder druk tot onze opluchting.
En nu spelen maar !
Spellen hier, spellen daar, spellen everywaar!
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik mis optie 4: Niet geweest helaas 
Everybody has the right to play...
-
NielsZW
- Hazelnoot Ridder
Een dag Spiel in Essen kort samengevat: Heel veel spellen mee naar huis, heel veel geld eraan gespendeerd en heel veel plezier gehad.
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
De prijzen van de nieuwe spellen zijn dit jaar inderdaad best hoog, maar dat mag voor mij de pret niet drukken. Ik kijk nu al weer uit naar Spiel 2012, omdat ik het gewoon altijd heel erg naar m'n zin heb in Essen. Het is voor mij het perfrecte dagje uit: Ik ben omgeven door duizenden spellen, mensen die van spellen houden en ik kom er altijd wel een paar bekenden tegen. Ik zou ook liever zien dat de nieuwe spellen voor € 10 minder te koop zouden zijn, maar ja, dat is nu eenmaal niet zo. Het weerhoudt mij er in elk geval niet van om volgend jaar weer te gaan.
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Na vorig jaar als een groentje alles wat goedkoop was en er leuk uitzag gekocht te hebben kwam ik dit jaar maar met drie spellen thuis. Wel drie spellen waar ik zeker van ben dat ik er veel plezier aan ga beleven. De nieuwe spellen die ik interessant vond, vond ik te duur of waren al uitverkocht.
40 euro voor een spel dat volgend jaar spiel een stuk goedkoper zal zijn vond ik zonde, mede doordat ik genoeg spellen heb om het jaar te overbruggen zonder me te vervelen.
Al met al een gezellige dag weer maar geen wow! Gevoel.
(Maar wel volgend jaar weer!
)
40 euro voor een spel dat volgend jaar spiel een stuk goedkoper zal zijn vond ik zonde, mede doordat ik genoeg spellen heb om het jaar te overbruggen zonder me te vervelen.
Al met al een gezellige dag weer maar geen wow! Gevoel.
(Maar wel volgend jaar weer!
-
MikeBzonderpuntje
- Caballero
+1stofke schreef:optie 4: goed, volgend jaar normaal terug
-
stefaan
- Caballero
Alweer goed meegevallen: Plezierige ambiance bij ons gezelschap, het "can't stop gevoel" bij het kopen ("komaan, 5€, dat kan je toch niet laten liggen), het lollige Space bastards spelen, uitgelegd door een charmante Oost-Europese dame, met een volgeladen koffer voldaan Burger King gaan eten omdat we dat in België niet hebben,...
Het "tehogeprijsgevoel" waarover velen spreken, heb ik niet meteen als problematisch ervaren. Het was voor mij een plan om me te beperken tot enkele nieuwe (en dus soms duurdere) spellen die ik echt wou (Urban Sprawl, Trajan, Mundus novus en Few acres) en voor de rest op zoek te gaan naar interessante deals voor gezochte spellen (bv. 20€ voor Android, 16€ voor Egizia). Ik kocht ook mijn goedkoopste spel ooit in onze traditionele "Nukopenwenogietsbizaromhetaftelerenrush", 75 cent voor Rotundo.
Het "tehogeprijsgevoel" waarover velen spreken, heb ik niet meteen als problematisch ervaren. Het was voor mij een plan om me te beperken tot enkele nieuwe (en dus soms duurdere) spellen die ik echt wou (Urban Sprawl, Trajan, Mundus novus en Few acres) en voor de rest op zoek te gaan naar interessante deals voor gezochte spellen (bv. 20€ voor Android, 16€ voor Egizia). Ik kocht ook mijn goedkoopste spel ooit in onze traditionele "Nukopenwenogietsbizaromhetaftelerenrush", 75 cent voor Rotundo.
-
ravinck
- Party Animal
daar ben ik wel benieuwd naar;interceptor schreef:...en de spellen die ik op het oog had waren al uitverkocht op vrijdag...
welke spellen troffen julie dan uitverkocht aan?

-
stefaan
- Caballero
Op zondag zagen we uitverkocht:
- Panic station
- Flash point fire rescue
- Tournay
- Dungeon petz
Dat viel dus goed mee.
- Panic station
- Flash point fire rescue
- Tournay
- Dungeon petz
Dat viel dus goed mee.
-
interceptor
- Uitgever
Coyoteravinck schreef:daar ben ik wel benieuwd naar;interceptor schreef:...en de spellen die ik op het oog had waren al uitverkocht op vrijdag...
welke spellen troffen julie dan uitverkocht aan?
String Railway - Transport
De laatste is een kleine uitgever dus dat vergeef ik ze, maar coyote word uitgegeven door gigamic.....en vrijdag ochtend hadden ze al het spel niet meer terwijl achter de toonbank nog leuk een lijst hing van de spellen die ze verkochten.
-
mmniet
- Grote Dienaar
- Persoonlijke Ondertitel: Meneer de president
OPTIE 5: Leuk, maar volgend jaar niet meer
Reden: Veel spellen die ik zoek hebben tekst op de kaartjes en dan vind ik het prettiger als die tekst nederlands is. Vond het erg leuk om rond te lopen en toch wat kleine dingen te scoren, maar vind een kleinschalige spellenspektakel ook leuk. Nadeel is wel dat in Essen veel meer koopjes zijn dan op nederlandse beursjes.
Reden: Veel spellen die ik zoek hebben tekst op de kaartjes en dan vind ik het prettiger als die tekst nederlands is. Vond het erg leuk om rond te lopen en toch wat kleine dingen te scoren, maar vind een kleinschalige spellenspektakel ook leuk. Nadeel is wel dat in Essen veel meer koopjes zijn dan op nederlandse beursjes.
-
Wyckyd
- Generalist
Deze was donderdagochtend al uitverkocht toch? Ongeveer een half uur na de opening schijnt..stefaan schreef:Op zondag zagen we uitverkocht:
- Panic station
-
Wyckyd
- Generalist
Ah, was dat het! Ik vroeg me al af waarom het toch zoveel rustiger was dan voorgaande jaren. Komt dit vaak voor? Of doet de organisatie dat juist liever niet?pels schreef:Donderdag geweest. Heerlijke dag gehad! ...