bionicman schreef:15) Als ik één spel moet spelen die jij hebt ontworpen, welk spel zou ik dan moeten spelen en waarom?
Hé Bionicman,
Dat kan ik helaas niet voor je invullen. Want dat ligt er vooral aan waar je van houdt.
Ik zorg er voor, dat mijn spellen goed in elkaar zitten, dat er geen overbodige spelregels inzitten en dat je ze vaak kunt spelen. Maar daarnaast is er nog zoiets als smaak en die bepaald of jij een spel leuk vind of niet.
Dus kies maar uit:
1. Wadi (met nieuwste spelregels:
http://martynf.com/nl/wadi/varianten/) is een spel waarbij je elkaar dwars kunt zitten en kunt helpen. Waar het er vooral om gaat te profiteren van de acties van anderen, zonder dat anderen van jouw acties profiteren.
2. Cities en Limes zijn puzzelspellen, waarbij je je eigen stad/provincie bouwt en daarbij compleet ongestoord te werk kunt gaan. Hou je van niet al te moeilijk puzzelwerk, dan is Limes je spel. Hou je van een flinke hersenkraker, dan is Cities niveau 3 meer je spel.
3. TWRS en Oklahoma Boomers zijn echte strategiespellen in de trant van Dvonn en Go. Hierbij gaat het er in het begin vooral om grensstenen zodanig op het bord te plaatsen, dat je tegenstander er last van heeft en jij niet. Wat nog niet zo gemakkelijk is, als het lijkt.
Zodra de eerste grenzen van gebieden ontstaan, ga je proberen de grootste gebieden te claimen.
Maar elke keer MOET je een van je meeples/Boomers bewegen. Zelfs al staat die op de perfecte plek. En dus geef je ruimte prijs, wat je eigenlijk niet wilt. Lastig, lastig.
Mocht je twijfelen, probeer ze dan allemaal eens uit.