Scuba - nu op Kickstarter!
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Scuba - Kickstarter half Januari!
Als je "designed by a real dive master" op de doos zet, zou je de illustrator dan geen luchtbellen laten toevoegen...?
Regel #1: nooit je adem inhouden (always blow bubbles)
Labels:
-
Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Re: Scuba - Kickstarter half Januari!
Er zijn luchtbellen op de cover? Er waren er eerst meer, maar die gingen toen over sommige visjes (de nemo's bijvoorbeeld) heen, dus zijn er nu minder.mazinho schreef:Als je "designed by a real dive master" op de doos zet, zou je de illustrator dan geen luchtbellen laten toevoegen...?
Keep Exploring Games
-
Elenitza
- Regenmaker
Op de cover zie ik ze niet.
Maar ik vraag me af of het voor de spellenmensen veel uitmaakt of het zinnetje "designed bij a real divemaster" erop staat. Misschien legt dat eerder de lat hoger juist. Aan de andere kant kan t mensen ook nieuwsgierig maken.
Maar ik vraag me af of het voor de spellenmensen veel uitmaakt of het zinnetje "designed bij a real divemaster" erop staat. Misschien legt dat eerder de lat hoger juist. Aan de andere kant kan t mensen ook nieuwsgierig maken.
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Ik heb er ook mijn twijfels over; het ligt denk echt aan je doelgroep. Wil je anderen uit de duikwereld aan de bordspellen krijgen? Dat lijkt het me een goede ondertitel! Wil je dat je spel gespeeld (en gekocht) gaat worden door de (fanatieke) spelers van moderne bordspellen, dan is de titel misschien verwarrend. Mij persoonlijk zegt de term "divemaster" in elk geval niet zoveel en het wekt (wellicht ten onrechte? Het spel heb ik niet geprobeerd) dan bij me de indruk dat het erg om het thema draait, waardoor ik me er minder gauw in zou verdiepen. Hopelijk heb je wat aan deze feedback en alvast succes met de KS in januariElenitza schreef:Op de cover zie ik ze niet.
-
Duiker
- Gouverneur
Ehm, aan de onderkant van de boxart zijn bubbles?
Ik heb twee doelgroepen met dit spel; bordspelers en duikers. Het zinnetje over de Divemaster is vooral voor duikers bedoeld. Maar bordspelers kunnen ermee ook zien dat het spel echt duiken zo goed mogelijk uitbeeldt. In het spel heb ik ook een onderscheid gemaakt tussen beginnende/family gamers aan de ene kant en duikers / gevorderde spelers aan de andere kant door concepten als 'decompressie' optioneel te maken voor een diepere (haha) spelervaring. En alles wat met het spel te maken heeft moet dus voor al die doelgroepen werken, of tenminste niet als negatief gezien worden door een van die doelgroepen. Dat Divemaster zinnetje schaadt de niet-duikers volgens mij niet. Zeker in combinatie met de leeftijdsindicatie 8+.
Ik heb twee doelgroepen met dit spel; bordspelers en duikers. Het zinnetje over de Divemaster is vooral voor duikers bedoeld. Maar bordspelers kunnen ermee ook zien dat het spel echt duiken zo goed mogelijk uitbeeldt. In het spel heb ik ook een onderscheid gemaakt tussen beginnende/family gamers aan de ene kant en duikers / gevorderde spelers aan de andere kant door concepten als 'decompressie' optioneel te maken voor een diepere (haha) spelervaring. En alles wat met het spel te maken heeft moet dus voor al die doelgroepen werken, of tenminste niet als negatief gezien worden door een van die doelgroepen. Dat Divemaster zinnetje schaadt de niet-duikers volgens mij niet. Zeker in combinatie met de leeftijdsindicatie 8+.
Keep Exploring Games
-
Duiker
- Gouverneur
Deze post had ik nog niet gezien toen ik mijn vorige post typte.maxitaxi777 schreef:Ik heb er ook mijn twijfels over; het ligt denk echt aan je doelgroep. Wil je anderen uit de duikwereld aan de bordspellen krijgen? Dat lijkt het me een goede ondertitel! Wil je dat je spel gespeeld (en gekocht) gaat worden door de (fanatieke) spelers van moderne bordspellen, dan is de titel misschien verwarrend. Mij persoonlijk zegt de term "divemaster" in elk geval niet zoveel en het wekt (wellicht ten onrechte? Het spel heb ik niet geprobeerd) dan bij me de indruk dat het erg om het thema draait, waardoor ik me er minder gauw in zou verdiepen. Hopelijk heb je wat aan deze feedback en alvast succes met de KS in januariElenitza schreef:Op de cover zie ik ze niet.
Maar ik vraag me af of het voor de spellenmensen veel uitmaakt of het zinnetje "designed bij a real divemaster" erop staat. Misschien legt dat eerder de lat hoger juist. Aan de andere kant kan t mensen ook nieuwsgierig maken.!
Al beantwoordt ie je post toch nog best aardig.
Divemaster is inderdaad geen overdreven bekende term buiten de duikwereld, maar het klinkt wel als iemand die verstand heeft van duiken toch? En dat thema is ook waar dit hele spel om draait. Van sommige spellen kan je het thema veranderen en dan werkt het nog steeds. Bij dit spel absoluut niet, alles is gebaseerd op duiken en klopt ook. Dus als je niks met duiken en vissen enzo hebt (of er eens in wil duiken (slechte grap, ik weet het)) en het artwork ook niet mooi vindt zal je het spel waarschijnlijk ook niet bijzonder interessant vinden. Maar of dat zinnetje mensen nou zal afschrikken? Dat denk ik niet, want mensen op Kickstarter kijken toch wel naar de spelinhoud, een video reviewtje, en andere dingetjes dan alleen de cover. En in retail kijken mensen dan ook wel naar de achterkant van de doos. En zoals ik al zei, het spel is voor 8+, dus moeilijk kan het dan nooit zijn, en *spoiler*, dat is het ook niet. Tactisch en strategisch zeker, maar moeilijk nooit.
Keep Exploring Games
-
Tassie
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: 21 10 20 10
Moeten dat bubbles voorstellen? Zijn meer stenen of parels.Duiker schreef:Ehm, aan de onderkant van de boxart zijn bubbles?
-
Duiker
- Gouverneur
Oh, ik dacht echt dat dat duidelijk was. Die bubbles komen ook overal in het spel voor.
Waren deze duidelijker in de oude boxart?
https://www.boardgamegeek.com/image/2564034/scuba
Waren deze duidelijker in de oude boxart?
https://www.boardgamegeek.com/image/2564034/scuba
Keep Exploring Games
-
JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
Ik denk dat de bubbels die gemist worden, bedoeld wordt de bubbelsporen van de duikers omhoog. Nu lijkt het of al die duikers al een minuut hun adem inhouden. Omdat er boven hun hoofden geen enkele bubbel te zien is...
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
-
mazinho
- Gouverneur
Exact!JeVo schreef:Ik denk dat de bubbels die gemist worden, bedoeld wordt de bubbelsporen van de duikers omhoog. Nu lijkt het of al die duikers al een minuut hun adem inhouden. Omdat er boven hun hoofden geen enkele bubbel te zien is...
Ik duik en denk meteen "ontworpen door een dive master amehoela; die gasten ademen niet eens"
-
Duiker
- Gouverneur
mazinho schreef:Exact!JeVo schreef:Ik denk dat de bubbels die gemist worden, bedoeld wordt de bubbelsporen van de duikers omhoog. Nu lijkt het of al die duikers al een minuut hun adem inhouden. Omdat er boven hun hoofden geen enkele bubbel te zien is...
Ik duik en denk meteen "ontworpen door een dive master amehoela; die gasten ademen niet eens"
Het verbaast me af en toe hoe ik sommige obvious dingen over het hoofd zie. Zal wel komen omdat er zo ontzettend veel dingen komen kijken bij het bijna solo ontwerpen en uitgeven van een spel. Ben ik een hele tijd bezig geweest om te zorgen dat die duikers de juiste equipment om hebben, ben ik die bubbles vergeten.
Many thanks for the feedback! Wordt uiteraard gefixt voor de productie.
Keep Exploring Games
-
JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
Duiker schreef:mazinho schreef:Exact!JeVo schreef:Ik denk dat de bubbels die gemist worden, bedoeld wordt de bubbelsporen van de duikers omhoog. Nu lijkt het of al die duikers al een minuut hun adem inhouden. Omdat er boven hun hoofden geen enkele bubbel te zien is...
Ik duik en denk meteen "ontworpen door een dive master amehoela; die gasten ademen niet eens"![]()
Het verbaast me af en toe hoe ik sommige obvious dingen over het hoofd zie. Zal wel komen omdat er zo ontzettend veel dingen komen kijken bij het bijna solo ontwerpen en uitgeven van een spel. Ben ik een hele tijd bezig geweest om te zorgen dat die duikers de juiste equipment om hebben, ben ik die bubbles vergeten.
Many thanks for the feedback! Wordt uiteraard gefixt voor de productie.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
-
mazinho
- Gouverneur
-
Duiker
- Gouverneur
Re: Scuba - preview Kickstarter link beschikbaar!
Ik gun jullie de primeur omdat jullie me ook hebben geholpen met het kiezen van een artwork-richting. De preview link van Scuba op Kickstarter! Een paar dingetjes alvast:
- De main video is nog niet af, dat komt nog wel.
- De shipping chart is nog niet af, maar voor Nederland zijn de verzendkosten gratis en voor België waarschijnlijk ook of anders een paar euro's.
- De social stretch goals zijn nog niet af.
- Diverse kleine dingetjes moeten nog worden geoptimalizeerd
- De prijs is nog niet definitief, die zal 34, 35 of 36 euro gaan worden per spel. (incl verzenden en import btw)
Feedback is verder welkom!
https://www.kickstarter.com/projects/ma ... n=cf59c659
De launch staat gepland op 13 of 14 januari, mits de bovenstaande punten voor die tijd allemaal gefixt zijn. Vooral de wereldwijde verzending is een hoofdpijnpunt.
- De main video is nog niet af, dat komt nog wel.
- De shipping chart is nog niet af, maar voor Nederland zijn de verzendkosten gratis en voor België waarschijnlijk ook of anders een paar euro's.
- De social stretch goals zijn nog niet af.
- Diverse kleine dingetjes moeten nog worden geoptimalizeerd
- De prijs is nog niet definitief, die zal 34, 35 of 36 euro gaan worden per spel. (incl verzenden en import btw)
Feedback is verder welkom!
https://www.kickstarter.com/projects/ma ... n=cf59c659
De launch staat gepland op 13 of 14 januari, mits de bovenstaande punten voor die tijd allemaal gefixt zijn. Vooral de wereldwijde verzending is een hoofdpijnpunt.
Keep Exploring Games
-
mazinho
- Gouverneur
Re: Scuba - preview Kickstarter link beschikbaar!
1.
Ik zie geen luchtbellen
2.
Advies: Kies glashelder je doelgroep; als je je richt op iedereen zal niemand zich écht aangetrokken voelen. Is het spel voor veelspelers, kinderen, duikers, of families? Je hebt nu een foto van kinderen en het is waarschijnlijk dat bijvoorbeeld veelspelers hierdoor niet verder lezen en afhaken.
Ik zie geen luchtbellen
2.
Advies: Kies glashelder je doelgroep; als je je richt op iedereen zal niemand zich écht aangetrokken voelen. Is het spel voor veelspelers, kinderen, duikers, of families? Je hebt nu een foto van kinderen en het is waarschijnlijk dat bijvoorbeeld veelspelers hierdoor niet verder lezen en afhaken.