16. Dat was heel wisselend. Omdat we voor het eerst daar stonden met niet echt een hardcore gamers spel "Bloqs" bedachten we iets zodat er in ieder geval goed werd gespeeld aan onze tafels. We kwamen met het idee "Happy Hour". Elke dag van 11:00-12:00 kunnen mensen aanschuiven, wel met maximale bezetting (4 spelers). Diegene die dan wint krijgt het spel mee. Doen we overigens dit jaar weer met UGO!. (ook op spellenspektakel). Op een of andere manier sloeg dit heel goed aan steeds meer mensen gingen het spelen. Ik denk dat rond de 1000 mensen het gespeeld hebben. We hadden er 400 verkocht en dat was niet gek. Maar de eerste dag hadden we er 2 verkocht. Wat je dan moet doen is blijven lachen anders slaat dat ook over op het publiekravinck schreef:Hallo Patrick,
16 - Kan je wat vertellen over hoe het je verging op Spiel 2012?
17 - Kan je wat vertellen over je verwachtingen van Spiel 2013?
18 - Kan je iets vertellen over hoe het gaat om gezamenlijk een spel te ontwerpen? Merk je dat er rolverdelingen zijn?
Veel succes gewenst met je spellen!
17. Ik verwacht meer van 2013. UGO! is een perfecte mix van een spel dat zowel veelspelers als niet veelspelers spelen. Ik zie dat met spellen als 6 nimmt, Lost Cities en wizards.
Spellen die je als veelspeler waardeert maar ook graag uitlegt aan vrienden die niet zoveel spelen. Begrijp me goed ik plaats UGO! in deze categorie maar geef geen waardering dat ze net zo goed zijn als deze spellen. Dat laat ik over aan de spelers en reviewers.
18. Bij UGO! is dat heel natuurlijk gegaan. Ik heb het eigenlijk van Ronald Hoekstra overgenomen en ik gaf hem het vertrouwen en hij mij dat ik zijn spelidee grotendeels intact zou laten. Door tijdgebrek heb ik mijn idee doorgegeven aan Thomas. We speelden de demo van Thomas in Utrecht (spellendag) en het werkte. Ik zat alleen nog met de 1 en 2 kaarten waarmee je eigenlijk geen boeren kon winnen en daar bedacht ik weer wat op. Als je met elkaar samen aan een spel werkt is het belangrijk dat je vooral naar gezamenlijke doelen werkt en ruimte overlaat voor iemand ander zijn ideeën. Doelen kunnen zijn , thema, leeftijdsgroep, niveau, materialen (kosten). Dan wordt het allemaal een stuk zakelijker i.p.v. we zien wel wat het wordt , spui je ideeën maar.