Heb even gecheckt. Op BGG heeft 90% het logo groot bovenaan/in het midden van de box. De rest in het midden onderaan de box. Misschien soms een tikje links of rechts, maar dus bijna altijd in het midden bovenaan.Duiker schreef:Dat is inderdaad mijn eigen sloppy graphic designRuud2009 schreef: Titel te klein en niet op een hele logische plek? Verder ziet het er goed uit.Ik heb het logo er zelf opgezet en ben nog aan het spelen met de plek ervan. Box zal professioneel grafisch ontwerp krijgen zoals die van Scuba, dit is puur het artwork + het logo erop geplakt.
The Dutch East Indies
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Ruud2009
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Check: Ameritrash.nl
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Re: The Dutch East Indies
Laatste 10 gespeeld:

Labels:
-
maartend
- Critico
geweldige vooruitgang.
Paar punten.
Titel naar linkx boven, schip op de golden cut (iets uit fotografie, iets met 1/3 lijn).
Verder vind ik hem aansprekelijk. Spel was leuk, doos is nu ook mooi.
Ik ging al backen, nu durf ik hem ook aan anderen te laten zien.
Paar punten.
Titel naar linkx boven, schip op de golden cut (iets uit fotografie, iets met 1/3 lijn).
Verder vind ik hem aansprekelijk. Spel was leuk, doos is nu ook mooi.
Ik ging al backen, nu durf ik hem ook aan anderen te laten zien.
-
Gebruiker 3696
De gulden snede bestaat toch net iets langer dan de fotografiemaartend schreef: op de golden cut (iets uit fotografie, iets met 1/3 lijn).
- Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
- Contacteer:
-
maartend
- Critico
Whatever. Maar ik probeer het ook maa duidelijk te maken. Het klopt nl wel.Filosoof schreef:De gulden snede bestaat toch net iets langer dan de fotografiemaartend schreef: op de golden cut (iets uit fotografie, iets met 1/3 lijn).
- Noviomagum
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Standaard moderator
Het Artwork ziet er idd veel beter uit nu!
Ik weet niet of je al hebt bijgesneden van het orgineel, maar indien je nog ruimte hebt om te schuiven, zou je eens kunnen kijken wat je bereikt met schuiven richting rechts-onder.
Hiermee verlies je wat bruine manden, maar levert je links-boven blauwe lucht op, waarmee je meer plaats voor de titel creëert.
Deze snede oftewel onderlingen verhoudingen worden heel veel toegepast in o.a schilderkunst, fotografie, grafisch design etc. maar
Het is afgeleid van elementaire zaken uit de natuur. Hoe zaden, bloemen en blaadjes zijn opgebouwd bijvoorbeeld. Maar ook hoe een slakkenhuis zich verhoudingsgewijs ontwikkelt.
Ik zit zelf in de bouwwereld en in de architectuur/bouw, komt dit ook heel veel terug.
De verhoudingen in gevels, kozijnwerk, hekwerken en ga zo maar door.
De reeks van Fibonacci heeft hier ook weer mee te maken: 0,1,1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89 etc etc (het nakomende getal is steeds een optelsom van de voorgaande 2 getallen)
Door het combineren van deze getallen verhoudingsgewijs - verkrijg je een gulden snede verhouding.
Misschien wordt het nu wat te wiskundig, maar wat ik (en Maartend in eerste instantie) wil aangeven. Indien je rekening houd met de wetmatigheid van de Gulden Snede straalt dit rust uit.
Voor het menselijk oog en je gevoel kloppen de verhoudingen.
Houd je hier rekening mee, zal je cover waarschijnlijk dus meer mensen bekoren dan wanneer je verhoudingen niet kloppen...
Succes!
Ik weet niet of je al hebt bijgesneden van het orgineel, maar indien je nog ruimte hebt om te schuiven, zou je eens kunnen kijken wat je bereikt met schuiven richting rechts-onder.
Hiermee verlies je wat bruine manden, maar levert je links-boven blauwe lucht op, waarmee je meer plaats voor de titel creëert.
De Gulden Snede is zeker een factor waar je eigenlijk rekening mee moet gaan houden Duiker, want dit levert waarschijnlijk veel op.maartend schreef:Whatever. Maar ik probeer het ook maa duidelijk te maken. Het klopt nl wel.Filosoof schreef:De gulden snede bestaat toch net iets langer dan de fotografiemaartend schreef: op de golden cut (iets uit fotografie, iets met 1/3 lijn).
Deze snede oftewel onderlingen verhoudingen worden heel veel toegepast in o.a schilderkunst, fotografie, grafisch design etc. maar
Het is afgeleid van elementaire zaken uit de natuur. Hoe zaden, bloemen en blaadjes zijn opgebouwd bijvoorbeeld. Maar ook hoe een slakkenhuis zich verhoudingsgewijs ontwikkelt.
Ik zit zelf in de bouwwereld en in de architectuur/bouw, komt dit ook heel veel terug.
De verhoudingen in gevels, kozijnwerk, hekwerken en ga zo maar door.
De reeks van Fibonacci heeft hier ook weer mee te maken: 0,1,1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89 etc etc (het nakomende getal is steeds een optelsom van de voorgaande 2 getallen)
Door het combineren van deze getallen verhoudingsgewijs - verkrijg je een gulden snede verhouding.
Misschien wordt het nu wat te wiskundig, maar wat ik (en Maartend in eerste instantie) wil aangeven. Indien je rekening houd met de wetmatigheid van de Gulden Snede straalt dit rust uit.
Houd je hier rekening mee, zal je cover waarschijnlijk dus meer mensen bekoren dan wanneer je verhoudingen niet kloppen...
Succes!
Laatst gewijzigd door Noviomagum op vr 16 dec 2016, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Ik kan het toch niet nalaten aan het wiskundig aspect even toe te voegen dat de reeks eigenlijk begint met een 0, gevolgd door een 1Noviomagum schreef: De reeks van Fibonacci heeft hier ook weer mee te maken: 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89 etc etc (het nakomende getal is steeds een optelsom van de voorgaande 2 getallen)
Misschien wordt het nu wat te wiskundig, ...
-
maartend
- Critico
dit is idd wat ik bedoelde.Noviomagum schreef: Misschien wordt het nu wat te wiskundig, maar wat ik (en Maartend in eerste instantie) wil aangeven. Indien je rekening houd met de wetmatigheid van de Gulden Snede straalt dit rust uit.
Succes!
Heb er wel eens iets over gelzen en hou er zelf rekening mee, maar de therie snap ik nu ook. Thnx
- Noviomagum
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Standaard moderator
Je hebt gelijk Maxmaxitaxi777 schreef:Ik kan het toch niet nalaten aan het wiskundig aspect even toe te voegen dat de reeks eigenlijk begint met een 0, gevolgd door een 1Noviomagum schreef: De reeks van Fibonacci heeft hier ook weer mee te maken: 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89 etc etc (het nakomende getal is steeds een optelsom van de voorgaande 2 getallen)
Misschien wordt het nu wat te wiskundig, .... Daarna ontwikkelt de reeks zich inderdaad als 'ieder volgend getal is de twee daaraan voorafgaande getallen opgeteld'.
Ik heb 'm aangepast!
- Duiker
- Gouverneur
- Contacteer:
Ik ken het concept van de Gulden Snede en ik zal deze eens gaan toepassen op de boxart. Thanks voor de suggesties!
Keep Exploring Games
- Duiker
- Gouverneur
- Contacteer:
The Dutch East Indies heeft een verwachte Kickstarter datum: half februari!
En daarnaast wil ik iedereen een gelukkig nieuwjaar wensen!
En daarnaast wil ik iedereen een gelukkig nieuwjaar wensen!
Keep Exploring Games
- Rubik
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com
- Contacteer:
Ik zou ook even naar de windrichting kijken. De vlaggen op het schip op de voorgrond waaien van het land af, terwijl het schip op de achtergrond naar de kust vaart met de wind vol in de zeilen...
- Duiker
- Gouverneur
- Contacteer:
Dankje Rubik, ik had dit al doorgegeven aan mijn artiest maar was vergeten dat terug te koppelen.
Ik hoop over ongeveer een maand live te gaan, met een funding goal van de helft van Scuba (8.000-10.000 in plaats van 20.000). Dat zou hopelijk een hoop stress moeten schelen en een hoop toffe stretch goals moeten gaan halen.
Er zullen twee edities komen, een basic en een deluxe. De basic editie gewoon voor degenen die tegen een scherpe prijs het spel willen hebben. De deluxe editie voor de liefhebbers van de luxe materialen. De verschillen tussen de twee:
Schepen:
Kartonnen schepen in de basic zoals die van bv Golden Horn. Plastic miniatuur scheepjes in de deluxe. Van 6 centimeter lang!!
Munten:
Kartonnen munten in de basic. Metalen munten zoals die van de VOC in de deluxe.
Kratten:
De bekende bruine kleine houten cubes in de basic. Plastic miniatuur kratjes in de deluxe.
Specerijen:
Kartonnen fiches in de basic. Houten fiches in de deluxe.
Naar welke versie neigt jullie voorkeur, en wat zouden jullie een redelijk prijsverschil vinden tussen de twee versies met deze luxe extra's als verschil?
The Dutch East Indies heeft nu ook een vernieuwde entry op BGG met nieuwe foto's en up to date info.
Ik hoop over ongeveer een maand live te gaan, met een funding goal van de helft van Scuba (8.000-10.000 in plaats van 20.000). Dat zou hopelijk een hoop stress moeten schelen en een hoop toffe stretch goals moeten gaan halen.
Er zullen twee edities komen, een basic en een deluxe. De basic editie gewoon voor degenen die tegen een scherpe prijs het spel willen hebben. De deluxe editie voor de liefhebbers van de luxe materialen. De verschillen tussen de twee:
Schepen:
Kartonnen schepen in de basic zoals die van bv Golden Horn. Plastic miniatuur scheepjes in de deluxe. Van 6 centimeter lang!!
Munten:
Kartonnen munten in de basic. Metalen munten zoals die van de VOC in de deluxe.
Kratten:
De bekende bruine kleine houten cubes in de basic. Plastic miniatuur kratjes in de deluxe.
Specerijen:
Kartonnen fiches in de basic. Houten fiches in de deluxe.
Naar welke versie neigt jullie voorkeur, en wat zouden jullie een redelijk prijsverschil vinden tussen de twee versies met deze luxe extra's als verschil?
The Dutch East Indies heeft nu ook een vernieuwde entry op BGG met nieuwe foto's en up to date info.
Keep Exploring Games
- Duiker
- Gouverneur
- Contacteer:
-
maartend
- Critico
Hiephoi
Klein foutje dat ik zo snel zie op de KS pagina ; bij het stukje over spices staat;
Thorugh stretch goals, more upgrades
Het is Through bladiebladieblah.
jahjah, ik wil dat het spel ook perfect wordt. Het was echt leuk om te spelen.
Klein foutje dat ik zo snel zie op de KS pagina ; bij het stukje over spices staat;
Thorugh stretch goals, more upgrades
Het is Through bladiebladieblah.
jahjah, ik wil dat het spel ook perfect wordt. Het was echt leuk om te spelen.