Maja Dijkstra

Informatie, interviews, discussies over/met spelontwerpers en vormgevers

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Rubik
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Maja Dijkstra

Bericht door Rubik »

In 2006 was Maja Dijkstra op de Ducosim beurs te zien met haar spel Huizenjacht. Gisteravond was in het programma Hart van Nederland te zien, dat ze door een auto ongeluk helemaal verlamd is.
Je kunt de uitzending op internet zien.

Labels:
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Ik heb de uitzending inderdaad ook gezien. Ze woont ook in een dorp vlak bij Emmeloord. Toch een triest verhaal :( , ik hoop dat ze de spellen in elk geval weet te verkopen.
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Whow, droevig verhaal zeg. Is het een leuk spel en waar is het te koop?
Rubik
Caballero

Bericht door Rubik »

In Spelmagazijn heb ik staan:

<<

Titel: Huizenjacht
Producent: Dutch Reality Games Aantal spelers: 3 tot 4
Leeftijd: vanaf 12 jaar

Beschrijving: De spelers bouwen huizen in een nieuwbouwwijk en verbouwen deze later tot villa's om aan punten te komen. Elke beurt bestaat uit dobbelen, onderhandelen, (ver)bouwen en aansluiten, nieuwe kaarten pakken. De kleurendobbelsteen bepaalt welke kavels geld en bouwkaarten opleveren. Je kunt vervolgens met andere spelers handelen om aan bouwkaarten of geld te komen. In de bouwfase kun je een huis bouwen, een huis verbouwen of gas, water en elektriciteit aansluiten. De kaarten die je aan het eind van je beurt moet pakken geven voor- of tegenspoed.

Opmerking: Je herkent in dit spel veel elementen van De Kolonisten van Catan. Nu steek je er echter nog wat van op over het bouwen van huizen en wat daar bij komt kijken.

--------------------------------------------------------------------------------

Spelmateriaal: een spelbord, 24 huizen, 116 kaarten, 40 bankbiljetten, 1 kleurendobbelsteen, 4 overzichtskaarten

Opmerking: Het spel ziet er prima uit voor een eerste uitgave van een nieuw bedrijfje. Jammer dat het spelbord te klein is voor de doos en flink heen en weer schuift.
Je kunt het spel bestellen via de website van Dutch Reality Games.

>>

Ik weet echter niet of bestellen via de website nog mogelijk is.
Rubik
Caballero

Bericht door Rubik »

cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Jeetje zeg. Ik zie het bericht nu pas. Wat ontzettend erg. Ik kan me de eerste berichten over haar spel nog wel herinneren en vroeg me ergens voor Spiel nog af wat er van haar bordspel geworden was.