Spellenclub Assen ( Spelers gezocht.)

Voor wie buiten clubverband op zoek is naar medespelers of voor wie een spellenclub wil oprichten.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Iedereen die buiten clubverband op zoek is naar medespelers kan hier een berichtje plaatsen. Voor spelverenigingen is er een ander forumonderdeel beschikbaar.

Gezien de specifieke doelgroep krijgen rollenspellen en wargames elk bovenaan een apart plekje.
zipp12
Joker

Spellenclub Assen ( Spelers gezocht.)

Bericht door zipp12 »

Hallo allemaal,

Ik wil graag een bordspellenclub oprichten in Assen met een specifiek thema. Fans van SF en horror en fantasy en alternatieve bordspelen zijn welkom.

Stuur me maar een pmmetje en dan neem ik contact met je op.

Groet van Jan 8)

Labels:
hermanroozen
Veenboer
Persoonlijke Ondertitel: tekst en tekeningen
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Spellenclub Assen ( Spelers gezocht.)

Bericht door hermanroozen »

Ik hou niet van Horror en Fantasy, maar wel van SF en bordspelen. En ik woon in Assen. Mag dat ook?

:)
zipp12
Joker

Bericht door zipp12 »

Oke, ik heb nog eens kritisch naar mijn spellenverzameling gekeken en qua SF heb ik de volgende spellen: The awful green things from outer space( is heel grappig), Sucking vacuum, Abduction, Chrononauts ( is een super leuk spel over tijdreizen en het veranderen van de geschiedenis.) Verder heb ik eventueel nog even een soort Risk spel ( dit bordspel zal ik misschien verkopen.)dat speelt na de atoomoorlog ( in de toekomst) en ik heb een bordspel van Star trek : de Klingon uitdaging , maar deze is met een videoband en ik heb zelf geen videorecorder. Ook heb ik zelf nog het uitdagende bordspel: Doom the boardgame + uitbreiding. Erg spannend is dit spel en sfeervol. Ohja en ik heb nog Sharur evolutions staan. Dan speel je een ras en evolueer je en je krachten ook. Dit is een bordspel dat alternatief te noemen is. Misschien heb jij nog iets leuks op het gebied van SF dan ben ik wel nieuwsgierig. Ik sta verder wel open voor andere bordspelen alleen mis ik bijvoorbeeld bij Kolonisten en dat soort nieuwe spelen die in de Nederlandse spellenwinkel ( Bart smit, Intertoys.) liggen een bepaalde sfeer die ik bij de importspelen die ik bestel wel heb, maar misschien is dit wel zeer persoonlijk. Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Als je nog een ander idee hebt sta ik daar open voor.

Groet van Jan 8)

P.s. Gave blog heb je trouwens!
hermanroozen
Veenboer

Mijn verzameling staat op BoardGame Geek:
http://www.boardgamegeek.com/collection ... rmanroozen
Enne... ik hou niet van horror en fantasy, maar een bordspel met dat thema sla ik niet bij voorbaat af. Ik heb "In de Ban van de Ring", ook de kinderversie, en nog een Lord of the Rings kaartspel. "Het Spel der Tronen" is op een fantasy-boek gebaseerd. Smallworld zou je ook fantasy kunnen noemen. Andromeda speelt zich af in de ruimte.
Ik ben wel nieuwsgierig naar Chrononauts. Neem maar mee naar de spellenmiddag in Kloosterveen a.s. zaterdag. :D
zipp12
Joker

Bericht door zipp12 »

Heyy Herman,

Klinkt goed, de titels die jij noemt qua bordspellen. Ik word al nieuwsgierig.

Ik heb behalve chrononauts ook een paar leuke horrorbordspelen zoals:

_ Zombies! ( Dit is echt heel cool.) ( Vlug te spelen)

- Arkham Horror ( zeer uitgebreid. Een van de meest grote en sfeervolle bordspellen op het gebied van horror.) Dit spel duurt echter wel iets van 2 a 2 een half uur. Is wel de moeite waard.

Verder nog alternatieve bordspelen over King Arthur:

- Shadows over camelot. ( Een sfeervol en cooperatief bordspel) Heel mooie vormgeving en veel spelplezier.)

- De legendes van Camelot.( Ook erg goed.)

Wat ook spannend is om te spelen is:

- Drakon. ( Over een draak en een dungeoncomplex.)

_ Kill Doctor Lucky. ( Een grappig spel over een rijke stinkerd om zeep helpen voor de erfenis.) GRappig en leuk.

Nou, en als je het dan nog niet zat bent heb ik echt nog wat zeldzame bordspelen:

- City of chaos. ( Dit bordspel kan dagen duren!) Het gaat over een stad die vervalt tot chaos en je hebt de opdracht om de oorzaken van de chaos op te sporen en deze op te lossen. Dit is geen bordspel meer dit is een beleving vind ik.

- The hellgame. ( Dit bordspel is zeer sfeervol en het spelidee en ontwerp zijn geinspireerd op een beroemd boek van Dante : De goddelijke komedie.)

- Betrayal at house on the hill. ( Subliem spookhuisbordspel met heuse scenario's die je doen verrassen.) Wel helemaal in het Engels.

Nou ik heb nog meer, maar deze wilde ik even benoemen. Zeg maar welke ik mee moet nemen dan doe ik dat.

Alleen 1 probleem voor dit weekend. Mijn zus is zaterdag om 16:00 jarig en ik heb wellicht geen tijd meer om voor 17:00 er te zijn. Ik hoop dat jullie nog vaker zo'n bordspeldag organiseren, want dan kom ik zeker weten!

Groet van Jan :mrgreen:
hermanroozen
Veenboer

16 juli spelen we weer...

Deze week was ik bij Plok in Assen en daar hoorde ik van spellenvereniging (in oprichting?) ARGG. Asser Recreational Game Group, of zoiets. Ze schenen zelfs een hyve te hebben, maar ik kan er verder op internet niks over vinden.
beekiebeekie
Party Animal
Persoonlijke Ondertitel: beekiebeekie

Bericht door beekiebeekie »

en komt de spellenvereniging in assen er of niet?

kan alleen nog wat oude twitterberichten vinden

kom zelf uit valthermond en ook op zoek naar spelers, niet specifiek voor een
bepaald genre, maar wel de spellen vanaf een uur speeltijd...

laat maar weten wanneer jullie een spel spelen, dan kijk ik of ik kan aanschuiven...

groetjes,

dennis