wie speelt er go?

Voor wie buiten clubverband op zoek is naar medespelers of voor wie een spellenclub wil oprichten.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Iedereen die buiten clubverband op zoek is naar medespelers kan hier een berichtje plaatsen. Voor spelverenigingen is er een ander forumonderdeel beschikbaar.

Gezien de specifieke doelgroep krijgen rollenspellen en wargames elk bovenaan een apart plekje.
vdberg
Meeple
Persoonlijke Ondertitel: Paolo Rossi

wie speelt er go?

Bericht door vdberg »

Ik woon in Emmeloord en wil graag go spelen en leren.

Labels:
Ryton
Meeple

Re: wie speelt er go?

Bericht door Ryton »

o.a. ik speel Go (sterkte ongeveer 9 kyu), maar ik ben niet van jouw regio.

Als je van online spelen houdt, kan je zeker eens gaan kijken op www.gokgs.com
Op deze gratis go-server vind je spelers van alle niveaus op elk moment van de dag, en vaak ook behulpzame en competente uitleggers! De voertaal is er er voornamelijk Engels, maar er zijn ook nationale discussie-kamers.

Ook zijn er online heel wat websites te vinden die je op weg helpen in het spel. Hiervoor kan je volgens mij best starten op www.senseis.xmp.net/?TheInteractiveWayToGo

Veel plezier met dit enorm boeiende spel!
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Ik woon wel in je regio (in Emmeloord zelfs) maar speel geen Go. Ik hoop dat je aan tips van Ryton wat hebt. Verder weet ik niet of je de spellenwinkel Toysenzo kent, daar kunnen ze je wellicht ook verder helpen. Ze organiseren zowiezo elke maand een spellenavond in de Bottem. De eerstvolgende is 13 december om 19:30 uur.
stofke
Regenmaker

Bericht door stofke »

@ vdberg, misschien kan je volgend weekend naar Spel in Broechem daar is een initiatie van GO
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

stofke schreef:@ vdberg, misschien kan je volgend weekend naar Spel in Broechem daar is een initiatie van GO
Als je op zaterdag de 26e kan mag je met me meerijden :wink:
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Bridget »

Op de website van de Go bond vind je locatie's waar Go clubs regelmatig een avondje spelen.
Als beginner ben je vast welkom, en zijn ze bereid om het je te leren. (hier tenminste wel, maar dat is te ver weg).

Koop een goed beginnersboekje (kijk even bij een tweedehands-boeken-dump-zaak) en ga thuis aan de slag.

http://www.gobond.nl/Bond/clubs.php
Everybody has the right to play...
Elske
PIONier

Bericht door Elske »

Hallo,

Ik weet dat mijn reactie een beetje laat is, maar ik speel nu ook go. Ik ben nog een beginner (19e kyu ongeveer) maar heb wel al een paar workshops gevolgd en een potje of 15 gespeeld.
Nog belangrijker is dat ik in Emmeloord woon. Ik heb plannen om een club in Emmeloord te beginnen. Ik heb al een idee voor een speellocatie, maar de eigenaren van de locatie moeten nog even overleggen of ik daar mag mag spelen en of dat gratis is of dat er wel kosten zijn.

Speel jij ook nog steeds go of wil je het nog steeds gaan leren?
Ik hoop dat je dit nog ziet :)

Groeten,
Elske uit Emmeloord
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

@ Elske stuur de topic opener een privéberichtje dan krijgt hij een mailtje in zijn inbox. Zo maak je meer kans dat het wordt gelezen.
Afbeelding
Elske
PIONier

Bericht door Elske »

WTULTC schreef:@ Elske stuur de topic opener een privéberichtje dan krijgt hij een mailtje in zijn inbox. Zo maak je meer kans dat het wordt gelezen.
Bedankt voor de tip. Ik heb een privé bericht verstuurd.
Zijn er hier trouwens nog meer go spelers uit Emmeloord?
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Elske schreef:
WTULTC schreef:@ Elske stuur de topic opener een privéberichtje dan krijgt hij een mailtje in zijn inbox. Zo maak je meer kans dat het wordt gelezen.
Bedankt voor de tip. Ik heb een privé bericht verstuurd.
Zijn er hier trouwens nog meer go spelers uit Emmeloord?
Je zou eens langs kunnen gaan op de spellenavond die 1x in de maand op woensdagavond in het Voorhuys wordt gehouden. Toevallig is het morgenavond weer zover. :D
Daar komen tussen de 10 en 20 bordspelers en daar vind je vast wel iemand die Go met je wil doen. Hier kan je de data volgen: https://www.facebook.com/ToysenZo