Spellenwinkels Aken - Duitsland
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Dit forumdeel is voorbehouden voor interessante spelaanbiedingen en voor spellenwinkels. Winkels kunnen hier hun gegevens, aanbod, promo's en activiteiten publiceren. Bordspelmania faciliteert dit gratis, op voorwaarde dat nieuwe berichten van een winkel telkens in hetzelfde draadje worden geplaatst.
Dit forumdeel is voorbehouden voor interessante spelaanbiedingen en voor spellenwinkels. Winkels kunnen hier hun gegevens, aanbod, promo's en activiteiten publiceren. Bordspelmania faciliteert dit gratis, op voorwaarde dat nieuwe berichten van een winkel telkens in hetzelfde draadje worden geplaatst.
-
aicirtap
- Critico
Spellenwinkels Aken - Duitsland
Ik dacht maak hier een topic over aan. Ik weet niet of er al een topic bestaat maar kon er niet zo snel 1 vinden. Ik dacht het kerstshoppen staat voor de deur en meestal vertrekt men dan naar de Duitse steden.
Ik ga zelf een dagje kerstshoppen in Aken in december. Naast de kerstmarkt en rondwandelen in de stad, zou ik graag ook bij een spellenwinkel willen neuzen. Iemand tips?
Ik ga zelf een dagje kerstshoppen in Aken in december. Naast de kerstmarkt en rondwandelen in de stad, zou ik graag ook bij een spellenwinkel willen neuzen. Iemand tips?
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
Labels:
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Re: Spellenwinkels Duitsland
Niet perse een spellenwinkel maar de galleria kaufhof heeft vaak wat leuke aanbiedingen en vrij veel spellen. Karstad vaak ook.
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
Mayersche Buchhandel heeft ook veel ...
Het zijn daar vaak de grote warenhuizen die ook een assortiment spellen hebben ...
Het zijn daar vaak de grote warenhuizen die ook een assortiment spellen hebben ...
-
aicirtap
- Critico
ik begreep inderdaad galeria kaufhof van iemand anders en teddy en co, maar zag dat die bij een andere winkel is opgenomen
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Op de Spielbox website vond ik deze: http://www.spielmix.com
-
olavf
- El Capitan
Wuerfelkiste is een mooie spellenwinkel net buiten het centrum. Galeria Kaufhof en Spielmix hebben een beperkt assortiment. Als je koopjes zoekt kun je terecht bij Mueller (drogisterijketen). Die hebben ook een flinke collectie van de grotere uitgevers.
-
Krisverbeeck
- Matroos
op boardgamegeek kan je terecht.
http://boardgamegeek.com/thread/396615/ ... ie/page/65
http://boardgamegeek.com/thread/396615/ ... ie/page/65
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Bij Galeria Kaufhof ga ik steevast langs voor koopjes als ik in Duitsland ben en in Aken is er inderdaad ook eentje. Teddy en Co ben ik drie jaar terug ofzo ook geweest en daar was een grote bovenverdieping met bordspellen, maar van iets in mijn ogen simpels en (zeker in Duitsland) gangbaars (uitbreidingen Funkenschlag) hadden ze helemaal niets... Het stond vooral vol met heel veel kleine spelletjes van merken als KOSMOS en Ravensburger, dus hun assortiment viel me tegen. Heb het van Funkenschlag zelfs nog gevraagd namelijk.
-
aicirtap
- Critico
Ik zag op de site van spielemix dat die dicht gaat. Tenminste als mijn duits goed is. Haha.
-
DeKerstman
- El Capitan
Als ik het bericht lees, zijn zij al anderhalf jaar dicht.....aankondiging dateert van eind 2012.aicirtap schreef:Ik zag op de site van spielemix dat die dicht gaat. Tenminste als mijn duits goed is. Haha.
-
swiffie
- PIONier
Hallo,
een Flagstore van Heidelberger (heeft het overgenomen van Spielmix):
http://www.wuerfelkiste.de/kontakt/
een Flagstore van Heidelberger (heeft het overgenomen van Spielmix):
http://www.wuerfelkiste.de/kontakt/
-
marcaronie
- Matroos
Ik woon zelf op 10-15 minuten afstand van Aken en ga er altijd voor de kerst de inkopen (zogenaamd voor de kinderen natuurlijk
) doen!
Er zijn inderdaad genoeg plekken in Aken waar je veel spellen kunt vinden... sommige plekken liggen alleen niet zo voor de hand!
Enkele zijn al genoemd (Galleria Kaufhof...even rondlopen; Maeyersche...lijkt een boekenwinkel, maar even op zoek gaan en er liggen genoeg spellen klaar! Zeker sinds de verbouwing)
Mijn lievelingswinkel is echter Müller!! Het lijkt op de onderste verdieping een parfumwinkel, maar als je de roltrappen omhoog gaat, is het een echt spellen (speelgoed)paradijs!! Ze hebben er de kleinere spellen, de grote dozen, veel Haba en heel veel uitbreidingen! Het ligt in de buurt van 'Lust for Life' (waar ze ook een leuke afdeling met spellen hebben) en in de buurt van de (Kerst)markt...die ook altijd leuk is!!!
Een dagje Aken is voor Kerstmis altijd wel een leuk uitje voor ons (al wonen we er nog zo dichtbij)!
Ik weet niet of dat ook in de planning ligt en of het de moeite waard is, maar op een kleine afstand van Aken ligt ook een Toys'r Us! Het is een beetje uit de richting, maar ook daar hebben ze vaak (voor kerst) een paar (spel)aanbiedingen en het is altijd wel leuk om daar rond te kijken!
Er zijn inderdaad genoeg plekken in Aken waar je veel spellen kunt vinden... sommige plekken liggen alleen niet zo voor de hand!
Enkele zijn al genoemd (Galleria Kaufhof...even rondlopen; Maeyersche...lijkt een boekenwinkel, maar even op zoek gaan en er liggen genoeg spellen klaar! Zeker sinds de verbouwing)
Mijn lievelingswinkel is echter Müller!! Het lijkt op de onderste verdieping een parfumwinkel, maar als je de roltrappen omhoog gaat, is het een echt spellen (speelgoed)paradijs!! Ze hebben er de kleinere spellen, de grote dozen, veel Haba en heel veel uitbreidingen! Het ligt in de buurt van 'Lust for Life' (waar ze ook een leuke afdeling met spellen hebben) en in de buurt van de (Kerst)markt...die ook altijd leuk is!!!
Een dagje Aken is voor Kerstmis altijd wel een leuk uitje voor ons (al wonen we er nog zo dichtbij)!
Ik weet niet of dat ook in de planning ligt en of het de moeite waard is, maar op een kleine afstand van Aken ligt ook een Toys'r Us! Het is een beetje uit de richting, maar ook daar hebben ze vaak (voor kerst) een paar (spel)aanbiedingen en het is altijd wel leuk om daar rond te kijken!
-
aicirtap
- Critico
Thanks!
Ja via mijn werk kan ik voor 10 euro op en neer naar utrecht. We komen tegen 11 uur aan (we vertrekken om 8 uur, snap niet dat het 3 uur duurt maar ok ...) En gaan rond 1730 uur weer huiswaarts. Dus zal ongeveer 6 uur hebben. Ik ben lekker in mijn eentje dus hoef niet te luisteren naar iemand anders
Denk eerst maar even wat gebouwen bekijken en winkels meepikken.
Kerstmarkt lijkt mij wat gezelliger als het wat donkerder wordt. En heb in Berlijn ooit al 5 kerstmarkten in een week bezocht dat was 5 jaar geleden haha dus dat staat wat lager op de to-do-lijst.
Zal van de week even een plattegrond gaan uitprinten en dan even vast wat dingen aankruisen op de kaart en dan een route uitstippelen
Ja via mijn werk kan ik voor 10 euro op en neer naar utrecht. We komen tegen 11 uur aan (we vertrekken om 8 uur, snap niet dat het 3 uur duurt maar ok ...) En gaan rond 1730 uur weer huiswaarts. Dus zal ongeveer 6 uur hebben. Ik ben lekker in mijn eentje dus hoef niet te luisteren naar iemand anders
Denk eerst maar even wat gebouwen bekijken en winkels meepikken.
Kerstmarkt lijkt mij wat gezelliger als het wat donkerder wordt. En heb in Berlijn ooit al 5 kerstmarkten in een week bezocht dat was 5 jaar geleden haha dus dat staat wat lager op de to-do-lijst.
Zal van de week even een plattegrond gaan uitprinten en dan even vast wat dingen aankruisen op de kaart en dan een route uitstippelen
-
aicirtap
- Critico
Ik ben bij Muller, Teddy en Co en Galeria geweest. Spellen zijn vergelijkbaar met nederlandse prijzen of zelfs duurder. Alleen van Camel up lag er een aanbieding, weet de prijs even niet meer, het dorp lag bij muller voor 22 euro en bij dacht ik galeria was kingdom builder voor 15 euro. Dus met lege handen thuis gekomen 
Ik was op zoek naar Splendor, Het dorp de uitbreiding van de haven, uitbreidingen van Carcassonne en las vegas. En ook wel verder geneusd in het schap uiteraard
Ik was op zoek naar Splendor, Het dorp de uitbreiding van de haven, uitbreidingen van Carcassonne en las vegas. En ook wel verder geneusd in het schap uiteraard