Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
ditterio schreef:Dus als een goed spel van een kleine uitgever wordt genomineerd maar vervolgens geen 5000 euro wil betalen, dan wordt het zonder pardon van de nominatielijst gezwierd. Dar zou schandalig zijn.
Werken de Nederlandse spellenprijs en de gouden ludo op dezelfde manier?
Volgens mij bieden de uitgevers bij Speelgoed van het Jaar zelf de spellen aan voor het nominatieproces, waarna een jury beslist wat er wordt genomineerd. Volgens mij is aan het aanbieden verbonden dat je je verplicht om bij een eventuele nominatie het bedrag te bepalen.
De Nederlandse Spellenprijs heeft nog nooit een cent voor nominaties of winnaars ontvangen.
Erwin schreef:De Nederlandse Spellenprijs heeft nog nooit een cent voor nominaties of winnaars ontvangen.
Gelukkig maar
Op basis van welke criteria worden de spellen voor de Nederlandse spellenprijs geselecteerd? Wie beslist er welke spellen in aanmerking komen en welke niet?
*puur uit interesse*
Erwin schreef:Volgens mij is aan het aanbieden verbonden dat je je verplicht om bij een eventuele nominatie het bedrag te bepalen.
De wereld is om zeep...
Dat is inderdaad vreemd maar langs de andere kant brengt zo'n titel ook wel extra geld in het laatje ??
Als je ergens kan opzetten 'verkozen tot speelgoed van het jaar' dan gaan volgens mij de verkoopcijfers toch ook weer een stukje omhoog waardoor je ook weer meer gaat verdienen ?? Je kan dus spreken van een berekende investering imo, je moet natuurlijk ook de prijs nog wel winnen maar 'genomineerd voor speelgoed van het jaar' staat ook nog niet zo slecht denk ik dan.
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Erwin schreef:De Nederlandse Spellenprijs heeft nog nooit een cent voor nominaties of winnaars ontvangen.
Gelukkig maar
Op basis van welke criteria worden de spellen voor de Nederlandse spellenprijs geselecteerd? Wie beslist er welke spellen in aanmerking komen en welke niet?
*puur uit interesse*
Gelukkig ammehoela. Een spellenprijs heeft geld nodig om promotie te kunnen maken.
Ik ben persoonlijk gecharmeerd van het verdienmodel van het Spiel des Jahres, waarbij de winnaar betaalt voor het gebruik van het logo.
Erwin schreef:Ik ben persoonlijk gecharmeerd van het verdienmodel van het Spiel des Jahres, waarbij de winnaar betaalt voor het gebruik van het logo.
Ik ben helemaal niet gehinderd door kennis van cijfers, maar ik vermoed dat je met het logo SdJ op jouw doos heel gemakkelijk een winstgevend jaar draait. De investering zal het zeker waard zijn.
Is er ooit onderzoek gedaan naar de impact van de NSP op verkoopcijfers?
Een film die wordt genomineerd voor een oscar zal de verkoopcijfers voor de dvd ook de hoogte in jagen maar wil dat zeggen dat de regisseur van die film ook moet betalen voor die oscar nominatie?
In de videogame industrie kennen ze er blijkbaar ook iets van:
Capcom onthult wat we eigenlijk altijd al vermoedden: de vele prijzen die de game-industrie ieder jaar aan zichzelf uitreikt stellen in werkelijkheid maar weinig voor. Neem de uitreiking van de prestigieuze Annual Interactive Achievement Awards, volgende maand op de D.I.C.E. Summit. Ondanks dat Capcom vorig jaar volop in de schijnwerpers stond met enthousiast ontvangen spellen als Okami en Dead Rising, is het Japanse softwarehuis in geen enkele categorie genomineerd.
De reden? Capcom heeft geen zin om eerst voor vele duizenden dollars lid te worden van de AIAS. “Geen enkele game, ontwerper, of ontwerp-team kan of zal genomineerd worden voor een award tenzij het bedrijf eerst een lidmaatschap koopt voor de AIAS,” aldus Capcom. Om diezelfde reden kon het ook gebeuren dat spel-van-het-jaar Resident Evil 4 op de D.I.C.E. Summit van vorig jaar geen enkele prijs kreeg toebedeeld.
Tot zover het beeld van een eerlijke jury die objectief bepaalt wat de beste games van het afgelopen jaar waren, dus.