Winnaars Speelgoed van het Jaar - lijst vakjury

De jury selecteerde de volgende kwaliteitsvolle spellen voor u

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Winnaars Speelgoed van het Jaar - lijst vakjury

Bericht door Bart »

Speelgoed van het Jaar (NL) maakte deze week de winnaars, genomineerd door de vakjury, bekend. Deze vakjury heeft de voorbije maanden heel wat speelgoed, spellen en puzzels getest. In twaalf verschillende categorieën nomineerde de jury telkens drie winnaars. Het publiek krijgt nu de kans om per categorie voor de publieksprijs te stemmen. Dat kan tot 25 oktober. Tijdens het Nationale Speelgoed Gala op 2 november worden dan de winnaars van de publieksprijzen bekend gemaakt.

Voor de eerste keer krijgen gezelschapsspellen, naast de traditionele leeftijdscategorieën voor speelgoed, ook drie specifieke categorieën: kinderspel, familiespel en kennerspel. Uiteraard kunnen we deze erkenning alleen maar toejuichen.

Wij vermelden hier enkel de genomineerde spellen door de vakjury.
De volledige lijst met speelgoed en puzzels kan je terugvinden op de website van Speelgoed van het jaar.

Speelgoed 10 & 11 jaar:
  • MicroMacro: Crime City | White Goblin Games
  • My City | 999 Games

Speelgoed 12 tot 17 jaar:
  • Paleo | 999 Games
  • Throw Throw Burrito | Asmodee

Speelgoed +18
  • 20 second Showdown | 999 Games
  • Mysterium Park | Asmodee

Kinderspel
  • Oma's woeste waslijn | Megableu
  • Apple Twist | Smart Games
  • Keer op Keer Kids | 999 Games

Familiespel
  • Escape Your House | Identity Games
  • MicroMacro: Crime City | White Goblin Games
  • Throw Throw Burrito | Asmodee

Kennerspel
  • Everdell | White Goblin Games
  • Paleo | 999 Games
  • Mysterium Park | Asmodee

Links:
Bijlagen
Escape_your_house_rechts_V4.png
Everdell_rechts_V4.png
Keer op keer kids_links_V4.png
Apple twist_links_V3.png
Omas woeste waslijn_links_V4.png
MysteriumPark_rechts_V4.png
20_second_showdown_links_V3.png
Throw_throw_Burrito_links.png
Paleo_links_V3.png
MyCity_rechts_V4.png
Micro macro crime city_rechts_V4.png
speelgoedvhjr2021.png
(121.42 KiB) Nog niet gedownload
Laatst gewijzigd door Bart op wo 26 jan 2022, 21:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: correctie Escape your house, met dank aan Erwin

Labels:
Jerome
Gouverneur

Re: Winnaars Speelgoed van het Jaar - lijst vakjury

Bericht door Jerome »

Paleo en Micromacro mogen van mij winnen in elke categorie waar ze meedoen. Om dat kracht bij te zetten heb ik er alvast op gestemd.
Over de andere categorieën heb ik geen mening.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Ik blijf het gezien het volgende artikel in het deelnemersregelement een dubieuze prijs vinden.

Neemt niet weg dat ik wel blij ben dat veel bordspeluitgevers er dat voor over hebben.
7. Aan deelname aan de verkiezing zijn geen kosten verbonden. De leverancier van een winnend artikel verplicht zich tot betaling van € 5.499 excl. BTW voor het eerste artikel dat wint van deze leverancier. De bijdragen voor een eventueel tweede en derde winnend artikel van 1 leverancier, bedragen resp. € 3.999 en € 3.499. Wint hetzelfde artikel meerdere malen, bedraagt de bijdrage eenmalig € 5.499. De Verkiezing Speelgoed van het Jaar gebruikt deze bijdragen voor de organisatie van de verkiezing en de promotie van de winnaars. De factuur voor de kosten van het winnen zal binnen een week na de bekendmaking worden verzonden en moet binnen twee weken na verzending zijn voldaan aan de SGN.
Naast de vergoeding moeten evt. kosten worden gemaakt voor het kopen van stickers met het logo “Winnaar”. Nadere bijzonderheden zullen worden verstrekt in de bijeenkomst in de week van 6 juli 2021.
Afbeelding
Bart
Beheerder

Bericht door Bart »

WTULTC schreef: Ik blijf het gezien het volgende artikel in het deelnemersregelement een dubieuze prijs vinden.

Neemt niet weg dat ik wel blij ben dat veel bordspeluitgevers er dat voor over hebben.
7. Aan deelname aan de verkiezing zijn geen kosten verbonden. De leverancier van een winnend artikel verplicht zich tot betaling van € 5.499 excl. BTW voor het eerste artikel dat wint van deze leverancier. De bijdragen voor een eventueel tweede en derde winnend artikel van 1 leverancier, bedragen resp. € 3.999 en € 3.499. Wint hetzelfde artikel meerdere malen, bedraagt de bijdrage eenmalig € 5.499. De Verkiezing Speelgoed van het Jaar gebruikt deze bijdragen voor de organisatie van de verkiezing en de promotie van de winnaars. De factuur voor de kosten van het winnen zal binnen een week na de bekendmaking worden verzonden en moet binnen twee weken na verzending zijn voldaan aan de SGN.
Naast de vergoeding moeten evt. kosten worden gemaakt voor het kopen van stickers met het logo “Winnaar”. Nadere bijzonderheden zullen worden verstrekt in de bijeenkomst in de week van 6 juli 2021.
Dat is al jaren een gegeven en iets waar iedere uitgever zelf over moet beslissen. Ik ben zelf aangenaam verrast dat er vanaf dit jaar ook aparte prijzen zijn voor spellen. Als op deze manier spellen in het algemeen meer zichtbaarheid krijgen kunnen we dat alleen maar toejuichen. Als potentiële kopers in een speelgoedwinkel of supermarkt sneller een van de winnaars met het logo van 'Speelgoed van het jaar' kopen is dat waarschijnlijk al een vooruitgang, niet alleen voor de winnende uitgevers, maar voor de betere spellen in het algemeen.
Afbeelding
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Contacteer:

Bericht door mazinho »

Ach
Als ik moest kiezen tussen NSP en SvhJ als veelspeler dan wist ik het wel. Als marketing- en communicatieprofessional besef ik wat SvhJ winst (en vooral het winnaarslogo) voor een titel doet in online en offline retail voor de massamarkt. Die business case zou wel eens positief kunnen uitpakken. Zou mooi zijn als “de consument” op termijn het NSP-logo gaat herkennen en waarderen zoals het SvhJ logo nu. NSP zet flinke stappen.

Wie zou volgens jullie de Kim Kötter van NSP moeten zijn?
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Chantal Jansen. Die komt zo vaak op tv. Die wordt door iedereen wel herkend door alle leeftijden ook.

Kan wel iemand noemen die daar heel goed bij zou passen maarja als weinig mensen de persoon kennen heeft het weinig zin.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Bart schreef: Dat is al jaren een gegeven en iets waar iedere uitgever zelf over moet beslissen. Ik ben zelf aangenaam verrast dat er vanaf dit jaar ook aparte prijzen zijn voor spellen. Als op deze manier spellen in het algemeen meer zichtbaarheid krijgen kunnen we dat alleen maar toejuichen. Als potentiële kopers in een speelgoedwinkel of supermarkt sneller een van de winnaars met het logo van 'Speelgoed van het jaar' kopen is dat waarschijnlijk al een vooruitgang, niet alleen voor de winnende uitgevers, maar voor de betere spellen in het algemeen.
Ik heb ook geen moeite met de vergoeding, aangezien deze pas na de beslissing van de jury wordt gevraagd en nodig is voor organisatie en promotie.

In 2011 hadden ze een afzonderlijke spellenverkiezing aangekondigd, die in 2012 werd omgekat naar een aparte categorie voor spellen, maar dit duurde niet lang. We zullen zien hoe lang ze het deze keer volhouden.

Ik loop zelf niet warm voor de aanpassingen. De hoeveelheid winnaars is lachwekkend en nietszeggend tegelijk. Een prijs waarbij men niet wil kiezen. Een massa=kassa prijs.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Edwin84 schreef: Chantal Jansen. Die komt zo vaak op tv. Die wordt door iedereen wel herkend door alle leeftijden ook.

Kan wel iemand noemen die daar heel goed bij zou passen maarja als weinig mensen de persoon kennen heeft het weinig zin.
Maar wij kennen jou toch?
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Pura Vida schreef:
Edwin84 schreef: Chantal Jansen. Die komt zo vaak op tv. Die wordt door iedereen wel herkend door alle leeftijden ook.

Maar wij kennen jou toch?
Ohw ik dacht dat om bekendheid ging voor mensen van buiten het forum Afbeelding
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Die ken ik niet. Chantal Janzen wel. Van tv dan.
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Jerome schreef:
Die ken ik niet. Chantal Janzen wel. Van tv dan.
Ohw van tv. Dacht al dat jullie samen vroeger geknikkerd hadden.

Wist trouwens niet dat je haar naam zo schreef.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

@Bart in de categorie familiespel heb je de winnaar van de categorie puzzels opgenomen. Dit moet zijn het nieuwe spel Escape Your House.

Escape Your House is overigens een opmerkelijke winnaar. Dit spel ligt pas vanaf eind september in de winkel. Wat een aanfluiting dat ze een niet verkrijgbaar spel laten winnen. Maar ja, zoiets kan gebeuren wanneer je de verkiezing laat organiseren onder de hoede van een van de mensen achter Identity Games.
Fregonar
Grote Dienaar
Persoonlijke Ondertitel: Karel Titeca

Bericht door Fregonar »

Micro-Macro in categorie 10-11 jaar en familiespel?? :wtf:
Apart…
Bart
Beheerder

Bericht door Bart »

Erwin schreef: @Bart in de categorie familiespel heb je de winnaar van de categorie puzzels opgenomen. Dit moet zijn het nieuwe spel Escape Your House.

Escape Your House is overigens een opmerkelijke winnaar. Dit spel ligt pas vanaf eind september in de winkel. Wat een aanfluiting dat ze een niet verkrijgbaar spel laten winnen. Maar ja, zoiets kan gebeuren wanneer je de verkiezing laat organiseren onder de hoede van een van de mensen achter Identity Games.
Bedankt voor je opmerkzaamheid! Is nu aangepast.
Afbeelding
Plaats reactie