Winnaars Nederlandse Spellenprijs 2015

De jury selecteerde de volgende kwaliteitsvolle spellen voor u

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

RvdH83
Fabrieksmanager

Re: Winnaars Nederlandse Spellenprijs 2015

Bericht door RvdH83 »

maxitaxi777 schreef:De achterkanten van de kaarten zijn verschillend tussen de eerste versie in blik en de tweede versie met een kartonnen doosje bedoel je? Of tussen de WGG-edities en de buitenlandse edities? Mocht dat eerste het geval zijn, is de achterkant van de tweede WGG-editie dan wel gelijk aan de internationale promo (die ik bij Spielbox kreeg vorig jaar op SPIEL)? Of hebben ze nog een 3de soort achterkant geïntroduceerd?
Het is weer een andere achterkant. Of anders gezegd: het is niet dezelfde achterkant als de laatste versies in blik.

De versie in blik heeft een volledig gevulde achterkant (i.e. helemaal rood), de nieuwe versie in doosje heeft witte randen. Ik kreeg er promo's bij, maar die matchen dus niet. En ik heb oude promo's gezien (Duitse versie), maar daar is de achterkant dus ook weer anders. :/

FYI: die Duitse versie is rood, heeft witte randen en er staat bovenaan vrij groot "ushi go!" met daaronder diverse keren "sushi go!".
Afbeelding

Labels:
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door maxitaxi777 »

RvdH83 schreef:
maxitaxi777 schreef:De achterkanten van de kaarten zijn verschillend tussen de eerste versie in blik en de tweede versie met een kartonnen doosje bedoel je? Of tussen de WGG-edities en de buitenlandse edities? Mocht dat eerste het geval zijn, is de achterkant van de tweede WGG-editie dan wel gelijk aan de internationale promo (die ik bij Spielbox kreeg vorig jaar op SPIEL)? Of hebben ze nog een 3de soort achterkant geïntroduceerd?
Het is weer een andere achterkant. Of anders gezegd: het is niet dezelfde achterkant als de laatste versies in blik.

De versie in blik heeft een volledig gevulde achterkant (i.e. helemaal rood), de nieuwe versie in doosje heeft witte randen. Ik kreeg er promo's bij, maar die matchen dus niet. En ik heb oude promo's gezien (Duitse versie), maar daar is de achterkant dus ook weer anders. :/

FYI: die Duitse versie is rood, heeft witte randen en er staat bovenaan vrij groot "ushi go!" met daaronder diverse keren "sushi go!".
Erg vervelend is dat, maar bedankt voor de informatie! Helaas voor de Goblins :(, maar dan ga ik toch maar voor de Duitse versie waar ik al een promo voor heb die wel matcht (kwam er net achter dat die ook in kartonnen doos zit, maar wel een wat lompere doos dan een 2-deck cardbox; het zij zo).
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Van harte gefeliciteerd voor de prijswinnaars. :clap:
Ik vind het beiden top spellen
en had ze ook beiden mijn stem gegeven. :silent:
Concordia toch maar weer eens gauw op tafel leggen (en spelen)
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

David schreef:Zo'n verkiezing blijft toch altijd erg arbitrair.
De winnaar is bepaald in een zorgvuldig juryproces, waarin meningen zijn uitgewisseld, argumenten voor en tegen zijn gewogen, de plus- en minpunten van spellen tegen het licht zijn gehouden, en wat ten slotte is afgesloten met een stemming.

Arbitrair (in de zin van ongefundeerd en willekeur) is in dit verband een volstrekt misplaatste term.
erwinvreuls
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: War/Eurogamer

Bericht door erwinvreuls »

Concordia terecht winnaar wat mij betreft, Golden ages staat nog in de kast om gespeeld te worden maar daar verwacht ik wel veel van. Istanbul is leuk maar te ligt wat mij betreft om
een echt expertspel te noemen. Splendor wel een terecht winnaar in de andere catagorie lijkt me. Camel up nog niet gespeeld en machi koro vond ik ok maar meer ook niet.
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Contacteer:

Bericht door Peter Hein »

Dierik schreef:
maxitaxi777 schreef:Moet daar wel bij vertellen dat ik Sushi Go niet heb gespeeld, maar alleen de lelijke blikken verpakking zorgt er al voor dat deze niet in mijn spellenkast komt :P.
Er is ondertussen een tweede druk uit in een kartonnen doosje, dus dit argument kan je helaas niet meer gebruiken Max. :wink:

Afbeelding
Jammer, ik vond de blikken versie juist veel mooier en ook beter bij het thema passen. Mijn oudste dochter vraagt al telkens of ze het doosje mag hebben als bewaarblikje...
Afbeelding
Peter Hein
Burgemeester
Contacteer:

Splendor vind ik een terechte winnaar. Bij de expertspellen vind ik Istanbul toch wat leuker, maar Concordia is ook een goed spel. Golden Ages heb ik niet gespeeld, het bord met alle kaartjes/fiches erop deed me wat teveel aan Excel denken.
Afbeelding
Piet
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Piet »

Peter Hein schreef:...deed me wat teveel aan Excel denken.
Excel kan heel plezant zijn...
:roll:

Golden Ages is echt de moeite om te spelen. Ik vind het vooral jammer dat de doos veel te donker is om echt te stralen in de spellenkast.
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

Voor mij de twee terechte winnaars !!
Vooral de nominatie van Istanbul als expertspel begreep ik niet, die zou niet misstaan hebben in de categorie familiespellen maar toch geen expertspel ?!
Golden ages moet ik nog spelen dus daar kan ik geen eerlijk oordeel over vellen maar ik vond Concordia sowieso wel top !!
Met Splendor heeft voor mij ook de favoriet gewonnen van de drie genomineerden, de andere twee waren zeker niet beter. Misschien waren er wel andere die de prijs nog meer zouden verdienen maar dan moet je wel eerst genomineerd geraken in die categorie
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur

Bericht door pleunie.william »

Beide winnaars genieten mijn voorkeur, dus ik ben content!
Gefeliciteerd!
Afbeelding
Petfles
Rooster Booster

Bericht door Petfles »

Moet Concordia dan misschien toch maar aanschaffen, ook al spreekt de game me grafisch gezien niet erg aan.
Afbeelding
Peter Hein
Burgemeester
Contacteer:

Piet schreef:
Peter Hein schreef:...deed me wat teveel aan Excel denken.
Excel kan heel plezant zijn...
:roll:
Zeker. Aanrommelen met getalletjes in Excel is een van mijn favoriete bezigheden (niet ironisch bedoeld). Maar in spellen heb ik er een broertje dood aan.
Afbeelding
MichielH
Professor Pimpel

Bericht door MichielH »

Peter Hein schreef:.... Golden Ages heb ik niet gespeeld....
Ai, ai, Peter Hein, jij zat toch in de jury? Is toch niet handig om te zeggen hier op het forum....
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

MichielH schreef:Ai, ai, Peter Hein, jij zat toch in de jury? Is toch niet handig om te zeggen hier op het forum....
Jouw gebruik van de verleden tijd dekt de lading uitstekend. :wink:
MichielH
Professor Pimpel

Bericht door MichielH »

Erwin schreef:
MichielH schreef:Ai, ai, Peter Hein, jij zat toch in de jury? Is toch niet handig om te zeggen hier op het forum....
Jouw gebruik van de verleden tijd dekt de lading uitstekend. :wink:
Aha, dank Erwin, ik loop dus achter, excusez-moi!
Plaats reactie