De meeste spelregels zijn ook niet duidelijk; dat ligt dus niet aan de kinderen. En ook ik moet soms wel twee keer lezen voordat dingen op hun plek vallen. En dan zijn er nog de hiaten in de spelregels, dingen die niet genoemd worden en die je zelf mag uitzoeken. Vaak moet dat tegenwoordig op internet (BGG). Nee, goede spelregels zijn zeldzamer dan gewenst. Het viel mijn vrouw bijvoorbeeld spontaan op, dat Mombasa goede spelregels heeft. Daar kon ik het direct mee eens zijn.roubosga schreef: Hun reactie: "De spelregels zijn niet zo duidelijk".
Speelgoed van het Jaar: winnaars 2015
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Richard van Vugt
- Garnaal
Re: Speelgoed van het Jaar: winnaars 2015
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
'semper ridere'
Labels:
-
rober
- Standaard moderator
Goh, het zijn ook net handleidingen voor speelgoed, huishoudelijke apparaten of Ikeameubels. En wie leest die nou?Richard van Vugt schreef:De meeste spelregels zijn ook niet duidelijk; dat ligt dus niet aan de kinderen. En ook ik moet soms wel twee keer lezen voordat dingen op hun plek vallen. En dan zijn er nog de hiaten in de spelregels, dingen die niet genoemd worden en die je zelf mag uitzoeken. Vaak moet dat tegenwoordig op internet (BGG). Nee, goede spelregels zijn zeldzamer dan gewenst. Het viel mijn vrouw bijvoorbeeld spontaan op, dat Mombasa goede spelregels heeft. Daar kon ik het direct mee eens zijn.roubosga schreef: Hun reactie: "De spelregels zijn niet zo duidelijk".
All is fair in love, war and Carcassonne

-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Eindelijk een gelijkgezinde !!!grunnboy schreef:Ik vind machi koro en el gaucho ook niks. Snap ook niet waarom ze genomineerd zijn.
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Had je aan mij ook al hoordirk schreef:Eindelijk een gelijkgezinde !!!grunnboy schreef:Ik vind machi koro en el gaucho ook niks. Snap ook niet waarom ze genomineerd zijn.
Dit maakt de verkiezing in mijn ogen totaal nutteloos. Natuurlijk wint zo'n mooi technisch speeltje dat 10x meer kostDat kun je van de categorie tussen 10 en 11 jaar niet zeggen. 400 euro voor een of andere robot vs. Machi Koro. Guess who won.
Wie wilt er nu geen drone of robot? Komaan, die twee winnen van élk speelgoed. Als de adviesprijs niet ongeveer gelijk is, is deze 'wedstrijd' volslagen tijdverspilling.
Anderzijds is het wel goede reclame als je genomineerd wordt, want hoewel Machi Koro dan misschien niet gewonnen heeft, er zijn wel weer meer mensen in contact gekomen met het spel.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
-
Edwin84
- Elfenkoning
Ik snap niet waarom een kleine racemotor of gamelaptop niet gewonnen heeft.
Of een pony voor de meisjes...
Of een pony voor de meisjes...
-
maartend
- Critico
En aan mij. Zie je, geheel terecht dat ze niet genomineerd gekozen zijn.The Iced One schreef:Had je aan mij ook al hoordirk schreef:Eindelijk een gelijkgezinde !!!grunnboy schreef:Ik vind machi koro en el gaucho ook niks. Snap ook niet waarom ze genomineerd zijn.![]()
Laatst gewijzigd door maartend op do 05 nov 2015, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Dat zijn ze nou juist welmaartend schreef:Zie je, geheel terecht dat ze niet genomineerd zijn.
-
maartend
- Critico
En corrected.maxitaxi777 schreef:Dat zijn ze nou juist welmaartend schreef:Zie je, geheel terecht dat ze niet genomineerd zijn., ze hebben alleen niet gewonnen.
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Maar als ik het goed begrijp is een nominatie niet iets dat je verdiend maar iets dat je koopt of ben ik daar nu weer mis in ??maxitaxi777 schreef:Dat zijn ze nou juist welmaartend schreef:Zie je, geheel terecht dat ze niet genomineerd zijn., ze hebben alleen niet gewonnen.
Ik zou er eerder van uit gaan dat je een nominatie moet verdienen ipv kopen
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
maxitaxi777
- Maarschalk
Dat is ook wat ik begrijp en dat vind ik ook een beetje vreemd aan deze verkiezing.dirk schreef:Maar als ik het goed begrijp is een nominatie niet iets dat je verdiend maar iets dat je koopt of ben ik daar nu weer mis in ??maxitaxi777 schreef:Dat zijn ze nou juist welmaartend schreef:Zie je, geheel terecht dat ze niet genomineerd zijn., ze hebben alleen niet gewonnen.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Begrijpelijk misverstand. Je wordt genomineerd omdat je het 'verdient', maar moet vervolgens wel 5000 euro betalen voor deze nominatie (dit is het bedrag dat ik dit jaar hoorde, ik had van vroeger 3000 euro in herinnering).dirk schreef:Maar als ik het goed begrijp is een nominatie niet iets dat je verdiend maar iets dat je koopt of ben ik daar nu weer mis in ??maxitaxi777 schreef:Dat zijn ze nou juist welmaartend schreef:Zie je, geheel terecht dat ze niet genomineerd zijn., ze hebben alleen niet gewonnen.
-
maxitaxi777
- Maarschalk
Ah, oké, duidelijkErwin schreef:Begrijpelijk misverstand. Je wordt genomineerd omdat je het 'verdient', maar moet vervolgens wel 5000 euro betalen voor deze nominatie (dit is het bedrag dat ik dit jaar hoorde, ik had van vroeger 3000 euro in herinnering).dirk schreef:Maar als ik het goed begrijp is een nominatie niet iets dat je verdiend maar iets dat je koopt of ben ik daar nu weer mis in ??maxitaxi777 schreef:Dat zijn ze nou juist welmaartend schreef:Zie je, geheel terecht dat ze niet genomineerd zijn., ze hebben alleen niet gewonnen.
-
Benny
- Grote Dienaar
5.000 euro?
Daar kan je 12,5 robots voor kopen.
Daar kan je 12,5 robots voor kopen.
-
EdwinM
- Rooster Booster
- Persoonlijke Ondertitel: Wallaciaan
Puntje bij paaltje moet je dus betalen als je wilt worden meegenomen in de verkiezing. Ach ja, marketing kost geld.Erwin schreef:Begrijpelijk misverstand. Je wordt genomineerd omdat je het 'verdient', maar moet vervolgens wel 5000 euro betalen voor deze nominatie (dit is het bedrag dat ik dit jaar hoorde, ik had van vroeger 3000 euro in herinnering).dirk schreef: Maar als ik het goed begrijp is een nominatie niet iets dat je verdiend maar iets dat je koopt of ben ik daar nu weer mis in ??
Nunc est ludendum
-
ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
Dus als een goed spel van een kleine uitgever wordt genomineerd maar die wil vervolgens geen 5000 euro betalen, dan wordt het zonder pardon van de nominatielijst gezwierd? Dat zou schandalig zijn.
Werken de Nederlandse spellenprijs en de gouden ludo op dezelfde manier?
Werken de Nederlandse spellenprijs en de gouden ludo op dezelfde manier?