Spellengek top-100: editie 2025
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
SuSuQie
- Regenmaker
Re: Spellengek top-100: editie 2025
Ook weer gestemd.
Het viel me op dat ik toch vrij veel "klassiekers" (lees: meer dan 10 jaar geleden uitgekomen) in mijn lijst heb staan, aangevuld met wat "nieuwkomers" uit de afgelopen 5/6 jaar. Ik denk dat Harmonies het enige 2024 spel in mijn lijst is.
Het viel me op dat ik toch vrij veel "klassiekers" (lees: meer dan 10 jaar geleden uitgekomen) in mijn lijst heb staan, aangevuld met wat "nieuwkomers" uit de afgelopen 5/6 jaar. Ik denk dat Harmonies het enige 2024 spel in mijn lijst is.
Labels:
-
Benny
- Grote Dienaar
Voor de eerste keer gestemd. De hype van de dag laat ik nu al even aan me voorbijgaan. Mijn 'nieuwste' spel is van 2019.
- predator
- Jakkiebak!
- Persoonlijke Ondertitel: schaakleraar
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ook weer gestemd. Een paar wijzigingen, maar de basis is wel hetzelfde in al die jaren.
- WTULTC
- Elfenkoning
Vraagje:
Voor de verloting en de teksten van mensen die je bij het aftellen gebruikt maakt of je het instuurt via het formulier of in Excel hopelijk toch ook niet uit?
Voor de verloting en de teksten van mensen die je bij het aftellen gebruikt maakt of je het instuurt via het formulier of in Excel hopelijk toch ook niet uit?
- Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
- Contacteer:
Nee, de verloting is compleet willekeurig en alle inzenders doen mee met een even grote winkans. Alleen de Spellengekken en hun naasten zijn uitgesloten.WTULTC schreef: wo 09 apr 2025, 23:00 Vraagje:
- Pura Vida
- Kardinaal
Je bedoelt: ja, dat maakt niet uit?Peter Hein schreef: do 10 apr 2025, 10:04Nee, de verloting is compleet willekeurig en alle inzenders doen mee met een even grote winkans. Alleen de Spellengekken en hun naasten zijn uitgesloten.WTULTC schreef: wo 09 apr 2025, 23:00 Vraagje:
- Peter Hein
- Burgemeester
- Contacteer:
Ik bedoel dat het voor de kans om een spel te winnen niet uitmaakt hoe stemt. Zo lang je maar een geldig mailadres opgeeft (anders kan ik je niet benaderen).
- Pura Vida
- Kardinaal
Die had ik hoor, was slechts een autistisch taaldingetje. De 'nee' was een ontkenning van een vraag waar al een ontkenning in zat. Zodat het net leek alsof het wél uitmaakt. Als in:Peter Hein schreef: do 10 apr 2025, 11:23 Ik bedoel dat het voor de kans om een spel te winnen niet uitmaakt hoe stemt. Zo lang je maar een geldig mailadres opgeeft (anders kan ik je niet benaderen).
A - kun jij niet vanavond?
B - ja.
A - oh, mooi!
B - hoe bedoel je?
A - nou, dat je kunt vanavond.
B - nee, ik kan dus niet vanavond.
Sorry, zal dit niet meer doen.
- JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
Spellengek top-100: editie 2025
A- Ik eet nooit geen witbrood
B- Echt? Eet je altijd witbrood?
A- ???
C- wil je koffie of thee?
D- ja
Taalkundig juist, maar soms best vermoeiend
B- Echt? Eet je altijd witbrood?
A- ???
C- wil je koffie of thee?
D- ja
Taalkundig juist, maar soms best vermoeiend

Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
- maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Ik vermijd die ja/nee verwarring in dergelijke situaties door met “klopt” te antwoorden.
On-topic: Mijn lijstje is ook ingestuurd, ben benieuwd en kijk alweer uit naar het aftellen begin mei
!
On-topic: Mijn lijstje is ook ingestuurd, ben benieuwd en kijk alweer uit naar het aftellen begin mei
- Pura Vida
- Kardinaal
Wil je koffie of thee?maxitaxi777 schreef: do 10 apr 2025, 15:42 Ik vermijd die ja/nee verwarring in dergelijke situaties door met “klopt” te antwoorden.
On-topic: Mijn lijstje is ook ingestuurd, ben benieuwd en kijk alweer uit naar het aftellen begin mei!
Klopt!
- maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Dan mag je ze me allebei geven dusPura Vida schreef: do 10 apr 2025, 15:59Wil je koffie of thee?maxitaxi777 schreef: do 10 apr 2025, 15:42 Ik vermijd die ja/nee verwarring in dergelijke situaties door met “klopt” te antwoorden.
On-topic: Mijn lijstje is ook ingestuurd, ben benieuwd en kijk alweer uit naar het aftellen begin mei!
Klopt!
- Peter Hein
- Burgemeester
- Contacteer:
Update: je kunt nog een week stemmen, 30 april is de laatste dag.
Voor de snelle beslissers: hier vind je het stemformulier.
Voor de snelle beslissers: hier vind je het stemformulier.
- WTULTC
- Elfenkoning
Ik ontving inderdaad een herinnering in een van mijn mailboxen. Volgens mij heb ik mijn lijstje niet met dat mailadres verstuurd naar een andere, maar ondertussen begin ik wel te twijfelen of ik hem heb verstuurd.
- Peter Hein
- Burgemeester
- Contacteer:
Ik heb de mailadressen van vorig jaar gebruikt voor de herinnering. Als je dit jaar een ander mailadres hebt gebruikt heb je dus ten onrechte een herinnering gehad, excuses.WTULTC schreef: vr 25 apr 2025, 12:31 Ik ontving inderdaad een herinnering in een van mijn mailboxen. Volgens mij heb ik mijn lijstje niet met dat mailadres verstuurd naar een andere, maar ondertussen begin ik wel te twijfelen of ik hem heb verstuurd.
Volgens mij heb ik een lijstje van jou gehad. Vorig jaar met een Gmail-adres, dit jaar Hotmail, in beide gevallen voornaamachternaam@xxx.com.