Aandacht voor de NSP?

De jury selecteerde de volgende kwaliteitsvolle spellen voor u

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Aandacht voor de NSP?

Bericht door cymric »

Uit de uitgebreide reviews van Bordspel.com en Spelmagazijn.nl blijkt dat het met de aandacht voor de NSP tijdens het recente SpSp maar droevig gesteld was: de organisator had geen ruimte ingepland voor de officiële uitreiking van de prijs, er mocht niet worden omgeroepen dat De Ontembare Stad had gewonnen en afgezien van de uitgever van dat spel deed niemand verder wat met de nominaties of de uitslag.

Ik neem maar aan dat dit niet bepaald de normale gang van zaken rond de uitrijking van een nationale spellenprijs is, maar wat is 'normaal' dan wel? Weet iemand hoe er wordt omgegaan met de DSP of IGA (om er maar eens twee te noemen)?

Labels:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

De rommelige gang van zaken rond de overhandiging van de oorkonde was een leermoment. Ik was blijkbaar te naïef in mijn verwachting dat dit net zo soepel zou gaan als vorig jaar (toen een spel van Phalanx won). Wat mij betreft doen we dit volgend jaar in een andere setting.

Verder is gebleken dat de meerderheid van de genomineerde uitgevers na de bekendmaking van de uitslag geen belangstelling voor de prijs heeft. Ravensburger, PS Games en 999 Games besteedden geen of weinig aandacht aan hun genomineerde titels. Nog een leermoment.

Alleen The Game Master maakte publiciteit voor de prijs. Het is op zich een grappige constatering dat blijkbaar alleen de ?kleinste speler? in staat is om zo?n prijs op een volwassen manier te benaderen.

Laat ik het niet te zuur maken. Per saldo heeft de beurs een paar interessante ervaringen opgeleverd, waarmee we volgend jaar ongetwijfeld ons voordeel zullen doen.